Uppdatering

Kartor samt kartrelaterade inlägg
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Bravissiomo! Splendido! honom skall vi ha!

Så ser det ut! 8)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Kom på en, eller rättare sagt tre detaljer som vore mycket trevligt att få med på den Altoriska kartan; de svarta hålen!

I EAs kampanjbok namns tre månar som rör sig i förhållande till solen så att det skapas permanenta solförmörkelser i skuggan av dessa.

Tre sådana "svarta hål" är kända:

Ett långt ut i Västerhavet.
Ett någonstans i Akrogal.
Ett i södra Solunas djungler (?).

Skulle bli snyggt på kartan och också ge en uppsjö av möjligheter till udda äventyr...
vije
Erebosisk Köpman
Inlägg: 372
Blev medlem: 2007-03-07 20:46

Inlägg av vije »

Tyckte mig ha sett en karta där Yndar var utplacerad, men kan inte hitta den :? Jag minns inte heller mera var landet låg...

Finns en sådan karta eller har jag drömt?
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1758
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Yndar finns med på kartan i kampanjboken och är den stora ön som ligger längst österut längs Akrogals sydkust.
Ghazam
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 102
Blev medlem: 2007-03-02 15:17
Ort: Lund

Inlägg av Ghazam »

Mycket vacker karta!

Några funderingar;

1) Bör inte inlandsisen och Marjura finnas med?

2) Vad är det för öar väster om Kardien? Monturerna bör ju finnas med, men de är väl inte så stora?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Ghazam: Längst upp till höger finner du en grön liten avstickare, det är Marjura. Och inlandsisen är väl det vita längst i norr?

Öarna väster om Kardien är... (glömt namnet) Bactulge, Monturerna.. och en ö till som jag inte kan namnet på. De är i rätt storlek.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Just precis. Fast längst till vänster då. 8)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Spelknepe: Vad tror du om "de svarta hålen", kan det vara något att rita inn på kartan?

Föresten; namnges den där ön i väster någonstans?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Spelknepe skrev:Ghazam: Längst upp till höger finner du en grön liten avstickare, det är Marjura. Och inlandsisen är väl det vita längst i norr?

Öarna väster om Kardien är... (glömt namnet) Bactulge, Monturerna.. och en ö till som jag inte kan namnet på. De är i rätt storlek.
Pandarealierna? eller något i den stilen.
ilmarinen
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 95
Blev medlem: 2007-03-10 09:43
Ort: Linköping

Inlägg av ilmarinen »

Pandarealia ligger ännu längre västerut på kartan (närmast kanten).
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Fast ligger inte Pandarealia lite långt söderut för att ha den lite tropiska beskrivningen som den (väl) har?

EDIT: Vad skriver jag; söderut? Jag menar förstås norrut, Pandarealia ligger för långt norrut. Kanske?
Senast redigerad av birkebeineren den 2007-04-15 11:48, redigerad totalt 1 gånger.
ilmarinen
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 95
Blev medlem: 2007-03-10 09:43
Ort: Linköping

Inlägg av ilmarinen »

Det kanske jag kan hålla med om. Framför allt tycker jag att den är placerad alldeles för långt västerut. Pandarealia ska visst vara en framstående handelsnation, men vad sjutton gör dom med sin bas så himla långt bort från allting?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Vi kanske kan ändra om lite i kartmaterialet?

...och hänvisa till den mycket vittbereste men något excentriska kardiska kartografen Ivideron Slaghööks redigeringar av sitt omfattande kartmaterial som åtminstone i "mitt" Ereb bl.a. står bakom den mycket utspridda uppfattningen om Monturerna som en ögrupp utan öar då han av okänd anledning lyckades ta bort ett flertal från kartorna?

Det har förövrigt spekulerats mycket huruvida Ivideron Slaghöök faktisk medvetet försökte vilseleda omvärlden om Monturernas utbredning men ingen tillfredsställande förklaring har ännu hittats.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Vi kanske kan ändra om lite i kartmaterialet?
Detta är några ord som kan få Jack the Ripper till en barnsaga! Lyckligvis var det inte så farligt denna gången! :)

Jag ska ändra Pandarealia. Öarna kom till innan jag visste vart de låg. Nu med hjälp av kartan från Altors baksida så kommer Pandarealia få sin rätta plats.

:)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Spelknepe skrev:Detta är några ord som kan få Jack the Ripper till en barnsaga! Lyckligvis var det inte så farligt denna gången! :)
Jag skrev bara "kanske", och det var väl fint tänkt? :D
Skriv svar