Illustrationer

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.
vije
Erebosisk Köpman
Inlägg: 372
Blev medlem: 2007-03-07 20:46

Inlägg av vije »

Fafnir skrev:En liten tanke. Kan vi inte öppna en ny tråd under lämpligt ämne med namn typ "bildbank" eller så.
...
Grymt bra idé.
I "Läs mig först" tråden kunde det också finnas instruktioner för på vilket sätt det är vettigt att länka. (Själv vet jag aldrig riktigt hur jag skall gå till väga).
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Hallå, ngn av de administrativa guddomarna... Vad tror ni? Får vi en egen tråd (på indexsidan, typ mellan "kartoteket" och "Läder och Platser")?
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Oj, denna har jag missat. Jo det kan ni få! :)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Rotat lite i arkivet och postat några nya bilder. Eller nya. Vissa var mer än 10 år gamla :lol:
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Antar att de andra bilderna är vackrare, men den jag föll hårdast för var din bild på ankornas dryckesslag. Otroligt inlevelsefullt, MER SÅNT! Det är situationsbilder jag vill ha, precis som stadsbilden i Palinor, mycket inspirerande!
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

Sopodlare skrev:Antar att de andra bilderna är vackrare, men den jag föll hårdast för var din bild på ankornas dryckesslag. Otroligt inlevelsefullt, MER SÅNT! Det är situationsbilder jag vill ha, precis som stadsbilden i Palinor, mycket inspirerande!
Jag håller faktiskt med. Det handlar inte så mycket om vad bilden visar, utan vad den förmedlar.
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Fafnir skrev:Rotat lite i arkivet och postat några nya bilder. Eller nya. Vissa var mer än 10 år gamla :lol:
Av de icke tidigare visade bilderna gillade jag de berendiska riddarna och draken! :D
(Själv har jag roat mig med att rita mina RP, men de är inte värda att publicera! (och går sannolikt inte att finna längre)) :oops:
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Jag håller med om att situationsbilder är roligast. Mitt krux är min bristande tid. Det går betydligt fortare att kasta ihop en snabb illustrationsskiss än en hel bild. Just nu jobbar jag på att skissa ihop en fullrygg med drakar, en a4 stor kondor som hotar/hotas av lejon och en halvsleeve+ halvrygg med fornnordiskttema. Det vore synd att få detta att låta som gnäll, men ibland saknar jag tiden då jag helhjärtat kunde illustrera rollspelsvärldarnas äventyrligheter :oops: .
Men som sagt, det vore hädiskt att gnälla, då jag har världens roligaste jobb :D
Jag har min varhmansskiss kvar som är mer situationsbaserad som jag ska försöka färdigställa. Hittade också en urgammal skiss av vårat rollspelsgäng runt lägerelden lyssnades på rövarhistorier. Den vore trevligt att göra färdigt nu, sådär en tio år senare :)
Gudskelov så har vi ju fått förstärkning av en bunt superkompetenta illustratörer. Ser verkligen fram emot fler verk av er . :D
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Kan inte göra annat än att hålla med i Fafnirs beskrivning. Just tiden är den stora boven i dramat! Själv jobbar jag för fullt på min gamla arbetsplats samtidigt som jag håller på och framställer arbetsprover och söker jobb, och sen har man en sambo och ett socialt liv med andra åtaganden... en lite annorlunda situation jämfört med högstadietiden där man kunde ägna sig åt rollspel i princip hur mycket som helst! Men man ska väl inte klaga... :wink:

Hur som helst, jag är ledig över helgen och har inget speciellt inplanerat så jag tänkte faktiskt sätta mig och göra lite illustrationer. Får se vad det hela resulterar i, men om jag får fram något som passar in här så postar jag det i bildbanken.

Personligen gör jag nog ganska ofta just karaktärsporträtt, men kan hålla med om att situationsbilder kan vara intressanta på det viset att man lättare får en känsla för det som bilden porträtterar.
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Jag hittade den här lilla informationen under FAQ-avdelningen på Håkan Ackegårds hemsida (http://www.ackegard.com):

"May I use your pictures for my own ends?

This is the most common question, with people asking if they can use the images for tattoos, fanzines, CD covers, web publications and so on.

Yes, you may use them freely for all of the above as long as it non-commercial or limited in scale. All I want is to have my name published along with the picture, preferably with a link to this site. And please, send me a hardcopy or link so I can see what you have made - it is very encouraging!"

Det kanske kan vara något för det här projektet...?
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Ja för fan, iallafall de saker som redan ÄR tecknade FÖR Ereb
A fat man brings a cushion wherever he goes
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Jag har alltid varit kluven när det gäller Ackegårds stil, serietidningsstilen, då mer ruffig naturlig stil tilltalar mig mer, samtidigt som jag gillar sago/fantasy-tonen som han får fram, speciellt när det gäller magin. Karkionen i flykt är min favorit. Låt dock inte detta hindra någon annan att nyttja vad de vill och får! Jag kommer säkert göra det...

Hajjakten passar väl till Monturerna tex.
Ankpirat till Morëlvidyn?
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Marodörer.
Vi skulle ju undhålla oss från att komentera i bildtråden för att underlätta navigationen. Hade inte admin själv deltagit i vandaliseringen så hade jag skvallrat hos honom :lol:
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Hade inte admin själv deltagit i vandaliseringen så hade jag skvallrat hos honom


Bra Fafnir! Fyra erfarenhetspoäng extra till dig! 8)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Skitsnygg riark Anders! Riktigt najs!
Skriv svar