Illustrationer

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Snygga bilder! :D

Abralax är en härlig snubbe.

Dödsriddaren, kan det vara gentlemannen som frammanas i äventyret Skuggan av en Ros kanske? Eller Häxmästarens odöda general? :twisted:
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Tackar, tackar! Jo, den odöde skulle nog kunna passa bra som någon form av befälhavare eller liknande, det kan jag också tycka, även om jag inte hade något specifikt i åtanke när jag tecknade bilden. Hehe, gillade beskrivningen av Abrelax som en "skön snubbe"! :wink:
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Scannade in lite nytt bildmaterial ikväll. Ska bara beskära bilderna, dra ner upplösningen och lägga upp dem så länkar jag det till bildbanken. Jag kan utlova en lagom blandad kompott! Men det får bli imorgon - nu är det dags att sova!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Mäster Delanoir : Skrugelska handelshusets huvudkontor ligger i...?

Ser väl naket ut för Jorduashur (är inte det Conan som blivit lite ovårdad? :wink: (baksida Sinkadus))

Dvärgkungen undrar jag vem som snor först, och slänger man på en ryggsäck och rep på legosoldaten (skitsnygg!) ser han ut som allt för många RP har gjort genom åren.

Ytterligare två, tre... fler... tjusiga bilder! :D
Senast redigerad av Mikael den 2008-08-27 20:30, redigerad totalt 2 gång.
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Mikael skrev:Mäster Delanoir : Skrugelska handelshusets huvudkontor ligger i...?

Ytterligare två tjusiga bilder!
Jag bockar och bugar ödmjukast, Mäster Mikael! Jag har inte spikat platsen för Skrugerska handelshuset högkvarter ännu, men det lutar åt att bli någonstans i Kopparhavstrakterna. Jag ska läsa in mig lite och ta en funderare för att se vad som kan passa bäst tillsammans med min kommande kampanj.

Hehe, tja, det måste väl vara sommar någon gång även i Jorduashur...? :wink: Och visst är det allas vår favoritbarbar som fått stå lite modell!
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Delanoir: Riktigt snygga bilder! Ankan är en klar favorit! (Gillar dunet!)
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Mikael skrev:Snygga bilder! :D

Abralax är en härlig snubbe.

Dödsriddaren, kan det vara gentlemannen som frammanas i äventyret Skuggan av en Ros kanske? Eller Häxmästarens odöda general? :twisted:
Kan det vara Häxmästarens Dödsriddare som nedkämpades av Kung Vidar V?
I sådant fall tycker jag att bilden borde gå rakt in i Kardien PDFen :D

Mycket snygga bilder allihop!
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Master Delanoir! :D

Legosoldaten en favorit.

Tar du bestallningsjobb? :wink:
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Kan det vara Häxmästarens Dödsriddare som nedkämpades av Kung Vidar V?
I sådant fall tycker jag att bilden borde gå rakt in i Kardien PDFen

Mycket snygga bilder allihop!
Tackar Regil! Det var ännu ett nytt bud på var den odöde kan höra hemma! Ni får diskutera var ni tycker den blir lämpligast!


Riktigt snygga bilder! Ankan är en klar favorit! (Gillar dunet!)
Tack tack, Spelis! Måste faktiskt erkänna att jag själv också blev nöjd med ankan! Kul att du gillade den!


Master Delanoir!

Legosoldaten en favorit.

Tar du bestallningsjobb?
Jag bockar och bugar, Birke! Beställningsjobb...? Tja, kanske det... vad hade du i åtanke...? :wink:
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Jo, ankan är definitivt min favorit också! Bra jobbat.

Dock ser svärdet på legosoldatens rygg lite asiatiskt (läs: japanskt) ut. Men tekniken är det inget fel på. Gillar hur du mjukat till skuggor och ytor (använder du stomp?).
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

anders skrev:Jo, ankan är definitivt min favorit också! Bra jobbat.

Dock ser svärdet på legosoldatens rygg lite asiatiskt (läs: japanskt) ut. Men tekniken är det inget fel på. Gillar hur du mjukat till skuggor och ytor (använder du stomp?).
Tackar så mycket, Anders! Att ankan ser ut som den gör är faktiskt helt och hållet din förtjänst! Jag gillade spånandet om ankornas utformning i "vårt" Ereb och blev väldigt inspirerad av hur du framställt dem i dina bilder.

Hmm, det är andra gången jag oavsiktligt fått ett vapen att se japanskt ut! Får råda bot på det till nästa gång! :D

Jag bockar och bugar för berömmet! Jag använder stomp ibland, men faktiskt inte till dessa bilderna. Här har det varit lite hårdare blyertspennor (F, H, 3H), och sedan har jag arbetat med penntryck och i viss mån smetat ut ett par ställen med fingret.
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Mikael skrev: Dvärgkungen undrar jag vem som snor först, och slänger man på en ryggsäck och rep på legosoldaten (skitsnygg!) ser han ut som allt för många RP har gjort genom åren.

Ytterligare två, tre... fler... tjusiga bilder! :D
Det gör jag! Det är tvivelsutan en av ledarna för Aidnes dvärgar som idkar handel i Fristaden.

Mycket trevliga bilder förresten, Delanoir.
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

Kan inte annat än att hålla med övriga, mycket trevliga bilder Delanoir.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Delanoir skrev:Jag bockar och bugar, Birke! Beställningsjobb...? Tja, kanske det... vad hade du i åtanke...? :wink:
Jag vill sjalvklart ha nargurer! Las i wikin och låt dig inspireras fritt ...om du kanner for det. :)
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

birkebeineren skrev:
Delanoir skrev:Jag bockar och bugar, Birke! Beställningsjobb...? Tja, kanske det... vad hade du i åtanke...? :wink:
Jag vill sjalvklart ha nargurer! Las i wikin och låt dig inspireras fritt ...om du kanner for det. :)
Nargurer...? Ok, ska läsa in mig på Wikin (får erkänna att jag har lite dålig koll på nargurerna, faktiskt) så får vi se vad det blir av det hela! Är grymt inspirerad nu efter att ha plockat fram mitt teckningsmaterial på nytt. Har redan en hel del idéer så vi får se vad som dyker upp framöver!

Tackar så mycket, herrar Fraxinus och Bergdahl! Kul att ni också gillade bilderna!
Skriv svar