Wiki - Senaste nytt

www.erebaltor.se/wiki
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

birkebeineren skrev:Röstar heller på att behålla kartan än namnen, fast så länge vi släpper innehållet är jag glad.
Kan hålla med, även om vissa av namnen * inte är dåliga. Det enda jag egentligen skulle vilja ändra med kartan är att lägga till de andra öarna i kejsardömet Jih.

* Och då pratar jag inte om Banborstland eller Wongostani!
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1766
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Jo... att referera till namn på Östra Altor skulle man kunna göra. Men att kartlägga dessa kontinenter och beskriva länderna från Altors baksida närmare tycker jag att vi kan strunta i. Gilar någon denna värld kan denne säkert tillfoga eget material. Jih kan ju finnas med längst i väster på västra Altor-kartan...
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Adragoor skrev:Jo... att referera till namn på Östra Altor skulle man kunna göra. Men att kartlägga dessa kontinenter och beskriva länderna från Altors baksida närmare tycker jag att vi kan strunta i. Gilar någon denna värld kan denne säkert tillfoga eget material. Jih kan ju finnas med längst i väster på västra Altor-kartan...
Nogranna beskrivningar på länder och områden håller jag med om att vi kan lämna därhän... Däremot tycker jag om att ha en helhetsbild på Altor, så jag bifogar denna råskiss:

Bild
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Peter skrev:Praeterea censeo Chronopiam esse delendam!
Cato den äldre vill jag minnas :D

En annan variant jag hört lyder.

Cetero censeo Chatag...eh...Chronopiam esse delendam.
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1766
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

anders skrev:
Adragoor skrev:Jo... att referera till namn på Östra Altor skulle man kunna göra. Men att kartlägga dessa kontinenter och beskriva länderna från Altors baksida närmare tycker jag att vi kan strunta i. Gilar någon denna värld kan denne säkert tillfoga eget material. Jih kan ju finnas med längst i väster på västra Altor-kartan...
Nogranna beskrivningar på länder och områden håller jag med om att vi kan lämna därhän... Däremot tycker jag om att ha en helhetsbild på Altor, så jag bifogar denna råskiss:
Man skulle kunna ha med en dylik skiss med några namn på länder i en framtida Jih-Pun-modul kanske. Men att låta Spelis sitta och utföra 500 timmars arbete på en lika fin karta som över västra Altor är lite onödigt... Låt oss utforska färdigt västra Altor först. Blir vi färdiga med det (om 10 år) kanske vi kan börja fundera över att beskriva den östra sidan i detalj. (Och revidera bort framför allt "Banborstland", usch vad dåligt det låter *ryyys*)
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Adragoor skrev:
anders skrev:
Adragoor skrev:Jo... att referera till namn på Östra Altor skulle man kunna göra. Men att kartlägga dessa kontinenter och beskriva länderna från Altors baksida närmare tycker jag att vi kan strunta i. Gilar någon denna värld kan denne säkert tillfoga eget material. Jih kan ju finnas med längst i väster på västra Altor-kartan...
Nogranna beskrivningar på länder och områden håller jag med om att vi kan lämna därhän... Däremot tycker jag om att ha en helhetsbild på Altor, så jag bifogar denna råskiss:
Man skulle kunna ha med en dylik skiss med några namn på länder i en framtida Jih-Pun-modul kanske. Men att låta Spelis sitta och utföra 500 timmars arbete på en lika fin karta som över västra Altor är lite onödigt... Låt oss utforska färdigt västra Altor först. Blir vi färdiga med det (om 10 år) kanske vi kan börja fundera över att beskriva den östra sidan i detalj. (Och revidera bort framför allt "Banborstland", usch vad dåligt det låter *ryyys*)
Det är väl ingen som bett Spelis om att rita en karta över östra Altor? Inte heller är det väl någon som velat beskriva östra sidan "i detalj"! Men när vi nu spånar om Jih tycker jag det bara är på sin plats att åtminstone ha ett hum om hur omgivningen ser ut...
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1766
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Fraxinus skrev:
Peter skrev:Praeterea censeo Chronopiam esse delendam!
Cato den äldre vill jag minnas :D

En annan variant jag hört lyder.

