Ankor

Allt om raser och folkslag som inte nämns i landsbeskrivningarna
Daarco
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 5
Blev medlem: 2007-03-10 11:45
Ort: Gävle

Inlägg av Daarco »

Bästa ank bilden jag har sett, snälla gör fler :P

Jag har läst i någon gammal Drakar och Demoner bok att guden som skapade ankorna var väldigt "svag".
Rasen han ville skapa skulle vara ädel och stolt.....men kraften räckte bara till att starta en magisk långsam evolution hos ankor!

Detta använder jag när jag är spelledare.
Så ni kan bara vänta på den tid då ankor är de mäktigaste varelserna i världen och alla fruktar........eller inte :D
Jag spelar för lite Drakar och Demoner : (
Måste skärpa mig....
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: sextetten

Inlägg av Gunther »

Mikael skrev:Infon om sextetten är begränsad, så här har jag broderat lite...
Sextetten och dess klaner: Sextetten är en kriminell samanslutning av ankor runt Kopparhavet. Den startades dock en gång av vita ankor med svart sinne. Den styrs av sex ankklaner, som understöds av flera mindre, och bedriver förutom den dominerande aktiviteten sjöröveri, också slavhandel, utpressning, kidnappning, häleri, droghandel och spioneri. Organisationen arbetar i det fördolda och få icke-ankor känner till dess existens. De svarta klanerna är kända bland välinformerade sjömän och spioner, men de vita är ännu hemliga. I städer utanför Morelvidyn använder organisationen alltid täckmantlar såsom tvätterier, handelshus eller restauranger. Dess sex styrande klaner är sedan ett par hundra år: Trefot, Svartnäbb, Svarta långskeppens bröder, De Fyras Gäng (härjar i västligaste Kopparhavet och i Västerhavet), Dluring(vit), och Dunfjat(vit).

Ankh-Castellum är världens största och mäktigaste ankstad med 5 000 invånare. År 98 e.O. på en plats vid Krystalernas norra gräns där området möter havet, sedan många hundra år en ankdominerad handelsplats, byggdes stenfortet Ankh-Castellum av en stor klan vita ankor. Staden har kraftigt försvar mot Morelvidynska pirater, djungelfolk och minnet av insektoiderna från söder. Staden styrs idag av Sextettens vita ankklaner, och blir rikt på slavhandel och Sextettens verksamhet runt Ereb.
Jag har börjat jobba lite smått med Sextetterna och deras kopplingar till olika personer. Just nu är det Familjen Dunfjat som jag håller på att sylta in. Läs gärna i modulen och tyck till.
Daarco
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 5
Blev medlem: 2007-03-10 11:45
Ort: Gävle

Inlägg av Daarco »

Eftersom Ankorna är det folkslag som gör Drakar och Demoner speciellt (ta i trä) så är det konstigt att det inte skrivits mer om dem?

Jag menar inte att man måste gilla dem, men de är med i Ereb.

Eftersom jag aldrig har skrivit för sådan här allmän beskådan förut......men jag har en Anka som jag spelade igenom Femte Konfluxes och Nidland med.
Det finns ca 25 sidor anteckninga att renskriva, så ni får nog genomlida lite episk Ank läsning på Monster och Män sektionen om ett tag.

Jag hoppas det kan insperera fler Ankister (he he, Don Rosa jag vet) till roliga/konstiga spelmöten med Ankor.
Jag spelar för lite Drakar och Demoner : (
Måste skärpa mig....
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Fundera runt Sextetterna så länge! 8)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Daarco: Jag är mycket mottaglig för smicker. Tackar

Givetvis kan vi ju inte låta piratpatrask dominera denna tråd. (Dessutom sitter jag och väntar på att autoklaven skall bli klar så att jag kan åka hem). Här kommer en vit och en brun anka.
Bild

Bild


Den bruna ankan är rustad i ett "ledat" kroppspansar av härdat läder vilket inte stort hindrar hans rörelser. Pansaret är som starkast upp till då majoriteten av ankans motståndare är längre än den själv. Benen är av samma anledning nästan oskyddade, vilket också bidrar till att ge den rörelsefrihet som en ankkrigare behöver. Som ni kanske sätt tecknar jag nästan samtliga av mina ankor med breda metallarmband. Min tanke är att dessa används som "parerskydd" då sköldar kan tyckas otympliga (särskilt bland piratankor) Bland piratankor är dolkdans en populär sysselsättning. Det är heltenkelt en "lekfull" stridsträning med dolk och armband. (Se stridträningen i "Korpen flyger") Armbanden har blivit en statussymbol, en machopryl.

