Trakorien

Samlingsplats för alla länder och platser
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Sopodlare skrev:Att de lyckades med konststrycket att göra det ÄNNU värre för sig själva är ju ödets ironi och är något jag blir mycekt glad av att höra. Förövrigt förtjänar de det.

Vilken väg de tog är för mig mindre viktigt, föreställde mig bara en enorm (ja, den sanna betydelsen av enorm är faktiskt Bosse) skalbagge som med ett "åh hej och hå" häver sig över de mjäkiga vattenfall som skall underlätta hans färd.

Tyvärr skulle nog Bosses fotavtryck modell större ha lämnat mer än ett spår efter sig.
Kul tanke. :lol:
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Inte om du är en Krunsk/Jorisk smådåsande slussvakt som i stil med alla klassiska skräckfilmer vaknar till av att marken skakar, fåglarna lyfter, hästarna sparkar i sina bås och solen plötsligt förmörkas av ett enormt Bosse:igt framben som kliver (rätt försiktigt faktiskt, Bosse är godhjärtad men han har trots allt en tid att passa) över slusskontoret, droppandes tonvis med jord, sten, insekter och en och annan Crurisk passagerare.

Då är det inte så kul längre!!!!
A fat man brings a cushion wherever he goes
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9021
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Ingen skulle ändå tro på den där slussvakten, alla vet ju hur mycket hon dricker! :D
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Tricilve

Inlägg av Brior »

Vet inte om detta ska ligga under kartorna men här är i alla fall en länk till det s.k. "Arkiprojektet" med kartor över Tricilve, huvudstaden i Trakoriska riket.

Jag och Lucius arbetade med dem för ett tag sedan och arbetet ligger på is, men jag använder dessa kartor när jag skriver om Tricilve och har stor nytta av dem. De utgör min personliga officiella bild.

http://www.simworld.sverok.net/tricilve/
Akklokk
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 32
Blev medlem: 2007-05-03 19:57

Inlägg av Akklokk »

Ska man gå till "källorna" (ja, nördar är vi väl allihopa? :lol: ) så står det ju faktiskt inte (i EA) att staden förflyttades på en natt, utan att den efter en natt i ett mäktigt åskväder var försvunnen. Sedan verkar denna förflyttning enligt DFK skett med en måttlig hastighet, jag har alltid tänkt mig att Bosse tog den sydöstra vägen på världskartan sett?
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Re: Tricilve

Inlägg av Psipo »

Brior skrev:Vet inte om detta ska ligga under kartorna men här är i alla fall en länk till det s.k. "Arkiprojektet" med kartor över Tricilve, huvudstaden i Trakoriska riket.

Jag och Lucius arbetade med dem för ett tag sedan och arbetet ligger på is, men jag använder dessa kartor när jag skriver om Tricilve och har stor nytta av dem. De utgör min personliga officiella bild.

http://www.simworld.sverok.net/tricilve/
Och faktum är att jag asner att Tricilve förtjänar ett eget kapitel. Jag har samlat på mig en mängd anteckningar till stor del grundade på Arkiprojektet. Jag kommer att sammanställa det och slänga upp här så småningom. Tror jag. :)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Det finns gott om plats för Tricilve under Erebs städer i wikin.
Ser fram emot det Psipo! ...och övriga nat.!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Har någon skrivit omTorilia hemma?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Uppdatering: Har lagt till en karta över Trakorien med Marjura i början på denna tråd.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9021
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Spelknepe skrev:Uppdatering: Har lagt till en karta över Trakorien med Marjura i början på denna tråd.
Snyggt!

Någon tanke om vilken riktning floden noröst om Trybra rinner, eller är det bara en skarv från när du satt ihop landmassorna?

Vore också trevligt att se de marjuriska ortsnamnen utsatta!
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Någon tanke om vilken riktning floden noröst om Trybra rinner, eller är det bara en skarv från när du satt ihop landmassorna?
Jag tänkte nog bara att det skulle vara havsvatten som är ganska stillastående. Kanske bräckt vatten?
Vore också trevligt att se de marjuriska ortsnamnen utsatta!
Jo, hade det i tankarna, men jag är lite osäker på ifall alla ortsnamn finns kvar efter 5'e konfluxen?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9021
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Spelknepe skrev:Jo, hade det i tankarna, men jag är lite osäker på ifall alla ortsnamn finns kvar efter 5'e konfluxen?
De platser vi känner från Marjura är (skriver ur minnet): Arhem, Clusta Noba, Kvicksilvergruvan, Bethra Zuhr(?), Fari Natha, Jorddragarens grotta (rasad?), Kmordatemplet (ruin) och Järntornskratern.

Går det inte att utläsa från kartan i Spelledarhäftet?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Går det inte att utläsa från kartan i Spelledarhäftet?
Jo absolut, men förstörs inga städer när Marjura seglar till Trakorien?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9021
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Spelknepe skrev:Jo absolut, men förstörs inga städer när Marjura seglar till Trakorien?
Tror kanske inte det står något om det? Sen beror det väl lite på hur själva äventyret utspelade sig också.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Gillar den kartan, men visar den inte Trakorien efter vårt datum 610? Jag har önskat den kartan så jag är glad, men med tanke på forumet så? Är ju lite av en spoiler också för de som inte spelat Konfluxsviten? Men vänta med att ta bort den tills jag laddat ner en kopia (om du nu inte kan skicka en till min mail?)

Dessutom skall Tricilve och Braolgeslätten vara bortspolade ner i havet. 8)
Skriv svar