Illustrationer

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Mikael skrev:Ytterligare en rad fina illustrationer på forumet. Sköldar, vakter, bälgpipor m.m.

Tjöt (ledsen Anders men du är väl van nu :wink: )
Drottningen blev väl söt och ser ut att snarast komma från Caddo, tycker jag. Ser lite kort och flickig ut där hon står i sina sandaler.
Hade för mig att kungaparet redan fanns illustrerade i Aidne?

Näääähhh, va surt detta lät då. Anders du vet att jag gillar dina skapelser, så se mig bara som en sporrande "konstkritiker" utan vass penna.
Det är svårt Mikael. Skall man komma med "kritik" mot något som är väldigt bra, ens som man skulle vilja att det vässades något?
Jag har också ett par åsikter att komma med angående Gertlinn. Ett par mycket försiktiga sådana, jag gillar bilden och tackar och bockar för den! :D
Men, i mina drömmar skulle jag se att hon hade en underklänning på sig som syns i halsen och vid ärmarna (mycket smala på underklänningen). Samt att ärmarna på klänningen kanske var något smalare utom nedanför armbågen där de står ut som i en hängande strut.

Men jag skäms nästan över att säga något... :oops:
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Tja här är problemet med olika åsikter. Och detta är en av anledningarna till att jag inte ritar lika många kvinnor som män - folk har alltid MYCKET starka åsikter om hur kvinnor ska se ut (och att "känslan är rätt", etc.). Jag ritar naturligtvis inte om bilden, så om ni vill använda den till något annat är det fritt fram.

Och vad gäller kläderna är detta knappast hur drottningen går klädd offentligt, utan i sin privata kammare och trädgård (där hon just fått syn på en ung och vacker trädgårdspojke)...

(Och det här med att hon är "så söt att hon ser ut att komma från Caddo" är bara fördomar. :) Tror snarare att det är min stil som du börjat associera med Caddo, Mikael)
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Min plan var att skriva om mitt inlägg innan du han läsa det... var inte riktigt nöjd. (och du var ju av förståeliga anledningar heller inte det). Nåja, bara att göra avbön :oops: :oops: :oops:
Ville bara anknyta till något som Fraxinus skrev angånde olika kulturella riktningar i Zorakin:

en var
Den dalkiska stilen. Skulpturer i snövit dalkisk marmor, dalkisk intrikat musik, romaner och poesi, smakfullt tillverkade sidenkläder med mönster, parfymkultur, arkitektoniskt förfinade palats, dalkisk tro. Typisk uppskattare. Adel och borgare med kontakter i Caddo, dalkiskt troende, intellektuella som vill vara förmer än andra och som snusar högljutt i luften och grimaserar om någon landsbygdsadel eller annat byke dyker upp i deras närhet.

Vad drottningen har på sig är alltså en: "...vågad blandning av stilar. Här möts hemlandets sköna broderier med den dalkiska stilen som har blivit så populär i delar av Zorakin på sistone. Att konungen har ett gott öga till Caddo har på sistone blivit tydligt och det verkar även gälla för hans unga drottning."
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Mikael skrev:Ytterligare en rad fina illustrationer på forumet. Sköldar, vakter, bälgpipor m.m.

Tjöt (ledsen Anders men du är väl van nu :wink: )
Drottningen blev väl söt och ser ut att snarast komma från Caddo, tycker jag. Ser lite kort och flickig ut där hon står i sina sandaler.
Hade för mig att kungaparet redan fanns illustrerade i Aidne?

Näääähhh, va surt detta lät då. Anders du vet att jag gillar dina skapelser, så se mig bara som en sporrande "konstkritiker" utan vass penna.
Japp hon finns avbildad! Men inte jättetydligt. Om jag minns rätt är hon mörkhårig, har någon form av lockig håruppsättning med diadem och klänning a la renässans. Det här kan mycket väl vara bilden av henne på sin giftemålsdag klädd i någon traditionell kardisk bröllopsutstyrsel.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Ingen fara Regil. :wink: Gillar förresten den dalkiska influensen på modet... Jag missade det i zorakintråden!
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Regil skrev:Min plan var att skriva om mitt inlägg innan du han läsa det... var inte riktigt nöjd. (och du var ju av förståeliga anledningar heller inte det). Nåja, bara att göra avbön :oops: :oops: :oops:
Ville bara anknyta till något som Fraxinus skrev angånde olika kulturella riktningar i Zorakin:

