Palinor

Samlingsplats för alla länder och platser
pogostick
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-01-10 20:18

Inlägg av pogostick »

Mycket bättre!
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Ok, da hittar jag en lamplig byggnad at munkarna I Bergsstaden

Skall satta mig m. Kartan I afton och satta listan

Funderar aven pa att namnge. Ett par ytterligare soltempel, ev residens samt portar

Slutligen, Clercon jag vet inte hur mycket jobb det ar att fora in mer andringar I kartan, men hadet det gatt att rita in lite storra,lyxigare villor I norra vinterstaden? Som en forlangning av tradgardstaden in I vinterstaden? Garna med egen port. Forstar helt om det ar for sent for sadana andringar
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Spelknepe skrev:Vart ligger Kûlud Zur och riket Kûldkres?
Kûlud Zur ligger under berget Himlarist så som du markerat på din gamla karta. :wink:

Kûldkres kan förslagsvis skrivas ut något öster om berget och staden.

Bild
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Spelknepe skrev:Vart ligger Kûlud Zur och riket Kûldkres?
Nagonstans I Kardbergen, norr om Palinor

Ps Sag just Birkes placering. Kan vi lagga staden precis norr omgransen istallet. Palinor vill inte ha gransdispyt med sina enda goda grannar
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

På kladdkartan jag och Fafnir gjort över Ransard finns det kanske några namn som bör vara med på Palinor-kartan:

viewtopic.php?p=32729#32729
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

birkebeineren skrev:På kladdkartan jag och Fafnir gjort över Ransard finns det kanske några namn som bör vara med på Palinor-kartan:

viewtopic.php?p=32729#32729
Oh-nej, en birke karta. Dags att plocka fram förstoringsglas och gissningsmössan! ;)
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Peter skrev:Ok, da hittar jag en lamplig byggnad at munkarna I Bergsstaden
Slutligen, Clercon jag vet inte hur mycket jobb det ar att fora in mer andringar I kartan, men hadet det gatt att rita in lite storra,lyxigare villor I norra vinterstaden? Som en forlangning av tradgardstaden in I vinterstaden? Garna med egen port. Forstar helt om det ar for sent for sadana andringar
Att göra ändringar i staden är lite svårt nu. Staden är gjord i tre olika program, City Designer 3, Artrage samt Photoshop. Så om en ändring ska göras så måste den göras i tre steg, dvs i de ovan nämnda programmen i tur och ordning, vilket är tidsödande så här i efterhand. Den tid det skulle ta lägger jag också hellre på Halle eller Ekeborg som jag ritar på för närvarande.
Så tyvärr så får vi se kartan som klar.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

clercon skrev: Att göra ändringar i staden är lite svårt nu. Staden är gjord i tre olika program, City Designer 3, Artrage samt Photoshop. Så om en ändring ska göras så måste den göras i tre steg, dvs i de ovan nämnda programmen i tur och ordning, vilket är tidsödande så här i efterhand. Den tid det skulle ta lägger jag också hellre på Halle eller Ekeborg som jag ritar på för närvarande.
Så tyvärr så får vi se kartan som klar.
Ok, inga problem. Jag har ju mycket riktigt sagt att jag ar nojd. Jag gor da istallet andringar i texten

Ps forstar helt att det ar for mycket jobb. Fragar enbart baserat pa min egen okunskap om grafiskt arbete
Senast redigerad av Peter den 2013-01-14 11:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

clercon skrev:
Peter skrev:Ok, da hittar jag en lamplig byggnad at munkarna I Bergsstaden
Slutligen, Clercon jag vet inte hur mycket jobb det ar att fora in mer andringar I kartan, men hadet det gatt att rita in lite storra,lyxigare villor I norra vinterstaden? Som en forlangning av tradgardstaden in I vinterstaden? Garna med egen port. Forstar helt om det ar for sent for sadana andringar
Att göra ändringar i staden är lite svårt nu. Staden är gjord i tre olika program, City Designer 3, Artrage samt Photoshop. Så om en ändring ska göras så måste den göras i tre steg, dvs i de ovan nämnda programmen i tur och ordning, vilket är tidsödande så här i efterhand. Den tid det skulle ta lägger jag också hellre på Halle eller Ekeborg som jag ritar på för närvarande.
Så tyvärr så får vi se kartan som klar.
Förstår precis! Eftersom jag "bara" jobbar i photoshop med ibland väldigt stora kartor, så brukar jag också ha olika steg: En karta med geografi ---> En med alla namnen ---> En finish med effekter. Att göra en geografisk ändring brukar vara ganska trist! :)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Har uppdaterat kartan med Haeron, Aler och Gaewhil. Lägger inte in ransardiska grevskap, områden och sånt.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Här kommer nyckel till nummren

1 St Palin Majorem
2 Kartotum konvent av St Palins Orden
3 Hjältarnas hall
4 Solborgen
5 Mästerkonventet av St Palins Orden
6 Kvesurborg
7 Höga Sols Mur
8 Leonies bastioner
9 Kerigassresidentet
10 Skatthuset
11 Höga läget
12 Stadsläget
13 Uluaternas läge



Därtill vill jag gärna föreslår (om det går bra, och inte innebär besvär att infoga) att

valfri större hus i norra bergstaden blir
14 Odosmunkarnas församlingshall

Den muromgärdade klosterbyggnaden längst upp till vänster i trädgårdsstaden blir
15 Det fria konventet av Solbröder

Den vänstra porten i stadsmuren blir
16 St Grammios Portella

Den vänstra av de nedre portarna blir
16 St Theodeciiporten

Den högra blir
17 Kopparporten

Det lilla torn mellan Vinterstaden och marknaden som utgör resterna av en port blir
18 Silverporten
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Spelknepe skrev:
birkebeineren skrev:På kladdkartan jag och Fafnir gjort över Ransard finns det kanske några namn som bör vara med på Palinor-kartan:

viewtopic.php?p=32729#32729
Oh-nej, en birke karta. Dags att plocka fram förstoringsglas och gissningsmössan! ;)
Jag vet att du gillar mina kartor. :wink:
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Att lägga till fler nummer är inga problem. Jag kan försöka göra det så fort jag. kan. Tänkte dock föreslå att vi ändrar numerföljden lite så att inte numrerade på kartan är spridda huller om buller.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

clercon skrev:Att lägga till fler nummer är inga problem. Jag kan försöka göra det så fort jag. kan. Tänkte dock föreslå att vi ändrar numerföljden lite så att inte numrerade på kartan är spridda huller om buller.

Ja - gärna. Grymt, tack för detta
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Peter skrev:
clercon skrev:Att lägga till fler nummer är inga problem. Jag kan försöka göra det så fort jag. kan. Tänkte dock föreslå att vi ändrar numerföljden lite så att inte numrerade på kartan är spridda huller om buller.

Ja - gärna. Grymt, tack för detta
Här är kartan med alla nummer på plats, 19 stycken (du hade med två nr 16 :) ) Jag hoppas nr 11 är på rätt plats.

Bild
Skriv svar