Illustrationer

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

...bockar och bugar! Ska se om jag lyckas med mitt Finna dolda ting-kast om jag hittar något annat som ligger på hårddisken... :wink:
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

Delanoir skrev:...bockar och bugar! Ska se om jag lyckas med mitt Finna dolda ting-kast om jag hittar något annat som ligger på hårddisken... :wink:
Inte illa! :shock:

(OT Varför har vi inte sett några mutanter från ditt skissblock? :) )
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

En riktigt trevlig "liten blyertsillustration" Delanoir, det ser vi gärna mer av... och välkommen till ErebAltor.se!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Skitsnygg! Stort väkommen!

Dvärgen Thorwin Långfjärding av Palamux.
Vi ser honom just ilandstigen i Torilia för att delta vid den nyss avlidne guvenörens begravning. De var bägge med vid upptäcksresan till Jih-pun (obs tanton i bältet :wink: ).
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Psipo skrev: Inte illa! :shock:

(OT Varför har vi inte sett några mutanter från ditt skissblock? :) )
Tackar! :D

(OT: Har bara publicerat några Photoshop-mixtrade mutantbilder samt en blyertsillustration av Abrelax på "det andra" forumet än så länge... men mer material kommer så småningom - både till M:UA och Svavelvinter, är det tänkt... och varför inte Coriolis också, när jag ändå är i farten...!)
Bergdahl skrev: En riktigt trevlig "liten blyertsillustration" Delanoir, det ser vi gärna mer av... och välkommen till ErebAltor.se!
Tackar så mycket! Känns trevligt att ha hittat hit! Och fler bilder är på gång!
Mikael skrev: Skitsnygg! Stort väkommen!

Dvärgen Thorwin Långfjärding av Palamux.
Vi ser honom just ilandstigen i Torilia för att delta vid den nyss avlidne guvenörens begravning. De var bägge med vid upptäcksresan till Jih-pun (obs tanton i bältet ).
Tack, tack! Det var visserligen inte menat att vara en tanto, men jag är medveten om att hjaltet onekligen påminner om en sådan! Jag måste säga att jag gillade namnet och beskrivningen!
Senast redigerad av Delanoir den 2007-08-28 00:53, redigerad totalt 1 gånger.
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Då den förra bilden verkade bli uppskattad passar jag på att lägga in en till... den här gången blir det en skogsalv av klassiskt snitt!

Bild
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

Delanoir skrev:den här gången blir det en skogsalv av klassiskt snitt
Visserligen ganska lik Legolas men den kan gå rätt i i alvartikeln om du inte misstycker.
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

...jag får väl erkänna att viss inspiration hämtats från just Legolas! Men jag misstycker inte alls! Tycker bara det är kul att bilderna uppskattas och kan komma till användning!
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Riktigt stiligt =)

Men om nu konstruktiv kretik ska förekomma så tycker jag han verkar vi lite för kraftig, bredd av sig och bågen bör kanske va lite längre, typ långbåge.
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

bågen bör kanske va lite längre, typ långbåge
Väldigt OT, men jag förstår verkligen inte varför alla alver måste springa omkring med långbågar? Det kan väl vara väldigt praktiskt även för dem, med en mindre båge...
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

Bergdahl skrev:
bågen bör kanske va lite längre, typ långbåge
Väldigt OT, men jag förstår verkligen inte varför alla alver måste springa omkring med långbågar? Det kan väl vara väldigt praktiskt även för dem, med en mindre båge...
Vad då? De ger ju mer i skada. ;)
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Alendor skrev:Riktigt stiligt =)

Men om nu konstruktiv kretik ska förekomma så tycker jag han verkar vi lite för kraftig, bredd av sig och bågen bör kanske va lite längre, typ långbåge.
Håller med,
men å andra sidan borde inte alla alver vara lika smala och en del kanske använder kortbåge?

Tanto? Nä jag såg nog att parerstången inte riktigt påminde om det, men det gav krydda till äventyraren. :wink:
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Hade faktiskt inte reflekterat över det, men det kan nog stämma att min bild härovan visar på en mer "mänsklig" kroppsbyggnad än många andra mer spensligt illustrerade alver. Vad gäller bågen, så hade jag ingen direkt tanke där mer än att jag ville ha en enkel men stilren båge med diskreta, sirliga utsmyckningar.

Och på tal om tanton, nog gav det krydda (wasabi...?) åt karaktären, Mikael! :wink:
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

Jag gillar iofs det nästan utomvärdsliga hos alverna, att det alltid tycks finnas en aura av det älvliga kring dem. De är ju trots allt älvfolkens herrar.

Men det spelar ju mindre roll. Egentligen.
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Psipo skrev:Jag gillar iofs det nästan utomvärdsliga hos alverna, att det alltid tycks finnas en aura av det älvliga kring dem. De är ju trots allt älvfolkens herrar.

Men det spelar ju mindre roll. Egentligen.
Jag håller helt och hållet med. Jag gillar exempelvis verkligen hur Peter Jackson framställer alverna i Lothlorien eller vid uttåget från Vattnadal - där tycker jag att det där utomvärdsliga har fångats på ett utmärkt vis.
Skriv svar