RP vill begå självmord

Skriv om ditt projekt, dela med dig av husregler.
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

RP vill begå självmord

Inlägg av skaraborgarn »

Magiker kan göra självmordsattacker. Men vilka relgler ska gälla om en rollperson vill begå självmord. Lyckas automatiskt eller slå ett psy-slag?
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: RP vill begå självmord

Inlägg av Grisodlar'n »

skaraborgarn skrev: 2020-06-28 09:03 Magiker kan göra självmordsattacker. Men vilka relgler ska gälla om en rollperson vill begå självmord. Lyckas automatiskt eller slå ett psy-slag?
Ja, det lär ju vara PSY-slag inblandat. Hjältar (enligt Hjältarnas handbok) och magiker kan ju göra självmordsattacker men de ser jag som en sista, uppoffrande ansträngning (i stil med Boromir, kanske), så det är ju inte riktigt samma sak.

En anekdot är när jag och kompisarna lirade Western (första versionen) för många år sedan. En blev så skadad att han blev handikappad för livet och då gick han ned till en flod för att dränka sig, men blev då räddad av sina kumpaner (de andra efterlysta RPna). :lol:
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: RP vill begå självmord

Inlägg av skaraborgarn »

I D O D Samuraj kunde man ju begå seppuku.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: RP vill begå självmord

Inlägg av Grisodlar'n »

skaraborgarn skrev: 2020-06-29 08:49 I D O D Samuraj kunde man ju begå seppuku.
Ok, fast det är ju rituellt och oftast beordrat för att t ex återupprätta en ätts namn, så det är lite skillnad. Mitt minne är lite dimmigt när det gäller DoD Samuraj...fanns det regler för seppuku? Hade det med Ärepoäng att göra?
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: RP vill begå självmord

Inlägg av skaraborgarn »

Svar ja!
Det fanns en lista på olika sorters sepuku samt hur många ärepoäng man får i nästa liv.
Skriv svar