Ereb Altor - Blandade kartor

Samlingsplats för alla länder och platser
Lukas Sjöström
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 23
Blev medlem: 2007-01-27 00:09
Ort: Lund

Inlägg av Lukas Sjöström »

Området norr om Nidland/öster om Cereval är intressant att se på. Vad har Nidland haft för anledning att inte införliva detta i sitt rike, utan i stället bygga en mur mot det? Antagligen innebär det att det finns något obehagligt där...

Området norr om Erebos (och även hela regionen upp till Staden O, inkluderande Mörkets Berg och liknande) har jag alltid sett som en region splittrad mellan en mängd småkungar, rövarbaroner, obskyra religiösa bosättningar och liknande märkligheter. Jag förlade också äventyret "Novastenen" hit, då det inte utspelar sig i något beskrivet land.
/Lukas Sjöström
osbjer
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-01-28 14:03
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av osbjer »

Rimligt skulle kunna vara att området tillhör Jorpagna men att det till stor del inte bor några jorer där utan till största del halvlängdsmän.
Å andra sidan så med tanke på hur Erebos ligger som en hinna runt udden skulle området även kunna tillhöra Erebos men bebos av halvlängdsmän.
Ett tredje alternativ är helt enkelt att det finns en självständigt hobstat med eget styre, armé, handelsförbindelser och så vidare. Liknande Goiana fast för halvlängdsmän.

Nu när jag skriver om det skulle jag nog föredra alternativ tre.

/j
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Ny karta!

Inlägg av Spelknepe »

Infogar en ny karta. Som ni ser håller jag på att namnge hela Ereb... :?

http://www.erebaltor.se/kartor/erebtext.jpg

Kartan är i 8192 x 8192 format och för stor för att infoga som bild. :wink:
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Grymt snyggt! Men en del namn syns lite dåligt... "Kardskogen" t ex. Kommer dock inte på någon snygg lösning på rak arm...
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Göra texten vit löser allt.. men det är inte särskilt snyggt! Ska se vad jag kan hitta på :)
osbjer
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-01-28 14:03
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av osbjer »

Spelknepe skrev:Göra texten vit löser allt.. men det är inte särskilt snyggt! Ska se vad jag kan hitta på :)
Jag vill inte framstå som någon expert i området, men kanske att texten är skuggad, svart med grå skugga eller vit med svart skugga.

I vilket fall är kartorna jättesnygga!

/j
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

3 nya kartor!

Inlägg av Spelknepe »

Tre nya kartor...
Är medveten om att kusterna är alldeles för höga. Ska fixa det nästa gång. :)

Alla tre renderingar är endast snabbrenderingar.

Bild
Karta över Aidne
Bild
Karta över Hynsolge med svag haze.
Bild
Karta över kalla Jorduashur utan Antialias
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

snygga som vanligt, men du... ge mig en karta på Krun för sjuttsingen! :P
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Yes sir! :wink:
Kommer upp så snart jag får tid!
Andreas
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 67
Blev medlem: 2007-01-31 07:15
Ort: Skåne

Inlägg av Andreas »

Mycket fina kartbilder. Att du oroar dig för att kusterna skulle vara för höga är som att Michelangelo skulle oroa sig för att Jesus såg för helig ut på Nattvarden :wink:

Något jag saknar och som jag tycker är en mycket bra stämningshöjare är bilder över platser som beskrivs. T ex vi har kartor, ritningar, beskrivningar över städer, byggnader, personer, fältslag men väldigt få bilder. Är det någon som kan, är intresserad, kan hjälpa till att rita, programmera, CAD:a Ereb-bilder så skulle det vara kul. Själv är jag tyvärr begåvad med tummen mitt i handen vad gäller grafisk framställning...

Eller ännu enklare: är det någon som har bilder liggande hemma i en låda så skulle det vara kul att se dem.
Andreas
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Personligen (jag håller ju på med Hakkaimodulen) så anlitar jag mig själv och mina talanger i föreningen för att illustrera verket. Med lite erf i bakfickan så klagar dom inte! =)

Jag försöker få samma stil på alla SLP-bilder genom att en snubbe ritar av alla bilder som vi gör, så att linjerna får samma stil o.s.v.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Vi har väl inte diskuterat det rent grafiska än. Finns ju trots allt mycket text att skriva fortfarande. Gör vi en seriös och välskriven bok så kan jag tänka mig att folk kanske vill ha sina bilder med i boken.

Tack för kommentarerna om kartan! :)
Lukas Sjöström
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 23
Blev medlem: 2007-01-27 00:09
Ort: Lund

Inlägg av Lukas Sjöström »

Jättesnyggt! Bara en sak jag ser du glömt -- handelsstaden Mastika Agga borde enligt Ereb Altors kampanjbok ligga vid "basen" av den avlånga udden sydost om Jorduashur.

Vad hände egentligen med Mastika Agga? Den nämndes i den boken, men fanns inte med på några kartor annat än den över handelsrutter. Där beskrivs den såsom liggande i Barbia, men den nämns inte i den modulen.
/Lukas Sjöström
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Jag tycker vi ska lägga till en schysst ram runt världskartan sen när den är klar för att behålla känslan
av de gamla kartorna lite grann. Inte nödvändigtvis en massa drakar och grejer kanske...
Men, ja...ni förstår vad jag menar.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Lukas: OOps... ska lägga till Mastika Agga
Gunther: Ska se vad jag kan göra! :)
Skriv svar