Palinor

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Spelknepe skrev:Sådär!

• Pogosticks korr
• Birkes korr
• Relikhandlaren

http://www.erebaltor.se/other/palinor.pdf

Är vi klara nuuu då? :)
Utan att vilja vara en pettimeter, men det är fortfarande fel rubriknivå på samhälle och befolkningsgrupp, se ovan (befolkningsgrupper skall sortera under samhälle och kan föras gärna ligga på samma nivå som Palins orden etc.)

Jag planerar att ge härligheten en ordentlig genomläsning nu - här som sagt var inte haft möjlighet till detta ännu - kan du vänta med ändringar tills dess
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Peter skrev:
Spelknepe skrev:Sådär!

• Pogosticks korr
• Birkes korr
• Relikhandlaren

http://www.erebaltor.se/other/palinor.pdf

Är vi klara nuuu då? :)
Utan att vilja vara en pettimeter, men det är fortfarande fel rubriknivå på samhälle och befolkningsgrupp, se ovan (befolkningsgrupper skall sortera under samhälle och kan föras gärna ligga på samma nivå som Palins orden etc.)

Jag planerar att ge härligheten en ordentlig genomläsning nu - här som sagt var inte haft möjlighet till detta ännu - kan du vänta med ändringar tills dess
Ok, väntar på din genomläsning!
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Jag tycker de inverterade bilderna ser mysko ut, men om majoriteten tycker det är ball så lägger jag mig :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
pogostick
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-01-10 20:18

Inlägg av pogostick »

De ÄR alltså inverterade? Jag trodde att pdf-läsaren på min mobil var lite mysko bara :)
pogostick
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-01-10 20:18

Inlägg av pogostick »

Nä, nu sitter jag med laptoppen och bilderna i pdf:en ser bra ut. Dock ser jag fortfarande rubriken "Lag & Rätt" som borde vara "Lag & rätt" ;)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Fafnir skrev:Jag tycker de inverterade bilderna ser mysko ut, men om majoriteten tycker det är ball så lägger jag mig :)
Inverterade bilder?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

SKITSNYGGT! Bra jobbat!
:D :D :D

(Nu Felicien hurra!)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Spelknepe skrev:
Fafnir skrev:Jag tycker de inverterade bilderna ser mysko ut, men om majoriteten tycker det är ball så lägger jag mig :)
Inverterade bilder?
Bilderna på s3 och s16 är invererade, men det kan kanske vara som pogostick säger att det är vidningen i telefonen som muppar sig?
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Spännande dagar detta :)

Först och främst vill jag tacka alla som bidragit här i spurten, med korr, bilder, layout, tillrop och allt annat. Det är verkligen ett fantastiskt forum med generösa forumiter och hög nivå. Särskilt vill jag tacka Spelknepe för att han tagit på sig detta hästjobb och bär upp forumet som en sann eldsjäl.

Allmänt

Bilder
Vad sägs om att ha kvar kasalkartan under Kasal, och istället lägga den maffiga riddarbilden precis i början, vid innehållstexten?

Rubriker
Befolkningsgrupper bör vara underrubrik, samhället bör vara huvudrubrik. Lag & rätt med litet r. Sport bör inte vara en egen huvudrubrik. Vad sägs om att döpa om den till idrott och lägga den under Samhälle? Högtider och Festdagar kan dessutom ligga under religion, Nomaderna, viktiga stammar bör ligga under samhälle, följande befolkningsgrupper

Sida för sida
S. 4, Hoppsan! Invånarantal skall ökas till 217 500
Kartotums invånarantal skall ökas till 32 000
S. 5, 4e stycket, 5e meningen - Ransard, avstavning
S. 8, Flora o fauna Stycke 1 mening 2: kallnar skall vara kalnar. Stycke 2 mening 3: stor bokstav på Kärnmassivet
Tanke: Kentaurer - är det inte lite hårt att lägga dessa bland dessa djur? Kan man lägga meningen någonstans under Befolkningsgrupper istället?

S. 9, 1 Stycket, 3e meningen. Skall lyda “eller skatteuppbärande ordensgårdar, så kallade kasaler.“

S. 10 1 stycket, 4e meningen. Ändra naturgeni till "inspirerat geni"
Under Fossa, Turbh och Tilarud
1 stycket, 1e meningen, ändra enkelt till välmående
Under Kasalerna
Stycke 4, mening 5, ändras till "trängs under sommaren på den lilla innergården"

S. 12 1a stycket Under Palins Orden. Tag bort "(klosterherrgårdar)".
2a stycket första meningen: Ändra "sydliga länderna" till "länder i söder" och ändra "sina kapitel" till "etablerat kapitel".
3e stycket, 1a meningen ändra "en "Kåpans Broder"" till "en lägsta rangens "Kåpans Broder"


S. 14 Sista stycket, sista meningen innan "Lag & rätt" kommatecken efter de dubbade skära skall bort.
"Lag & rätt" Skall stavas just som så
Soltågen mot ransard 1 stycket 3 meningen: ändra "några större tillgångar på" till "någon större kraft bakom"
Närvaro i Lysande Vägens riken- 6e meningen, ändra kontinentsvitt till kontinentsvidt

S.16 radavstånd mellan rubriken ödbryts härjare och stycket ovan
Ödbryts härjare 1 stycket, näst sista meningen: tag bort "lena kvinnohull och för dem stora rikedomar " och ersätt med "mjälla människorikedomar"

S. 17 , Flytta vapen till att följa direkt på hantverk. Döp om till "traditionella vapen" tag bort den inledande texten (riddarbeväpning beskrevs utförligt under militärmakt.)

S. 19, Trad i folk och fångar, 3 stycket - Makel då Hulsa skall vara Makel da Hulsa

S.22 Regentlängden; byt namn på Idi Krantz af Selbad till Idi Krantz-Gryp för konsistens med Frankeituz bakgrundshistoria
Senast redigerad av Peter den 2013-01-28 10:42, redigerad totalt 1 gånger.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Det här känns på tok för sent men följande information som vi tidigare kommit fram till saknas:

Språk
I Palinor talas nyjori av ordensriddarna och i viss grad dalkiska som är Lysande Vägens liturgiska språk. I övrigt används palinoriska av både strövnargurer och den övriga blandbefolkningen, ett språk av ett brokigt men i huvudsak västnarguriskt ursprung. I Kûldkres talas dvärgspråket regûn.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

http://www.erebaltor.se/other/palinor.pdf

• Uppdaterat med Peters ändringar
• Lagt till birkes språk
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Det här är bara nått jag har sett i vissa pdf'er ingen aning om det är bökigt att fixa men det är ganska smidigt, ha olika lager på bilder, bakgrund och text så om man vill skriva ut så kan man klicka bort bakgrunden och få ren vit bakgrund eller med eller utan bilder, kan vara snällare mot skrivaren på så vis.

I övrigt så ser det skitbra ut, ni ska ha ett stort hejja på er för bra jobbat.
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Det kan som sagt vara telefonens pdf-läsare, men det ser ut att saknas en bild på s14, och narguren på s16 visas fortfarande inveterad. Ska försöka hinna kika från min dator hemma under kvällen :)

Väl jobbat, alla :D
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Allt ser ok ut, har provat från tre olika datorer med windows XP, Vista och 7, med olika Adobe Reader - måste vara era telefoner det är fel på! :)
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Jag provade på min telefon och alla bilder fungerar som de ska.
Skriv svar