Denne ankkrigares beväpning består av ett bredbladigt spjut som lämpar sig väl för närstrid och ett fullgott kortsvärd.

På bröstvimpeln kan man se att han har städslats av handelshuset "Libra"(?), sannolikt som livvakt.
Senast redigerad av Fafnir den 2007-03-16 13:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Snyggt! Måste vi nästan använda någonstans. =)
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

Coola! Gillar den vita ankans mönster på näbben!! 8)
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

Fafnir: dina ankor rockar! Varje gång du lägger upp en ny teckning av ankor blir jag mer förtjust i de små rackarna och jag som inte tyckte om dem från början, börjar nu verkligen smälta. :P
Daarco
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 5
Blev medlem: 2007-03-10 11:45
Ort: Gävle

Inlägg av Daarco »

Holy shit!!

Det där var den absolut bästa ank bilden som någosin gjorts....

Det finns inget jag kan säga just nu, sitter nästan i gråtfärdig chock..
Jag spelar för lite Drakar och Demoner : (
Måste skärpa mig....
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

Fafnir skrev:Här kommer en vit och en brun anka.
Det är sådär ankor ska se ut, enligt mig. Jag har också funderat på tatueringsmönster på näbberna som utsmyckning. Hade tänkt att länka till en cachad tråd från Rollspel.nu som handlar om ankornas mode, men Google vägrar vilja veta av den sidan (det enda jag hittade när jag sökte på Mode och ankor var värdshustråden :()

De svarta ankorna skulle kunna ha näbbtatueringar, likt maorier. En annan tanke jag hade var att man skulle kunna variera utseendet på näbben, beroende på var ankorna håller till. De montagoriska ankorna kanske exempelvis har smalare näbb?
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Rickard: Roligt att du nämner det. Jag satt och funderade efter att jag postat bilden på att svarta ankor skulle ha skapat sedan att mejsla/snida ut mönster i näbbarna. Som tatuerare grämer det ju mig att fjunen/fjädrarna omöjligör tatuerandet av de små liven, så det var den coolaste lösningen jag kunde tänka mig.

Likaledes nämns det i Svavelvinter att ankor ibland plockar delar av ansiktsbefjädringen.

Jag hade faktiskt planer på att skriva en liten avhandling om kroppsutsmyckningar i Ereb, med tatueringar, kroppssmycken, kroppsmålning särskilda frisyrer etc. Det är inte aktuellt just nu, men idén ligger fortfarande och gror.
Daarco
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 5
Blev medlem: 2007-03-10 11:45
Ort: Gävle

Inlägg av Daarco »

Nu har jag sansat mig.

Så skönt att se ank bilder utan den gulliga barnslighet som brukar finnas.
Vad fick just dig att rita dessa bilder? Ingen annan har ju lyckats förut.

Har en kompis som nu ska spela anka för första gången, han bröstade upp sig rejält när jag visade dina bilder :P


Kul att också läsa om alla ider om kroppssmyckningar för ankor.
Jag spelar för lite Drakar och Demoner : (
Måste skärpa mig....
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Håller på att skissa på Samon "Kopparvandalen" Kilbin, De svarta långskeppens bröders ledare. Kanske får upp någonting ikväll.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Här kommer en ostädad skiss på Samon "Kopparvandalen" Kilbin. Det fattas en massa detaljer, men tanken är att han drar sin ena yxa från bältet i detta ögonblick.

Bild
Bild: Skiss av Samon Kilbin i piratutstyrsel.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

en sak jag funderat på är hur uppdelat är ankornas yrkes kategorier
visst finns det vita pirater bruna köpmän och kanske svarta barnmorskor :lol:
eller ?
The Artist Formerly Known as Boris
Skriv svar