Uträkningshjälpmedel vid karaktärsskapande

Övriga diskussioner som rör regler
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Version 1.1 av Erugs Rollpersonskapare!

http://www.erebaltor.se/other/Rollperso ... e_v1.1.zip
Lillen
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2010-05-27 21:12

Inlägg av Lillen »

Jag hade lovat barnen att spela i kväll så den här uppdateringen kom väldigt lämpligt. Ska omedelbart prova den för att se hur den funkar. Blev oerhört glad omedelbart då jag såg att Hjältarnas handbok var implementerad

Magnus
erug
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 65
Blev medlem: 2011-03-15 21:47
Ort: Lund

Inlägg av erug »

Hej igen!

Bra timing för din del Lillen, kul att den kan vara till nytta! :)

Har skickat iväg ännu en uppdatering med några mindre men kanske avgörande förändringar på applikationen. (se nedan)

Anledningen till att jag skickade ny version igen är att jag ant inte kommer kunna fixa med applikationen närmsta veckorna och därav ville ge de som är intresserade den senaste versionen.

Säg gärna till om ni hittar något som är galet eller saknar något.

TO DO:
[X] - Reset button
[ ] - Låsupp-knapp för SLP (grundegenskapsvärden?) (Delvis isf fixat med Hjälte-nivåer, går bara minus på räknaren)
[X] - Flera särskilda förmågor
[X] - Karaktärsnamn / filnamn för att undvika överskrift av filen.
[X] - Skadebonus och förflyttning räknas ut på köpta värden och inte resultaten.
[X] - Även KP räknas på fel värden.
[ ] - KP-tabell bör utökas till oändlighet
[ ] - Förflyttnings-tabell bör utökas till oändlighet
[X] - Miss på avrunding uppåt på KP.
[X] - Inforuta - Kostnad för nästa steg (grundegenskaper)
[X] - Inforuta - Se hur mycket KP man behöver för att kunna öka till nästa KP-grupp för kroppsdelar.
[X] - Inforuta - Samma sak för SB Kunna se att mellan intervallet 1-26 har man ±0 i SB.
[X] - Inforuta - Kunna klicka någonstans för att få se tabellerna som man slår emot för dubbelhänt, socialt stånd och pengar.
[ ] - Hjälteförmågor-tabell
[X] - Särskildaförmågor-tabell (köpta med HP ist)
[X] - Hjältedådstabell
[X] - Extra Hjälte-BP
[X] - HP
[X] - Hjältenivåer för ökning av grundegenskaper
[ ] - Ta bort att man låser tabs mellan stegen (i den mån det går).
[X] - Lägga till alla nya funktioner i TXT utskriften
[ ] - Alla färdigheter (drop down)
[ ] - Kunna få en begränsning kring vilka yrkesfärdigheter man får ha.
erug
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 65
Blev medlem: 2011-03-15 21:47
Ort: Lund

Inlägg av erug »

Sry för att jag spammar tråden. :)

Ännu en ny version skickad :roll: (1.3)

Förändringar:
[X] - Hjälteförmågor-tabell

Nu är det verkligen sista uppdateringen på ett litet tag, förutom möjligtvis fixande av eventuella mindre problem om jag får tid över.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

erug
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 65
Blev medlem: 2011-03-15 21:47
Ort: Lund

Inlägg av erug »

Tack Spelknepe! :)
erug
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 65
Blev medlem: 2011-03-15 21:47
Ort: Lund

Inlägg av erug »

Ont om svar på senaste.

Vågar man tolka det som att det mesta verkar fungera som det ska eller? :)
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Fantastiskt :) Det är ju guld. Ska göra en test rp 8)
Lillen
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2010-05-27 21:12

Inlägg av Lillen »

Det här är ett underbart program. Det enda jag saknar nu är möjligheten att välja bland färdigheterna när man skapar sin RP. Med det så vore det här guld! Dock ganska mycket jobb antar jag om det dessutom ska vara begränsat till "lagliga" färdigheter för varje yrke.

Magnus
erug
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 65
Blev medlem: 2011-03-15 21:47
Ort: Lund

Inlägg av erug »

leinder - Kul o höra! :)

Lillen - Jo jag vet, det är på to do listan att lägga till framöver, måste bara klura ut bästa sätt att lösa det på.

Utöver att det tar tid att lägga in allt bör man kunna avgränsa beroende på yrke (och eller magiskola osv.) samt kunna kringgå detta i form av undantag (som ju alltid finns).

Håller på att klura på ett effektivt sätt o lösa det på när jag har tid över (vilket det som sagt är lite ont om just nu), vill inte lägga massa tid på en lösning som kanske måste göras om sen eftersom det handlar om en hel del olika färdigheter. :)

Jag planerar dock lägga till det längre fram, så det kommer förhoppningsvis förr eller senare! :)
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Jag planerar dock lägga till det längre fram, så det kommer förhoppningsvis förr eller senare!
Ser verkligen fram emot det! Testkör en paratornsk ärkemagiker nu :twisted:
Lillen
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2010-05-27 21:12

Inlägg av Lillen »

Jag tycker redan nu du har gjort oss en enorm tjänst genom att skapa det här programmet i sin nuvarande utformning! Kämpa på och säg till om det är något du behöver hjälp med som inte har direkt koppling till programmeringen Tänkte exempelvis på listor med vilka färdigheter som olika yrken kan ha.

Magnus
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

En sak som jag saknade var plats för språk?! Annars topp
erug
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 65
Blev medlem: 2011-03-15 21:47
Ort: Lund

Inlägg av erug »

Jag tycker redan nu du har gjort oss en enorm tjänst genom att skapa det här programmet i sin nuvarande utformning! Kämpa på och säg till om det är något du behöver hjälp med som inte har direkt koppling till programmeringen Tänkte exempelvis på listor med vilka färdigheter som olika yrken kan ha.
Tack, mkt möjligt att det blir någon lösning där man extern laddar in färdigheterna och isf kan det bli aktuellt med hjälp av det slaget, så tack för erbjudandet... kanske tar fasta på det! ;)
En sak som jag saknade var plats för språk?! Annars topp
Gällande språk har jag inte lagt in sånt eftersom jag sett det som vanliga färdigheter. Du får gärna förklara lite mer problemet och hur du skulle vilja att det ser ut, så kan jag (om det går) förhoppningsvis lägga till det.
erug
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 65
Blev medlem: 2011-03-15 21:47
Ort: Lund

Inlägg av erug »

Hej igen!

Hade lite tid över ikväll så har slängt in färdigheterna (tror det är alla).

Har klurat o inte kommit på nån superlösning så tänker att vi får köra det basic ist för supersnitsigt! :) Detta innebär kort och gott att varje yrke har en lista med färdigheter och jag tänker att ist för att jag ska sitta o peta in alla på rätt plats att jag kanske kunde delegera detta till de som känner att de vill, orkar och har lite tid över. :)

Har därför gjort en enkel liten hjälp-app för de som vill hjälpa till. Den är rakt på sak och fungerar på följande vis:

1. Välja yrke man vill skapa listan för
2. Välja färdighet
3. Tryck lägg till
(gör steg 2-3 så många gånger som behövs)
4. tryck på skriv till TXT.

En textfil skapas med koden som behövs för just detta yrke.

Om man trycker fel är det bara att ta bort den raden i textfältet i programmet.

Appen hittar ni här: http://www.erebaltor.se/other/Hjalp_app_yrken.exe

Vore bra om de som väljer att hjälpa till skriver här vilka yrken de tar på sig innan de börjar så slipper vi förhoppningsvis att folk sitter o gör saker i onödan! :)
Skriv svar