Rollformulär till Expert

Skriv om ditt projekt, dela med dig av husregler.
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Rollformulär till Expert

Inlägg av Alendor »

Satt i går natt och gjorde ett rollformulär till DoD, finnslipa lite i dag och spara som PDF.
Formuläret är uppdelat i 3 sidor men en massa saker man kan skriva i.

Detta formulär är gjort för mig så förslag kan ni komma med och om ni hittar fel men ändringar kommer kanske ej att infinna sig =)

http://rpg.designicum.se/drakar/formular/

EDoD_rollformular_v1.pdf
Stora detaljerade på 3 sidor ( Formulär, Magi, Utrustning)

EDoD_rollformular_Aventyr_v1.pdf
En kompis villa ha ett formulär att skriva i liten notis o erf för varje spelmöte vilket ja tyckte va intressant o gjorde detta.

EDoD_rollformular_Simpel_v1.pdf
För dom som inte vill ha mycke, en sides formulär.
Senast redigerad av Alendor den 2007-07-21 13:52, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Oj, det var väldigt detaljerat... har för mig att allt det där extra har presenterats i en sinkadus.
Användarens profilbild
Didra
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-03-10 00:15
Ort: Umeå

Inlägg av Didra »

Ok. Jag är inte riktigt säker på vilka förslag du är ute efter men jag hittade några stavfel till att börja med:
Närvös (=nervös)
Jordnär (=jordnära)
Dravapen (=dra vapen)
Orgentering (=orientering)
Midia (=midja)

Sedan förstod jag inte riktigt indelningen av färdigheterna där ju skrivit ut några av färdigheterna men inte alla. Jag gissar att de du skrivit ut är de man har baschans på enligt DoD 3.5 regler. Om det är så har du missat Slagsmål samt Rida flygdjur (förutsatt att du använder Gigant). Jag förstår dock inte riktigt varför du delat upp dem i kategorier, känns lite onödigt men det är bara min personliga åsikt.

Sen om man ska vara lite petig så är du något okonsekvent i när du använder stor/liten bokstav vid listningen av färdigheter. Vad jag menar är att färdigheter som består av två ord skriver du nästan alla med stor bokstav i början av andra ordet men du använder liten bokstav i början av andra ordet vid "Första hjälpen".

Om jag ska fortsätta peta så heter färdigheten "Bluff" och inte "Bluffa" (om du nu använder DoD 3.5 slaviskt förståss). :)
Användarens profilbild
Didra
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-03-10 00:15
Ort: Umeå

Inlägg av Didra »

Såg just en sak till nu. Jag hittar inte "kön" någonstans, varken på rollpersonen, spiritus familiaris eller riddjur.
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

hehe.. den heter ju faktiskt Bluff, brukar alltid säga Bluffa när vi frågar om färdigheten så ja skrev det.

Och sant, är dom som har BC ja skriver upp och varför ja delar upp dom är ja osäker på. är ju inte nödvändigt men just nu är det delvis för att ta upp lite extra rader för övriga färdigheter sen för ja tycker det ser lite trevligare ut.

Tycker det är lite konstigt att inte Sagsmål finns med på listan utan enbart i beskrivningen i Expert då Judo och Karate finns med.

Och det där med stor i andra ordet är nog bara en miss ja gör lite då o då.
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

bah.. noterar ju nu att dom ej finns uppe =/
fixas snart!
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Skriv svar