en var
Den dalkiska stilen. Skulpturer i snövit dalkisk marmor, dalkisk intrikat musik, romaner och poesi, smakfullt tillverkade sidenkläder med mönster, parfymkultur, arkitektoniskt förfinade palats, dalkisk tro. Typisk uppskattare. Adel och borgare med kontakter i Caddo, dalkiskt troende, intellektuella som vill vara förmer än andra och som snusar högljutt i luften och grimaserar om någon landsbygdsadel eller annat byke dyker upp i deras närhet.

Vad drottningen har på sig är alltså en: "...vågad blandning av stilar. Här möts hemlandets sköna broderier med den dalkiska stilen som har blivit så populär i delar av Zorakin på sistone. Att konungen har ett gott öga till Caddo har på sistone blivit tydligt och det verkar även gälla för hans unga drottning."
Gott öga till Caddo är kanske för starkt. Han hyser dock ingen uppenbar illvilja mot landet. Och han uppskattar vacker konst. Dessutom har Kung Valien VII planer som inbegriper ett stort behov av pengar. Pengar som han bland annat får in från tull på handel. Caddo är tillsammans med Kardien och Erebos de som bedriver mest handel med Zorakien. Så kung Valien VII är inte överdrivet förtjust i ting som stör handeln då det direkt påverkar kungens skattkista. Och därmed hans planer.
vije
Erebosisk Köpman
Inlägg: 372
Blev medlem: 2007-03-07 20:46

Inlägg av vije »

Gaaah!! Otroligt fin lejonman Anders :D Härligt.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

:shock:
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

anders skrev:(Och det här med att hon är "så söt att hon ser ut att komma från Caddo" är bara fördomar. :) Tror snarare att det är min stil som du börjat associera med Caddo, Mikael)
Förmodligen.

Och övriga nya bidrag får inget gnäll! :wink:
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

-En klassisk prelat som uppfyller alla precis alla de fördommar vi har om sådana (hans motsats är självklart en nitisk, renlärig och MYCKET mager medlem i Ljusa Handen).

-Undrade just vart Erebs druider höll till - i Faltrax!

-Din senaste gissar jag är en hynsolgier med tanke på de långa mustacherna (stavas det så på svenska?), kanske på ett värdshus i Fervidun där han sitter och lyssnar efter rykten han kan rapportera till Nya Armen.

Fina bilder anders! :)
vije
Erebosisk Köpman
Inlägg: 372
Blev medlem: 2007-03-07 20:46

Inlägg av vije »

Fasens fina bilder Anders! Igen... Gillar din bontisal (som rentav har klara Gary Chalk-vibbar* (ni vet han som illustrerade Ensamma Vargen-böckerna)) och mannen vid baren (som ju klart är ett avdankat jorpagnisk hyrsvärd) är kanon.
Du har en verklig talang för ansikten i synnerhet.

* Och det är högsta vitsord på vije-skalan :D
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Tackar ödmjukas vije! Alltid gillat Gary Chalk själv. Ensamma Vargen är riktig nostalgi för mig. Sjukt att jag sålde de böckerna i min fåfängas ungdumhet...

Gillar din bild också. Har du en story bakom den? Tror f.ö. att du kan infoga bilden i inlägget, även från ImageShack...

EDIT: Såg att du hann fixa det medan jag skrev det här inlägget! Gillar! :D
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
vije
Erebosisk Köpman
Inlägg: 372
Blev medlem: 2007-03-07 20:46

Inlägg av vije »

anders skrev:Tackar ödmjukas vije! Alltid gillat Gary Chalk själv. Ensamma Vargen är riktig nostalgi för mig. Sjukt att jag sålde de böckerna i min fåfängas ungdumhet...
Böckerna (med bilder) finns numera på nätet. Prject Aon tror jag det heter.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

:shock:

Bravissimo!!!! Mycket (och många...) klockrena illustrationer, mina herrar.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Superän pentiskdruid Anders!
Gubbsjukt eller inte, Vije, helt klockrent!!!
:D
Skriv svar