Cetero censeo Chatag...eh...Chronopiam esse delendam.
Redan romarna visste vad som borde göras...
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1766
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

anders skrev:Det är väl ingen som bett Spelis om att rita en karta över östra Altor? Inte heller är det väl någon som velat beskriva östra sidan "i detalj"! Men när vi nu spånar om Jih tycker jag det bara är på sin plats att åtminstone ha ett hum om hur omgivningen ser ut...
Sorry... :oops: Jag råkade nog måla fan på väggen... Visst bör man ha lite omgivningar till Jih. Och referenser här och där till företeelser i okända länder väster om kejsardömet till stimulans för ökad kreativitet. Vad jag menade var nog främst att vi inte ska känna oss bundna till "Altors Baksida". Visserligen var denna modul i mitt tycke en av de bättre på länge när den kom... Fast "Gräldingsön" och "Banborstland"... Suck! (Men vissa saker kan vi ju stjäla...)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Förslag: Namnen på länder Trakorier hört talas om via Jih mao. Övrigt lämnas öppet.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Adragoor skrev:
anders skrev:Det är väl ingen som bett Spelis om att rita en karta över östra Altor? Inte heller är det väl någon som velat beskriva östra sidan "i detalj"! Men när vi nu spånar om Jih tycker jag det bara är på sin plats att åtminstone ha ett hum om hur omgivningen ser ut...
Sorry... :oops: Jag råkade nog måla fan på väggen... Visst bör man ha lite omgivningar till Jih. Och referenser här och där till företeelser i okända länder väster om kejsardömet till stimulans för ökad kreativitet. Vad jag menade var nog främst att vi inte ska känna oss bundna till "Altors Baksida". Visserligen var denna modul i mitt tycke en av de bättre på länge när den kom... Fast "Gräldingsön" och "Banborstland"... Suck! (Men vissa saker kan vi ju stjäla...)
Då tror jag faktiskt att vi är helt överens! :D
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Och om jipsarna är lika arroganta som jag hoppas att dom kommer vara, så är det ju deras ord på omgivningen vi får höra.

Nedlåtande uttalanden om lågutvecklade länder befolkat av lägre stående varelser. Skulle ha införlivats i kejsardömmet för länge sedan om det hade varit värt att erövra (-och nej, de resliga hydraryttarna med demonvapen har inget med det hela att göra, ointressant säger jag!).
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9049
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Vi kan lämna Vit fläck-Östra Altor med gränserna i behåll så har vi iallafall låtit bli att plöja ner salt i ruinerna.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Vad tycker ni? Ska vi(jag?) wikifiera Ghazams berendien material iväntan på hans återkomst/framtida ersättares tillträde. Jag vill minnas att det mesta var mycket bra, men att det fanns några förskjutningar i årtal. Om det finns fler konstigheter vet jag inte, då jag bara fick en svag tvåa i "erebisk historia" i grundskolan...

Nu till ettårsjubeleet vore det kul att ha "fyllt på" lite :D
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Fafnir skrev:Vad tycker ni? Ska vi(jag?) wikifiera Ghazams berendien material iväntan på hans återkomst/framtida ersättares tillträde. Jag vill minnas att det mesta var mycket bra, men att det fanns några förskjutningar i årtal. Om det finns fler konstigheter vet jag inte, då jag bara fick en svag tvåa i "erebisk historia" i grundskolan...

Nu till ettårsjubeleet vore det kul att ha "fyllt på" lite :D
Flytta det till Wikin så kan vi ju alltid bearbeta det allt efetsom - och om Ghazam kommer tillbaka får han gärna fortsätta! :D
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9049
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Fafnir skrev:Vad tycker ni? Ska vi(jag?) wikifiera Ghazams berendien material iväntan på hans återkomst/framtida ersättares tillträde. Jag vill minnas att det mesta var mycket bra, men att det fanns några förskjutningar i årtal. Om det finns fler konstigheter vet jag inte, då jag bara fick en svag tvåa i "erebisk historia" i grundskolan...
Jag frågade engång Ghazam om dessa årtalsförskjutningar och jag tror han förklarade det med ändringar han gjort i sitt eget Berendien innan detta projekt fanns. Blir kanske svårt men kanske bäst att wikifiera endast det som finns i officiella källor?
Skriv svar