Ta och titta in här...

Tala, klottra, viska, konspirera...
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Ta och titta in här...

Inlägg av Adragoor »

...för kartinspiration! Den här tjejen är seriöst duktig!
(Hittat på map-making in games gruppen på Google+.)
http://ghmaps.net/
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Snart börjar jag undra om du tycker mina kartor suger Adragoor!? ;)

Hon arbetar i Bryce och gör precis det som jag är rädd för att jag behöver göra i Bryce - flera små delar som hon sätter ihop till en världskarta. Ett evighetsprojekt. Dock arbetar vi olika. Tjejen har ingen färdig texture utan använder sig av Bryce egna procedural maps. Jag använder mina egna kartor som textur och skapar även heightmaps med dessa som jag sedan importerar till bryce!

Hon är dock grymt duktig och tålmodig! Bra inspiration och en bekräftelse för mig att jag är på rätt väg! :)
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Brior »

Tjusigt, men jag får nog ändå säga att jag föredrar Spelknepes kartor. Dessa känns lite för realistiska för min smak.
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Hon är grymt duktig (och är svenska), vad jag vet så har hon hållt på med kartorna sedan 98, så det är ett tag :)
Patrik Höij
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2008-03-07 11:08

Inlägg av Patrik Höij »

Ursäkta en som är okunnig när det gäller att framställa kartor, men jag tycker hennes berg ser ut som ugnsfolie och städer m.m. ser påklistrat ut istället för att vara en integrerad del av bakgrunden.

Jag förblir ett fan av spelknepes kartor 8)
Användarens profilbild
Gwydon Vrålstarke
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 6
Blev medlem: 2013-04-05 19:02
Ort: Göteborg

Inlägg av Gwydon Vrålstarke »

Tack för tipset!

För mig som spelledare tycker jag kartor är en av dem bästa källorna till inspiration. Allt som behövs är en genomtänkt terräng och jag kan sysselsätta mina små monster med att sätta käppar i hjulen för mina spelare.
Skriv svar