Wiki - Organisation

www.erebaltor.se/wiki
ilmarinen
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 95
Blev medlem: 2007-03-10 09:43
Ort: Linköping

Inlägg av ilmarinen »

Rickard skrev:Jag ändrade "Personer" på huvudsidan till "Erebiska företeelser" och gjorde "Personer" som en undergrupp. Där kan man även slänga dit de mörka områdena nedan för de geostationära månarna, konfluxer och sådant. Frågan är om man ska slänga in historia där..? Kategorinamnet kanske är för brett? När jag fiffulerade på namnet, så tänkte jag mig detaljer som förekommer i Ereb Altor. Saker som är unika för den världen.
Vi behöver inte ha en kategori Erebiska företeelser (dvs [[category:Erebiska företeelser]], men vi kan ha en rubrik på framsidan som heter så.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Skulle två kategorier med följande namn vara en lösning?

Monster och Män i Ereb Altor

Saker och Ting i Ereb Altor

Vet inte helt om jag är överens med mig själv rörande detta förslag... :?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

"Monster & Män" låter bra, finns ju en bok med samma titel.

"Saker & ting" låter nog lite... dåligt :)
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

Ehh... är det egentligen inte underförstått att det rör sig om Erebaltor? Måste det verkligen heta Monster och män i Erebaltor, räcker det inte med bara Monster och män? Iaf i wikin, om det vid ett senare tillfälle släpps en pdf om monster och män, kanske den kan heta just Monster och män i Erebaltor.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Bergdahl skrev:Ehh... är det egentligen inte underförstått att det rör sig om Erebaltor? Måste det verkligen heta Monster och män i Erebaltor, räcker det inte med bara Monster och män? Iaf i wikin, om det vid ett senare tillfälle släpps en pdf om monster och män, kanske den kan heta just Monster och män i Erebaltor.
Instämmer. Finns ingen anledning att skriva ut Ereb Altor. Ser bara töntigt ut i wikin. Angående titeln för prylar så kan man väl kalla det "Ting och företeelser" eller något...
ilmarinen
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 95
Blev medlem: 2007-03-10 09:43
Ort: Linköping

Inlägg av ilmarinen »

Gunther skrev:
Bergdahl skrev:Ehh... är det egentligen inte underförstått att det rör sig om Erebaltor? Måste det verkligen heta Monster och män i Erebaltor, räcker det inte med bara Monster och män? Iaf i wikin, om det vid ett senare tillfälle släpps en pdf om monster och män, kanske den kan heta just Monster och män i Erebaltor.
Instämmer. Finns ingen anledning att skriva ut Ereb Altor. Ser bara töntigt ut i wikin. Angående titeln för prylar så kan man väl kalla det "Ting och företeelser" eller något...
Det viktiga är egentligen att välja ett (eller flera) lämpligt kategorinamn för varje artikel. Sen är det en smal sak att ändra framsidan så det ser bra ut.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

En kartografisk förfrågan till mäster Spelknepe:

Skulle inte Ereb-kartan med vapensköldarna kunna läggas in på wikins förstasida? Ser lite torrt ut där tycker jag..

(kan du också lägga in nargurkartan under Nargurs skogar?)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Så länge upphovsrätten är fixad så... 8)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Birke: Menar du den gamla Ereb-kartan med sköldarna eller den nya ereb kartan med sködarna?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Spelknepe skrev:Birke: Menar du den gamla Ereb-kartan med sköldarna eller den nya ereb kartan med sködarna?
Menade din "nya" karta, den som fanns i Kartoteket tidigare!
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Tanke.
Under folkslag -människor: står nu alla de folkslag som huserar i Aidne, typ.
Vad sägs om indelningen Jorer, Nargurer och öh, övriga
Sedan läggs de respektive grupperingarna in under ngn av dessa (i begynnelsen) tre.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Fafnir skrev:Tanke.
Under folkslag -människor: står nu alla de folkslag som huserar i Aidne, typ.
Vad sägs om indelningen Jorer, Nargurer och öh, övriga
Sedan läggs de respektive grupperingarna in under ngn av dessa (i begynnelsen) tre.
Om man skall ha Erebs människofolk på förstasidan alls tycker jag dina tre grupper blir bra: Jorer, Nargurer, övriga. Och som sagt begränsa länkarna till Erebs folk. (Ickeerebiska folk kan he gena sidor, men med länkar från sina länder. Kom ihåg fokus på Ereb. (Säger han som skriver om Samkarna och dess länder :roll: )
Rehn
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 13
Blev medlem: 2007-03-10 23:53
Ort: Motala
Kontakt:

Inlägg av Rehn »

birkebeineren skrev:Skulle två kategorier med följande namn vara en lösning?

Monster och Män i Ereb Altor

Saker och Ting i Ereb Altor

Vet inte helt om jag är överens med mig själv rörande detta förslag... :?
Diskussionen kanske inte är så aktuell längre, men jag tycker saker och ting låter jättebra. Det är ju en kul anspegling på monster och män! :)
DoDaventyr.se har fortfarande inte öppnat efter semestern i juli... :roll:
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Fafnir skrev:Tanke.
Under folkslag -människor: står nu alla de folkslag som huserar i Aidne, typ.
Vad sägs om indelningen Jorer, Nargurer och öh, övriga
Sedan läggs de respektive grupperingarna in under ngn av dessa (i begynnelsen) tre.
På följande vis delade jag upp människorna på de olika kontinenterna i Människor-tråden. Texten är nog inte helt uppdaterad och häller inte är alla mina tolkningar diskuterade, men upplägget skulle kanske fungera på wikin?

viewtopic.php?t=181&start=0
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Rehn skrev:
birkebeineren skrev:Skulle två kategorier med följande namn vara en lösning?

Monster och Män i Ereb Altor

Saker och Ting i Ereb Altor

Vet inte helt om jag är överens med mig själv rörande detta förslag... :?
Diskussionen kanske inte är så aktuell längre, men jag tycker saker och ting låter jättebra. Det är ju en kul anspegling på monster och män! :)
Ja
Monster och Män
Saker och Ting
låter bra. Fokus är (eller skall för tillfället vara) på Ereb, så i ereb behövs inte.
Skriv svar