Utrustningslistan 2

Skriv om ditt projekt, dela med dig av husregler.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Utrustningslistan 2

Inlägg av Grisodlar'n »

Tänkte att när jag ändå ska revidera lite priser etc, så kan väl ni forumdeltagare posta sånt som ni tycker saknas i den gamla listan? Och det skulle vara kul om jag fick förslag på ytterligare erebspecifik utrustning. Då och då så dyker det ju upp t ex klädedräkter etc i olika trådar, men det skulle vara enklare att samla sådant i en särskild tråd, kanske?
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Re: Utrustningslistan 2

Inlägg av Regil »

Grisodlar'n skrev:Tänkte att när jag ändå ska revidera lite priser etc, så kan väl ni forumdeltagare posta sånt som ni tycker saknas i den gamla listan? Och det skulle vara kul om jag fick förslag på ytterligare erebspecifik utrustning. Då och då så dyker det ju upp t ex klädedräkter etc i olika trådar, men det skulle vara enklare att samla sådant i en särskild tråd, kanske?
Är listan uppladdningbar igen?

Förslag (några kanske redan finns)

kasern - losdrivisk ullplagg
Faltraxklinga - billigt svärd

...komer nog med mera när jag är piggare :D
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Varifrån Ereb kommer dessa kryddor?

Inlägg av Grisodlar'n »

Anis
Bergssalt
Cassiakanel
Galangarot
Havssalt
Honung
Ingefära
Kanel
Kardemumma
Klöver
Kubeberpeppar
Kummin
Kvanne
Långpeppar
Mandel
Muskotblomma
Muskotnöt
Mynta
Nejlika
Paradiskorn
Råsocker
Saffran
Salvia
Senap
Svartpeppar
Vitpeppar
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Honung ar en exportvara från Nargur, men å andra sidan lar detta produkt formodligen kunna produceras på ganska många platser...

Senap och Ransard kanns på något vis hora ihop (i mitt huvud), kanske aven kummin dyrkas i storre mangder har, och på ovriga Kard - "Kardum Karvi" på jorifierad botanikerspråk)?
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

birkebeineren skrev: Senap och Ransard kanns på något vis hora ihop (i mitt huvud), kanske aven kummin dyrkas i storre mangder har, och på ovriga Kard - "Kardum Karvi" på jorifierad botanikerspråk)?
Mja, senap är väll en kopparhavsört även om den växer så långt upp som till södra Jorduashur. Kan tänka mig berömda starka senaper från Brendienn, tillverkade av de skickliga senapsmalarna i Karem.
Varje malare har sitt recept och sina senapssängar vilket gör att åkrarna lyser som solen självt utanför staden.

Jag flyttar upp den här diskussionen till Övrigt om Ereb Altor och sätter in den på handel.
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

honung tycker jag definitivt ska ha sin plats och även bikupa (inkl. hur mycket en bikupa ger per år såklart) Det är ju svinkul om rollpersonerna köper sig en bikupa och blir släntrianhonungsodlare =)
Skriv svar