Erebos

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Linden: Jätteroligt och vi ser alla fram emot detta! :)
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Lindén skrev:Nu jävlar är det dags att tillföra mer än bara åsikter. Jag har så smått börjat på Erebos och ska banne mig viga lite tid åt detta. Det kommer att gå i vågor men jag ska göra mitt bästa för att sätta mig och färdigställa denna nation som jag från början älskat och hållt som fästet för många av de bästa äventyr vi spelat. Antar att det inte är någon som har den som sin då tråden inte uppdaterats sen urminnes tider.

Gott folk, finns det något som "ååh detta får han bara inte missa!!!" som ni vill ha med så tveka inte. Jag kommer lyfta varje liten pettitess i tråden när jag är tveksam.
Det låter utomordentligt! Kör loss bara!
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

anders skrev:Lindén! Toppen! Ska bli kul att se hur Caddos ärkerival utvecklas i dina händer. Kul att du tagit tag i det! :D
hahaha

Tack för alla glada tillrop! Håller på att lusläsa Sinkadustidningar, foruminlägg, boxar och böcker nu för att inte missa något viktigt. Hälften av böckerna har jag inte här utan i spellokalen och den nageln sitter lite i ögat just nu =)

Ps. Det finns en karta över Nohstril i sinkadus nr 25 och 37. Är det gött om dessa kommer med?

Det finns en hel del material att sammanställa om Erebos, detta kommer nog ta sin tid. Ska försöka att få klart grunderna först så att det är helt klart, sen går jag in på detaljer - eller är det endast helklart material som kan publiceras på wikin?
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Lindén skrev:
anders skrev:Lindén! Toppen! Ska bli kul att se hur Caddos ärkerival utvecklas i dina händer. Kul att du tagit tag i det! :D
hahaha

Tack för alla glada tillrop! Håller på att lusläsa Sinkadustidningar, foruminlägg, boxar och böcker nu för att inte missa något viktigt. Hälften av böckerna har jag inte här utan i spellokalen och den nageln sitter lite i ögat just nu =)

Ps. Det finns en karta över Nohstril i sinkadus nr 25 och 37. Är det gött om dessa kommer med?

Det finns en hel del material att sammanställa om Erebos, detta kommer nog ta sin tid. Ska försöka att få klart grunderna först så att det är helt klart, sen går jag in på detaljer - eller är det endast helklart material som kan publiceras på wikin?
Man kan ju alltid göra om Nohstrilkartan... I färg den här gången kanske... :) Får se vad som kan göras när jag är färdig med Caddo (korrläsning och spelarkarta)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Om kartorna skall scannas över bör vi ha fått OK från Nisse och Blixt först tror jag. Egna kartor med utgångspunkt i deras låter också bra.
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

Adragoor skrev:Man kan ju alltid göra om Nohstrilkartan... I färg den här gången kanske... :) Får se vad som kan göras när jag är färdig med Caddo (korrläsning och spelarkarta)
Låter prima men det är ingen stress alls. De första meningarna är nu nedpräntade, en disposition vilken kommer ändras 1000 gånger har gjorts. och resan har påbörjats.

Ps. Känns möjligt med ett äventyrsuppslag (kampanjinslag) vilket sträcker sig mellan Caddo och Erebos (Älskade Erebos). Får se vad det hamnar.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Det här lovar gott! :D
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Lindén: Spännande!
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

Planerar att få Gringul klar hyfsat snart och politik och Ocula Negro och historik och handelshusen och och och.. har börjat i flera ändar. Känns som att detta kommer sluta i ett verk av Caddos storlek men vi får se hur länge jag klarar av att hålla ångan uppe =) Men jag publicerar i denna tråd lite då och då så kan fler få säga sitt.

Om Nohstril finns det bra material så jag kommer skriva om och följa det, kanske blir den klar först ändå haha

ja jösses, vad har man gett sig in på ;)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Vi väntar! :D
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Ja ge oss något smakprov! Vi vill ju jubla och gnissla tänder! 8)
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Jag gjorde nyss en Nohstrilkarta. I färdigt skick kommer den naturligtvis att vara färglagd... En sak som slog mig är att staden ser något avklippt ut på den gamla Sinkaduskartan. Kanske borde man utvidga med några kvarter...

Bild
Senast redigerad av Adragoor den 2008-01-24 14:21, redigerad totalt 2 gång.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

länken verkar inte funka :cry:
The Artist Formerly Known as Boris
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

tjoho nu så funkar den
The Artist Formerly Known as Boris
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

funkar för mig. Borde det inte vara mer stad österut också?
Skriv svar