Handelsalliansen

Samlingsplats för alla länder och platser
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Handelsalliansen

Inlägg av birkebeineren »

Tákafolkets släktningar som fortfarande lever vid Aqusuili-Kartals Innanhav vet nog ett och annat om Eledain. Om inte annat så lär de någon gång ha utsatts för mission av munkar från brödraskapet. Kring Åskbergen och Kalsalsjön hann dock sugdi krossa tákafolket innan Eledain började sin mission här (500 fO respektive 400 fO om jag tolkat historien rätt). Eller kan vissa táka ha överlevt länger, öster om dagens Handelsalliansen? Och vad hände egentligen med de Sathmogdyrkande sugdi, försvann de eller uppgick de i kalsaliterna?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Handelsalliansen

Inlägg av birkebeineren »

Hur går det med kartan över HA, är den klar för att överlåtas till Spelknepe?
Valgardur
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 140
Blev medlem: 2014-01-24 12:30
Ort: Huskvarna

Re: Handelsalliansen

Inlägg av Valgardur »

birkebeineren skrev:Hur går det med kartan över HA, är den klar för att överlåtas till Spelknepe?
Ja!

Allt viktigt är upplagt, och den är uppdaterad med Takloobi och de största platserna där. Ingen som vill ändra något/komma med förslag? För min del är den klar!

-
Valgardur
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 140
Blev medlem: 2014-01-24 12:30
Ort: Huskvarna

Re: Handelsalliansen

Inlägg av Valgardur »

birkebeineren skrev:Tákafolkets släktningar som fortfarande lever vid Aqusuili-Kartals Innanhav vet nog ett och annat om Eledain. Om inte annat så lär de någon gång ha utsatts för mission av munkar från brödraskapet. Kring Åskbergen och Kalsalsjön hann dock sugdi krossa tákafolket innan Eledain började sin mission här (500 fO respektive 400 fO om jag tolkat historien rätt). Eller kan vissa táka ha överlevt länger, öster om dagens Handelsalliansen? Och vad hände egentligen med de Sathmogdyrkande sugdi, försvann de eller uppgick de i kalsaliterna?

Tákafolket hade nog ingen direkt kontakt med Eledain nej, mer än, som jag tänkte, att tákafolket kanske var släkt med samma folk som började sprida Eledains budskap. Och att detta ledde till den totala utplåningen av táka från Sugdis sida? De förstod att tákafolket var "Eledainfolkets bröder" och straffade dom därefter...

Sathmog kan ha överlevt i HA. Jag tänkte basera en ny sekt i dagens Alliansen som dyrkar Sathmog, om detta är ok för Sugdis skapare? :) Eventuellt omforma "Radikulten" till att dyrka Sathmog i ormskepnad.

-
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Handelsalliansen

Inlägg av birkebeineren »

Valgardur skrev:
birkebeineren skrev:Hur går det med kartan över HA, är den klar för att överlåtas till Spelknepe?
Ja!

Allt viktigt är upplagt, och den är uppdaterad med Takloobi och de största platserna där. Ingen som vill ändra något/komma med förslag? För min del är den klar!

-
Mina önskemål är:

Tulupan som namn på ett litet fruktbart område (en oas) i centrala Taklobiöknen
Tulu som stad i oasen Tulupan
Nemgiukpasset som namn på det bergspass där Margylernas väg börjar, sydväst för Gandakamassivet
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Handelsalliansen

Inlägg av birkebeineren »

Valgardur skrev:Tákafolket hade nog ingen direkt kontakt med Eledain nej, mer än, som jag tänkte, att tákafolket kanske var släkt med samma folk som började sprida Eledains budskap. Och att detta ledde till den totala utplåningen av táka från Sugdis sida? De förstod att tákafolket var "Eledainfolkets bröder" och straffade dom därefter...

Sathmog kan ha överlevt i HA. Jag tänkte basera en ny sekt i dagens Alliansen som dyrkar Sathmog, om detta är ok för Sugdis skapare? :) Eventuellt omforma "Radikulten" till att dyrka Sathmog i ormskepnad.

-
Fullt möjligt att det finns ett släktskap. Vi har dock inte helt kommit fram till hur det ser ut med Eledains ursprung så vi kan låta det hela vara lite lagom luddigt tills vidare. På så vis binder vi inte upp något som vi sen måste ändra.

