Illustrationer

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Teaser...

Inlägg av Delanoir »

Jag fick lite blodad tand efter att ha plockat fram mina block och pennor igen... Har tecknat en hel del de senaste dagarna och fick inscannat ett litet gäng med bilder ikväll. Tänkte fixa till dem i morgon och sedan lägga upp dem och länka dem till bildbanken. Håll utkik, så hoppas jag att där kan finnas en och annan som ka falla er i smaken! :)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Den smalare av de två sydländska ädlingarna tycker jag liknar de man tidigare sett i Nidland. Jag ser gärna sådana hattar på vissa högre stånds nidlänningar, eller det kanske heter Lacsu-typer? :wink:

Barbaren ser ut som en barbier tycker jag.
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Mikael skrev:Den smalare av de två sydländska ädlingarna tycker jag liknar de man tidigare sett i Nidland. Jag ser gärna sådana hattar på vissa högre stånds nidlänningar, eller det kanske heter Lachsu-typer? :wink:
Jag hade ingen specifik kultur i åtanke när jag gjorde bilden, men var ute efter en lite exotisk, arabiskt influerad framtoning. Nidland (usch, ja vi MÅSTE verkligen byta namn på det landet!) skulle definitivt kunna vara en möjlighet.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Snygga bilder! :)

Den andra dvargen skulle jag kunna se som en handlare i Trasimo harstammande från Kihzûr-Khân i Nidabergen.

Barbaren antingen en barbier eller mojligtvis en historisk arbelgotier?

...och den tidigare legosoldaten kan vara en felicisk sådan?
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Tackar, tackar! Så ni är mer inne på barbier...? Tja, kanske det! Ereb Altor är ju trots allt fullt av olika barbarfolk, och barbarer är rätt roliga att teckna! Ibland har man något specifikt i åtanke när man gör en bild, och andra gånger inte, men jag tycker att det är kul och inspirerande att läsa hur ni associerar till bilderna. :D
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2441
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

supersnygga bilder!

ungefär som den yngre av de båda sydländska ädlingarna ser min gamla Rollperson från södra cerival ut :D . Kanske att han fått influenser från landet på andra sidan trollfjärden?

Kul att bildbanken fylls ut :)
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Tackar, Gtjorgo! Kul att du gillade bilderna och lite lustigt sammanträffande att den sydländske ädlingen påminde om din rollperson! :)
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

En liten edit: uppdaterade bildlänkarna till några av de senaste illustrationerna som jag postade häromdagen. Inga märkvärdigheter egentligen; jag fixade lite större bildstorlekar och redigerade bort några fläckar och missfärgningar. Bilderna det gällde var de två senaste dvärgporträtten på sidan 9, de två senaste odöda (också sidan 9), samt krigaren på sidan 10.
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Delanoir!!! :D

Dina bilder komer att vara en otrolig tillgång när våra PDF:er skall fyllas ut. Alla kommer nog att finna sitt hem såsmåningom. Visst är bilden på magikern inspirerad av en av NisseGuls bilder?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Sjamanen mojligtvis en tillhorande en nargurisk kultur (mycket fint skagg forresten) men då centralnargurerna inne i skogarna endast har kvinnliga sådana får vi leta annorstades; kanske i Palinor?
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Regil och Birkebeineren:

Jag bockar och bugar för de uppskattande komplimangerna - verkligen roligt att bilderna uppskattas!

Jo, shamanen blev jag faktiskt nöjd med själv om jag får säga det, men frågan är var han hör hemma. Hade inte centralnargurerna använt sig av kvinnliga shamaner hade han kunnat passa in där, men det finns ju fler barbarfolk (däribland fler nargurer...) i Ereb!

Och visst är magikern inspirerad av Nils Gulliksson! Det är medvetet gjort: dels för att jag många gånger vill ha någon förlaga att referera till medan jag tecknar, men även för att skapa ett intryck av igenkännande. Då Nisse hade en så stor betydelse för den grafiska utformningen av Drakar & Demoner och Ereb Altor, samt har varit en stor inspirationskälla för mig rent konstnärligt, tycker jag att det kan vara kul att göra den här typen av nickningar och hyllningar. :)
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Japp, snygga bilder! Reptilmannen känns också igen... MB2? Mycket vackert i alla fall. :)
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Vad gäller rastafari-schamanen så röstar jag för att det kan vara en av Pampernas schamaner.
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Anders:
Första Monsterboken, faktiskt! :wink: Tackar för berömmet!

Fraxinus:
Pampernas schamaner? Hmm, känner jag inte till, det måste jag kolla upp!
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Delanoir skrev:Anders:
Första Monsterboken, faktiskt! :wink: Tackar för berömmet!

Fraxinus:
Pampernas schamaner? Hmm, känner jag inte till, det måste jag kolla upp!
Det står nästan inget om Pampernas tro i Aidne. Det är en vidareutveckling. Se under Wikifierad text för Zorakien, näst längst ner under Övrigt Pamperna (Hästfolket)
Skriv svar