Palinor

Samlingsplats för alla länder och platser
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Peter skrev:Stort tack Clercon. Det är fantastiskt att se det jag försökt mana fram i ord och tankar så vackert utmålat i verkligheten! Riktigt härligt stuk rent grafiskt dessutom. Känner mig väldigt ödmjuk inför att du har ägnat din betydande karttalang åt min enkla fantasiskapelse.

Skall sätta mig ned med detta under helgen - så småningom hoppas jag kunna ha hela pdf:en färdig för inskick till 'knepe och så ser vi slutet (eller början?) på en mångårig historia
Det var absolut inga problem. Så länge som ni står ut med mitt ryckvisa ritande där alla former av deadlines riskerar att spoljeras av kräkande barn och dylikt så ritar jag så gärna.

Det finns också en möjlighet att få inzoomningar på vissa områden i staden om så behövs. Se exemplet nedan. Att fixa till en sådan är ett ganska litet jobb för mig så om det är intressant och du vill utveckla Palinor mer så säg bara till.
Bild
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Gillar inzoomningar. :)
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Ooo - kan man be om en inzoomning pa palineon (dvs befastningarna och palatsen pa hojden)
Snibben
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1320
Blev medlem: 2008-01-26 13:27
Ort: Uppsala

Inlägg av Snibben »

Fafnir skrev:Gällande Palinors valspråk;
"Till Erebs mörkaste hörn"

På dalkiska; Ud Erebi iddeum reco
På ett banér skulle det kunna bli så här
Bild

Snyggt jobbat med kartan Clercon :D
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

'knepe - you've got mail

snibben - tack för all snygg heraldik och flaggdesign
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Peter skrev:Ooo - kan man be om en inzoomning pa palineon (dvs befastningarna och palatsen pa hojden)
Absolut, håll till godo :)

Bild
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Vad tycker ni om denna?
Snibben: Skulle du kunna skicka sköldarna igen till tobias.tranell @ gmail.com

Bild
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Snyggt, men jag tycker det vore ännu snyggare om man drog ned på/slopade krusidullerna och silverbeslagen. Har inget alls emot ett mycket enkelt omslag, gärna mest i vitt.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Snygg! Kanske den kan användas på förstasidan om titelsidan vill hållas enklare?
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Snibben skrev:Större eller mindre?

Bild

Bild
Fragan ar om inte de har snyggingarna borde vara med pa ett horn? Fast det kanske inte gar ihop grafiskt
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Om jag slopar hörn-krusidullerna, vad mer skulle man kunna göra för att få till en ENHETLIG förstasida som kan användas till Palinor och ALLA andra kommande böcker? Man skulle kunna göra det enkelt och stilrent genom att låta varje lands sköld vara med på framsidan, och då som enda grafik på omslaget.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Jag tyckte å andra sidan att dina exempel på Felicien med mosaiken och skeppet var läckra varianter. Jag tycker ErebAltor och hörnen kan få vara det enhetliga.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Att göra varje modul som Felicien hade ju varit en fantastisk lyx - då gäller det att man har en så grym bild. Var kommer den ifrån?

Ang mall tror jag att det hade varit snyggare med en enkel vit eller enfärg än låtsaslädret.

Ev. kanske inspirerat av denna klassiker:

Bild


Tror fö att man dra ned på krusidullet äv. på Felicien. Och gå från vit text på färgbakgrund till svart text på vit bakgrund som standard. I palinors fall skulle den stegrande hästen i svart vitt, i större skala kunna vara huvudelementet.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Peter skrev:
Ev. kanske inspirerat av denna klassiker:

Bild
absolut medhåll
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Nämen vad tråkiga ni är! Jag ska se om jag kan dra ner på krusidull och möta alla halvvägs! :)
Skriv svar