Palinor

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Adragoor skrev:Jag råkade måla en dödsriddare som ser riktigt cool ut... Vet inte riktigt om den passar med vad andra tycker men jag postar den så snart jag har fått tillgång till scanner :)
Ser verkligen fram emot att se ditt alster :) Vore hemskt hyggligt.
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1766
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Jag råkade måla en dödsriddare som ser riktigt cool ut... Vet inte riktigt om den passar med vad andra tycker men jag postar den så snart jag har fått tillgång till scanner
Här är den...
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Brior »

Wow, mycket vacker! Kung Ottar som intagit Fontra Cilor sedan han dominerat konfluxen? Jag gillar särskilt färgsättningen. Fast borde det inte vara en skeletthäst?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Sweeet! :D
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Adragoor skrev:
Jag råkade måla en dödsriddare som ser riktigt cool ut... Vet inte riktigt om den passar med vad andra tycker men jag postar den så snart jag har fått tillgång till scanner
Här är den...
Sweeet, om det inte är Salig Herr Ebenrat Klinga och Sporre och Salig Herr Cyres daMurgo under Etins välvilligt röda anlet. :D Jag ber att få tacka, ödmjukast, för en klockren bild. :)
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1766
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Glad att ni gillar den... Om någon vill använda den som omslag eller så, kan jag prestera en i högre upplösning också...
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Glad att ni gillar den... Om någon vill använda den som omslag eller så, kan jag prestera en i högre upplösning också...
Vad väntar du på? ;)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Adragoor: Blev det en omslagsbild? :)
Peter: Hur går det med vårt Palinor...? Det känns sååååå nära nu!
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Av alla länder verkar det vara Palinor (av all platser!) som är närmast fullbordan. Om det är bäste herr Peter som är ansvarig för Palinor så riktas denna fråga till honom:

Vilka illustrationer kan du tänkas behöva till Palinor? Får se om jag kan få lite tid att rita i början av nästa vecka, eller rent av i helgen.

Anders
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Jag hoppades verkligen att du skulle fråga det :)

Jag har funderat en smula på vilka bilder jag skulle vilja ha till texten. Om du kunde hjälpa mig med någon av de här vore jag riktigt tacksam.

Koncept 1: [Syfte: En bild av palinorisk stridshäst] En palinorisk stridshäst med ryttare. Hästen stegrar sig eller är på något annat sätt blickfång i bilden. Ryttaren är en nargurisk nomad, klädd i pälsar, tunika, snirkliga armband och kanske slokhatt, hårtoffs eller pälsmössa. Den palinoriska stridshästen är inte bara stor och kraftig, den har även en tjok, sträv hud som får den att se kantig ut. Ögonen är antagligen bara springor - dolda i djupa veck. Inspirationskälla: hästen på omslaget till Monster och Män. Fast inte nödvändigtvis så svart&ond.
Palinor skrev:Hästens tjocka hud ger den ett lite hårt och kantigt utseende. Ögonen är smala och kisande genom hudlagren, vilket ger hästen ett arrogant och samlat uttryck. Den har riklig manväxt, och det är inte ovanligt att dess ryttare pyntar djurets man med flätor eller knopar, ofta så många knutar som han fällt fiender från dess rygg.
Koncept 2: [Syfte: Visa på den kulturella mångfalden i palinor] En medlem av den palinoriska blandbefolkningen: kanske fångad i en vardagssyssla. Klädd i enkla "senmedeltida" kläder och brydd med barbariska smycken (narguriska armband? Mycket snirkel, figurer och kantighet inspirerat av både vikingaslingor och skytisk konst). Kanske en en dödskalle inramad i solstrålar (lite olmekisk?) som medaljong.

Koncept 3: [Syfte: illustration till Khartotum] Palinéon i all sin prakt: ett tempel och fästningskomplex som reser sig ur den omgivande staden upp mot de höga bergen i Kärnmassivet. Byggnaderna är ganska blandade från flera olika epoker - men förutom en eller två eleganta moderna byggnader (sengotik? renässans? helst något mitt i mellan) är de flesta hussillhuetter fyrkantiga och primitiva.
Palinor skrev:Palinors huvudstad ligger för fötterna på Palinéon, Ordens huvudsäte och palatskomplex. Huvudtemplet (St: Palin Majorem) omges av klosterbyggnader (Khartotums Konvent av St: Palins Orden, Mästerkonventet av St: Palins Orden och Fria Konventet av Solbröder) fästningsbyggnader (Leoniés Bastioner, Höga Sols Mur, Kevsurborg och Solborgen) samt det stora nekropolpalatset, Hjältarnas Hall. I sin helhet är Palinéon ett svårförsvarat gytter av ålderdomliga befästningar, branta fasader och dolda innergårdar. Även om palatset är synnerligen imponerande, som en bastion av sten över ordens innersta hemligheter, är de många befästningsbyggnaderna meningslösa annat än som tilflykt i händelse av revolt i huvudstaden.
Om du finner någon av mina idéer där inspirerande eller intressant så vore det jätteroligt om du kunde rita något liknande. Hoppas de inte är för udda :P
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Hej Peter,

Det här ska bli kul...

Koncept 2: Har funderat på en reliksäljare i en landsbyggdsby. Vad tycker du om det? Och kan du vara mer specifik ang. senmedeltida kläder? Har du en annan bild online jag kan gå efter så att det blir som du förväntar dig?

Du har inte en karta över Khartotum? Det skulle hjälpa Koncept 3. Om du bara har en hastigt skissad karta kan jag kanske hjälpa till att detaljrita den.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Anders presenterar Khartotum!

5 mb version
http://www.erebaltor.se/other/khartotum.jpg

Bild
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

*Faller baklänges*


Behöver vi ens skriva något? Från och med nu sköts ALLT av illustratörerna :D

Minns att de vakcra ankbilder som tidigare publicerats här på forumet faktiskt rätt smidigt fick mig att älska ankor på nytt, mer än vad alla skrivna ord kunnat.

Jag vet att det är tråkigt och tradigt med rövslickeri, men shit, this is good times.
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Ja fy vad jobbigt det är när man får beröm för sina alster... :D
Kul att bilden gillas. Efter lite mejlande med Peter kommer en uppdaterad version att så småningom publiceras - där husen till nedre vänster bl.a. fått korsbjälkar i taknocken.

Peter: Vad sägs om relikhandlaren och hans narguriska kund? Godkännt tema?
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

anders skrev:Ja fy vad jobbigt det är när man får beröm för sina alster... :D
Kul att bilden gillas. Efter lite mejlande med Peter kommer en uppdaterad version att så småningom publiceras - där husen till nedre vänster bl.a. fått korsbjälkar i taknocken.

Peter: Vad sägs om relikhandlaren och hans narguriska kund? Godkännt tema?
Klockrent! Relikerna får gärna både vara reliker som i bitar av döda människor, och kanske lite inkainspirerade solsymboler med dödskalle i mitten som medaljong.

(lite såhär: http://www.shawnk.com/mexico/teohead.jpg )

Vill även passa på att inte bara per mejl utan även här på forumet instämma i lovkören. Det är snyggt stuff du levererar - grymt roligt att se :D Också mycket tacksamt att du är så lyhörd för mina galna vinklar på arktiektur och så :)
Skriv svar