Satmogh får gärna ha överlevt i HA. Tron på denna elden och mörkets guddom finns lite varstans i Akrogal och östra Ereb.
Valgardur
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 140
Blev medlem: 2014-01-24 12:30
Ort: Huskvarna

Re: Handelsalliansen

Inlägg av Valgardur »

birkebeineren skrev: Mina önskemål är:

Tulupan som namn på ett litet fruktbart område (en oas) i centrala Taklobiöknen
Tulu som stad i oasen Tulupan
Nemgiukpasset som namn på det bergspass där Margylernas väg börjar, sydväst för Gandakamassivet
Yes. Kartan har uppdaterats med dessa tre objekt.

Hur är positionen på Tulupan? Margylernas väg pekar nästan, men inte riktigt, mot Tulu... Vill du ha staden precis i linje med margylvägen istället?

-
Valgardur
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 140
Blev medlem: 2014-01-24 12:30
Ort: Huskvarna

Re: Handelsalliansen

Inlägg av Valgardur »

Jag har lagt kartan i andra inlägget på första sidan istället...
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Handelsalliansen

Inlägg av birkebeineren »

Valgardur skrev:Hur är positionen på Tulupan? Margylernas väg pekar nästan, men inte riktigt, mot Tulu... Vill du ha staden precis i linje med margylvägen istället?

-
Tulupan kan få ligga mitt mellan norra slutet på Margylernas väg och där du skrivit ut navnet Ritharaskogen.
Valgardur
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 140
Blev medlem: 2014-01-24 12:30
Ort: Huskvarna

Re: Handelsalliansen

Inlägg av Valgardur »

birkebeineren skrev: Tulupan kan få ligga mitt mellan norra slutet på Margylernas väg och där du skrivit ut navnet Ritharaskogen.
Ok. Done!

-
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Handelsalliansen

Inlägg av Spelknepe »

Då blir det till att damma av kartan över Akrogal igen då! :)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Handelsalliansen

Inlägg av Fafnir »

Bara kastar in en "tumme upp" för att visa mitt gillande och min fortsatta existens. :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Handelsalliansen

Inlägg av Mikael »

Att Sathmog överlevt låter bra.
Jag känner stor tveksamhet för att Eledain skulle gett sig på Sugdi för att hämnas erövrandet av sina avlägsna släktingar. Det tycker jag vi skippar. Eledain är redan motiverade pga Sathmogs mörka sida. Ljus åt folket!
Någonstans bak i forntiden finns kanske ett genetiskt släktskap, men kring år 500 fO finns inte längre någon koppling kulturellt. Eledain ska ha varit ett öfolk och dess ädlingar ha fått uppenbarelsen från Eledain. Detta togs sedan till fastlandet. Låt oss låta övrigt förbli i legendens dimmor.
Valgardur
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 140
Blev medlem: 2014-01-24 12:30
Ort: Huskvarna

Re: Handelsalliansen

Inlägg av Valgardur »

Mikael skrev:Att Sathmog överlevt låter bra.
Jag känner stor tveksamhet för att Eledain skulle gett sig på Sugdi för att hämnas erövrandet av sina avlägsna släktingar. Det tycker jag vi skippar. Eledain är redan motiverade pga Sathmogs mörka sida. Ljus åt folket!
Någonstans bak i forntiden finns kanske ett genetiskt släktskap, men kring år 500 fO finns inte längre någon koppling kulturellt. Eledain ska ha varit ett öfolk och dess ädlingar ha fått uppenbarelsen från Eledain. Detta togs sedan till fastlandet. Låt oss låta övrigt förbli i legendens dimmor.
Jag börjar nog hålla med där, vi kan överlåta eventuella kopplingar och händelser till respektive spelledares kampanjvärld om det bli aktuellt.

-
Valgardur
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 140
Blev medlem: 2014-01-24 12:30
Ort: Huskvarna

Re: Handelsalliansen

Inlägg av Valgardur »

Spelknepe skrev:Då blir det till att damma av kartan över Akrogal igen då! :)
Trevligt! Inväntar resultatet med spänning :). Som sagt, ta dig lite artistisk frihet om du känner för det...
Skriv svar