Palinor

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Gällande Palinors valspråk;
"Till Erebs mörkaste hörn"

På dalkiska finns; "till" -od/ud, "mörk" -iddea
Jag hittade på reco som hörn och Erebi som erebs. Vidare böjde jag utan några som hellst kunskaper iddea till iddeum.

På dalkiska; Ud Erebi iddeum reco

Samma fras på jori torde bli;
Ath Hereb^e hexhibit^u angulis.
(^ skall sitta över efterföljande bokstav. Skriver på Iphone. )

(Ath Herebê hexhibitû angulis /Admin.)

Kan ni hissa eller dissa/bekräfta eller dementera/stödja eller motsätta er detta?

Adragoor? We want u back!
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Fafnir skrev:Lite karaktärer till Palinor?

Bild

Bild

Och en teaser på påbörjad bild till Palinor...

Bild
Aaagh - jag kan ju inte se!
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Darn. Jag har pekat om min fafnir.se domän till nya porkyroyale.se. Jag bad webkillen specifikt om att se till att erebbilderna låg kvar :(

Förhoppningsvis finns bilderna kvar även om dom är otillgängliga. Vissa av bilderna fanns bara på webben efter diverse datakrascher och förlagda skisser. (Vissa var typ tre flyttar gamla...)

Nåväl. De senaste ligger på nyaste datorn. Jag kan maila dem till dig. Just nu har jag ingen möjlighet till webhosting :(
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Så är jag slutligen klar med mitt jobb åt Profantasy så nu kan jag se till att få klart kartan över Kartotum. Jag har laborerat lite med ramen kring kartan ikväll. Det som är kvar i övrigt är att rita klart själva berget. Men inte så mycket jobb kvar nu. Så småningom skall väl lite nummer på plats också över viktiga platser.
Säg gärna till om något inte faller er i smaken.
Bild
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Clercon borde få en byggnad uppkallad efter sig! :)
Supersnyggt!

Kan jag sätta in denna i bildspelet?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Kartografiet i Sterborg kommer garanterad att deklarera alstraren av denna praktkarta för "Störste hederstecknare av stadsverk och fortifikationer".
Tyvärr har de ont om pengar så mer än äran kan de inte belöna med.

Mycket fint clercon! :D

Skulle du inför sista utgåvan lägga till väderstreck och avståndsskala vore det extra fint.
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2441
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

*handclaps*
Patrik Höij
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2008-03-07 11:08

Inlägg av Patrik Höij »

Kan bara instämma i ovationerna, mycket fin karta! :)
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Tackar för all positiv feedback, alltid kul när folk gillar det man sitter och pillar med i ensamhet framför datorn :)

Spelknepe, självklart är det ok att lägga till den till bildspelet. Bara du kommer ihåg att uppdatera bilden när kartan är klar :)
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Mycket, mycket imponerande. Tack, clercon, för att du har lyckats att verkligen sätta Kartotum på pränt
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

*Uppdaterad*
Kartan är klar! Möt Kartotum, Palinors stolthet.
Nåväl det som är kvar är att numrera alla viktiga platser samt bestämma vad alla platser är för något.
Det har varit himla kul att göra kartan och få chansen att betala tillbaka lite efter alla timmar man spenderade i Ereb Altor på 80-talet (fan nu låter jag gammal ;) ).
Bild
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Vackert! :D Har varit extra kul att se hur kartan har utvecklats genom de olika utkasten. Även uppskattad att våra åsikter och förslag tagits i beaktning. Hoppas Peter nu kan inleda arbetet med att sätta ut namn och bestämma vad de olika byggnaderna mm är.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Snygg karta, nästan för snygg. :D
Får ju alla andra städer att framstå som rätt fula bondhålor.
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

birkebeineren skrev:Vackert! :D Har varit extra kul att se hur kartan har utvecklats genom de olika utkasten. Även uppskattad att våra åsikter och förslag tagits i beaktning. Hoppas Peter nu kan inleda arbetet med att sätta ut namn och bestämma vad de olika byggnaderna mm är.
Tackar, om du vill se utvecklingen så kan du titta på min deviant art sida, där ligger alla bilder samlade. Så du kan se utvecklingen.http://clercon.deviantart.com/gallery/

Jo det blir ett digert arbete för Peter att förklara alla konstigheter jag har ritat :)
Enklast för fortsättningen blir nog om Peter kladdar ut nummer på kartan över platser som ska anges, en del kan nog lämnas för varje SL att själv hitta på. Sen kan jag rita in numrena på kartan.

Ett förslag är annars att man i PDf:en har med en karta med nummer (för SL) och en utan (för spelarna). Då kan man även märka ut en del "hemliga" platser.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Stort tack Clercon. Det är fantastiskt att se det jag försökt mana fram i ord och tankar så vackert utmålat i verkligheten! Riktigt härligt stuk rent grafiskt dessutom. Känner mig väldigt ödmjuk inför att du har ägnat din betydande karttalang åt min enkla fantasiskapelse.

Skall sätta mig ned med detta under helgen - så småningom hoppas jag kunna ha hela pdf:en färdig för inskick till 'knepe och så ser vi slutet (eller början?) på en mångårig historia
Skriv svar