Ereb Altor - Blandade kartor

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Ny Karta!

Inlägg av Spelknepe »

Ny version av kartan... ska påbörja namngivning av de södra länderna härnest! 8)

Tror faktiskt att själva Ereb kartan är 95% färdig. Ska bara få in det i Bryce också! :wink:

OBS! 16 mb OBS!
http://www.erebaltor.se/kartor/NewEreb_01_text.jpg
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Heh...öhh...ehh...OMG! Kan surfa runt på den där i dagar! =) Vi kan vara stolta över vår fina världskarta. 8)
osbjer
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-01-28 14:03
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av osbjer »

Mycket vackert! Ska nagelfara detaljer i helgen.
Texten på alla namn blev jättebra. Det syns tydligt och det ser fint ut. Ländernas vapen är också oerhört vackra!

/j
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

OMG!!!

Med risk för förakt för att jag relaterar till en DoD version om vilken delade menigar tycks råda...

Har du haft en Chronomag till hjälp!?

Det tycks mig som om två års intensivt heltidsarbete är utfört på några veckor.

Snyggt jobbat!

Enda missen enligt mig hitintills är att Ventimiglia (eller hur det nu stavas) oftast anses ligga på Berendiens södra västkust och inte i inlandet. Blandannat så förstörs den mer eller mindre under Feliciska piratkriget.
Var det Altors baksida där den placerades längre in? Det skulle isådana fall kunna förklaras med en nyuppbyggnad av staden efter kriget...
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Jag saknar Palinor och dvärgriket Kûldkres norr om detta.
Jaron
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 3
Blev medlem: 2007-02-05 00:13

Inlägg av Jaron »

Snyggt...jättesnyggt!!! "I´m lovin it" :wink:

Jag tycker dock inte om placeringan av ländernas vapen. Fler av dom "skuggar" för kartan...

Funderade varför ländernas gräns inte syns på kartan?
Jag är dansk!
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Gunther: Ska fixa till Palinor och Kûldres. Vart finns det information om Kûldres?

Jaron: Tackar. Sköldarna slängdes snabbt upp klockan 02.55 på natten innan jag postade kartan. Ska fixa till det så att de inte är så utmärkande. Kartan är inte färdig, ska till landsgränser, kanske stora vägar och sånt också. :)
Jaron
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 3
Blev medlem: 2007-02-05 00:13

Inlägg av Jaron »

SUPER! :lol:
Jag är dansk!
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

*BUMP*

Kartan ovan (den där 16 mb kartan som nu är 10 mb) är uppdaterad. Har tagit bort sköldarna tills vidare, samt lagt till namnen på alla de södra länderna.

Här är en länk till kartan: http://www.erebaltor.se/kartor/NewEreb_01_text.jpg
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Gunther: Ska fixa till Palinor och Kûldres. Vart finns det information om Kûldres?
Ah...det finns ingen! :twisted: Dess existens omnämns dock i Ransards historia i SL-boken.
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1759
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Kartan ser ju som vanligt finfin ut...
Borde vi inte vänta med att sätta ut inofficiella namn? Det är ju t.ex. tveksamt om vi vill ha med Bozisha-Dar och Tresti i Efaro. De är ju stulna rakt av från ICE's Sagan om Ringen moduler... Dessutom vill jag minnas att en del namn som nämns i Ereb-moduler inte finns med på kartan och skulle kunna placeras in. Har inte Felicien ett par namngivna kolonier i Efaro t.ex... (De kan finnas med iofs... Har inte kollat vad de heter.)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Adragoor: Ajdå.. det visste jag inte. Hittade iofs inofficiel information om det, men visste inte att det var rippat från Sagan om Ringen. Ska genast plocka bort det. Vet du vilka som är inofficiella?
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1759
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Spelknepe: Tror inte att ett enda av namnen på städer, öknar eller djungler i Soluna är officiellt... Vad jag minns nämns endast två feliciska kolonier (i SL-boken i Erebboxen) och en stad i Thelgul (i Krilloan) vid namn i de gamla modulerna. Namnet Siet-Krakh kommer för övrigt från Robert Jonssons texter om Soluna som han skrev för ett tio-tal år sedan. (Man skulle kunna ta och fråga honom om vi får använda hans texter. En del av dem är riktigt bra... Men det kräver nog att vi får tillstånd att ändra dem lite grann. Allt stämmer nämligen inte med det officiella materialet...)

När det gäller Samkarna kommer jag inte ihåg vilka namn som är officiella. En del namn kan ha funnits med i Kopparhavets Kapare, men jag kommer inte ihåg vilka isf.

Den där idén med en wiki är kanske inte så dum iaf... Om inte annat för att ha lätthanterliga kortfattade hänvisningar till det officiella materialet...
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Har redan varit i kontakt med Robert Jonsson, och han har gett sitt tillstånd att vi får använda hans material med ett undantag, han vill ögna igenom det vi skapar innan vi publicerar det. I övrigt var han väldigt positiv och tillmötesgående. :)

Jag ska försöka efterforska lite om vad som är officielt och inofficielt, plockar bort därefter. :)
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1759
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Bylos och Caraidon heter de två feliciska kolonierna på Dermaniens nordkust i Efaro... Var exakt Dermanien ligger preciseras inte, men man kan tänka sig att området ligger i västligaste Efaro. (Om det talas om en "nordkust" bör det ju finnas en öst-, väst- eller sydkust också.)

Abn Haza är ett officiellt namn (sid. 26 i kampanjboken till Krilloan), men exakt var staden ligger sägs inte förutom att den ligger på Efaros nordkust. (Dvs. den placering den har nu är väl rätt bra...)
På samma sida i Krilloan nämns även Nifaria i Niferland, Theon i Thelgul och Vestaria i norra Pokti. Alla dessa torde vara större städer eftersom transportörernas gille i Krilloan gjort sig besväret att bygga sina kontor just på de platserna. Är månne Nifaria och Theon huvudstäder i respektive länder och Vestaria den viktigaste bland Poktis stadsstater?
Skriv svar