Felicien

Samlingsplats för alla länder och platser
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Felicien

Inlägg av Mikael »

Grisodlar'n skrev:Om ni inte hittar/har någon bättre, så kanske jag kan hjälpa till?
Hurra! Kunde inte önskat mig bättre hjälp ch känsla för det estetiska. Ja snälla Grisodlarn, hur fixar vi detta nu? :D :D :D
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Felicien

Inlägg av Mikael »

Och jag har den kortade texten! Mycket tid nedlagd å backa inte i versionerna nu. (Birke du blev väl objuden till dropbox med den sista versionen?)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9041
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Objuden? :?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9041
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Antar du menar inbjuden. Jo, jag har återhittat dropbox-filen.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Felicien

Inlägg av Grisodlar'n »

Mikael skrev:
Grisodlar'n skrev:Om ni inte hittar/har någon bättre, så kanske jag kan hjälpa till?
Hurra! Kunde inte önskat mig bättre hjälp ch känsla för det estetiska. Ja snälla Grisodlarn, hur fixar vi detta nu? :D :D :D
Tack :D

Nu väntar jag väl i princip bara på den senast uppdaterade Felicien-texten.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9041
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Det finns en färdig text till Felicien som vi kom fram till när vi för några år sedan började göra en pdf. Mikael har lagt upp den i Dropbox. Föreslår att vi gör den sista redigeringen där. Ett par frågor om disposition som måste avgöras samt några stavningfel. Även om viss text skall läggas i faktarutor.

Mikael, bjuder du in Grisodlar'n och Fafnir till Dropbox-filen?
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Felicien

Inlägg av Grisodlar'n »

Hur går det med Dropbox-inbjudan? Let's do this.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9041
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Skicka mig en mailadress så försöker jag ordna en inbjudan.

Mikael verkar upptagen.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Felicien

Inlägg av Mikael »

birkebeineren skrev:Kandrastilen ger en lite trevlig nostalgisk känsla. Rutan nere till höger med bara Ereb Altor tyckte jag var snygg. Prova gärna FELICIEN utan kartbakgrund så det går att jämföra.

Epitetet "Kaparnas rike" kan vara ett stämningsfullt tillägg. Men funderar då genast om vi kan hitta lika bra för andra länder? Det går säkert om vi vill. :)
Kaparnas rike låter mer som Morëlvidyn. Ser hellre ett mer högvördigt epitet. Havets mästare? Kopparhavets herrar? Kopparhavets skräck?
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Felicien

Inlägg av Grisodlar'n »

Ytterligare förslag: Kopparhavets härskare? Kopparhavets betvingare?

Nu när jag har fått tillgång till den senaste versionen av Felicien-dokumentet så harjag en fundering angående ord som Kimzon, Kimzoner, etc. I Ereb Altor-boxen så har sådana ord cirkumflex över i:na. Är det något ni har bestämt er för att slopa?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9041
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Jag gillar "härskare" av förslagen men kan det vara ett alternativ med "Havets härskare"?

Det skall vara cirkumflex över i:na.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Felicien

Inlägg av Grisodlar'n »

Då fixar jag cirkumflexen.

Havets härskare funkar, men kanske sticker i ögonen på jordukaerlar, ransarder och trakorier? :D

Jag har två frågor rörande stadskartorna också:

1) Ska de placeras i den löpande texten eller i någon appendix längst bak?

2) Kan du birke, eller någon annan insatt, numrera lite hafsigt på stadskartorna var områden/siffror till en snabbguide ska placeras? Posta gärna kartorna här i tråden.


Nedan är ett exempel på Tyroskartan infogad:
https://www.dropbox.com/s/xvytn69plrxr7 ... 1.pdf?dl=0
Jeb
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 664
Blev medlem: 2007-07-09 09:26
Ort: Lysekil

Re: Felicien

Inlägg av Jeb »

birkebeineren skrev:Jag gillar "härskare" av förslagen men kan det vara ett alternativ med "Havets härskare"?
Jag lovade mig själv att inte sticka näsan i Felicien. För många kockar och så, men...

Kunde inte Kopparhavets härskare vara bättre? Eller kanske Kopparhavets Furstar? Felicierna opererar väl nästan uteslutande i Kopparhavet?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9041
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Grisodlar'n skrev:Jag har två frågor rörande stadskartorna också:

1) Ska de placeras i den löpande texten eller i någon appendix längst bak?

2) Kan du birke, eller någon annan insatt, numrera lite hafsigt på stadskartorna var områden/siffror till en snabbguide ska placeras? Posta gärna kartorna här i tråden.
1) Tycker det ser snyggt ut att ha kartorna i löptexten så jag röstar för det.

2) Jag som beskrivit Elikon så den kan jag ordna. Kan göra ett försök med de andra också. Återkommer.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Felicien

Inlägg av Grisodlar'n »

Jeb skrev:
birkebeineren skrev:Jag gillar "härskare" av förslagen men kan det vara ett alternativ med "Havets härskare"?
Jag lovade mig själv att inte sticka näsan i Felicien. För många kockar och så, men...

Kunde inte Kopparhavets härskare vara bättre? Eller kanske Kopparhavets Furstar? Felicierna opererar väl nästan uteslutande i Kopparhavet?
Kopparhavets härskare blir nog en rätt ok kompromiss, skulle jag tro.
Skriv svar