Artistisk talang?

Tala, klottra, viska, konspirera...
Användarens profilbild
Otvin Käkslite
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 205
Blev medlem: 2007-03-03 22:34
Ort: Stockholm

Artistisk talang?

Inlägg av Otvin Käkslite »

Om jag slänger upp en beskrivning av en karaktär, hur stor chans är det att nån av er gudabenådade själar (som kan teckna saker på papper utan att man känner sig nödtvungen att använda det som dasspapper) sätter sig ner och tecknar den åt mig?

Jag tänkte bara kolla. Det är nämligen så att jag har en otrevlig ovana att skriva nya karaktärer när min rollspelsabstinens blir för stor så jag har ungefär ett tjogtal karaktärer som jag känner för, eftersom de är mina alster, men jag lider för att jag inte kan dela de med andra. De andra kommer aldrig se dem lysa lika klart som jag gör. Så därför eftersöker jag rastlösa tecknare.

Nu ska jag inte ranta mer. Det vore kul om nån nappar men ingen katastrof om ingen gör det :D



//M
"Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and good with ketchup..."
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Re: Artistisk talang?

Inlägg av anders »

Otvin Käkslite skrev:Om jag slänger upp en beskrivning av en karaktär, hur stor chans är det att nån av er gudabenådade själar (som kan teckna saker på papper utan att man känner sig nödtvungen att använda det som dasspapper) sätter sig ner och tecknar den åt mig?//M
15% chans, det vill säga 1-3 på en T20.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Otvin Käkslite
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 205
Blev medlem: 2007-03-03 22:34
Ort: Stockholm

Inlägg av Otvin Käkslite »

Damnit!

Jag slog en 9:a



http://www.irony.com/igroll.html




//M
"Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and good with ketchup..."
Användarens profilbild
Otvin Käkslite
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 205
Blev medlem: 2007-03-03 22:34
Ort: Stockholm

Inlägg av Otvin Käkslite »

Jag försöker i alla fall:

Orrublige Eoric.

Eoric (om det namnet passar på en Berendier). Född berendier i en liten by utanför Entika. Vid 17 års ålder, less på farmarlivet, beslutade han sig för att gå med i armén (join the army they said...). Sagt och gjort, så blev det.

Eoric jobbade på som menig och steg så småningom i graderna till sergeant. Med en imponernade fysik och stadiga muskler som bas för sin vikt visade det sig snart att när ynglingen väl planterat fötterna i marken var det få av hans kamrater som kunde rubba honom en tum. Med sköld i ena handen och svärd i den andra var den unge soldaten helt orubblig. I strid kunde han stå ensam kvar på plats medan mindre lyckligt lottade kamrater blev fällda av anstormande fienders kroppsvikt.

Så kom den dag då Berendien beslutade sig att anfalla Efaro (för så var det väl? år 500-nånting). Orubblige Eoric som hans kamrater kom att kalla honom var naturligtvis med på skeppen som satte av söderut.

Landstigning i söderlandet och... ... (blah blah, jag kan ingenting om erebs historia så jag antar att de slogs lite)... ... Eoric blev utslagen av en pil som studsat på vapenbrodern bredvids rustning. Pilen satte sig i sidan av bröstet under svärdsarmen som var höjd till hugg. (vidare vidare epic battle...).

Eoric tillsammans med andra överlevande (för pilen till trots så överlevde vår vän.) blev tillfångatagna som slavar (antingen lämnade de soldater de slogs mot alla sårade på slagfältet eller så blev de tilfångatagna av orcher eller nåt. Point is att: ...)

Eoric ser sin chans när en vakt är ouppmärksam. Han kastar sig över vakten, tar hans svärd och hugger ner honom. Han dräper ett par vakter till och lyckas befria ett par medfångar som flyr åt olika håll.

På flykt i ett främmande land. Inte längre jagad men utan någonstans att ta vägen.

Idag är Eoric över fyrtio år gammal. Han bor ensam ute i vildmarken och har lärt sig leva av naturen.

Nu till lite mer utseendespecifika detaljer.

I sin ungdom var han muskulös med god fysik. Det var tjugo år sedan och han har levt ett eremitliv sen dess. Vad det gör med hans kroppsbyggnad vet jag inte riktigt, jag tänker mig att han har blivit senigare.

Hans hår var brunt, det är förmodligen ganska solblekt vid det här laget. Hans ögon är blå.

Han är ca 185 cm lång. Som ung vägde han en 70-80 kg.

Om det finns nånting kvar av hans uniform är det den han har på sig, lappad och lagad med skinn.

Han har snickrat sig nån form av pansar från skalet från ett Höghalsat Bältdjur (sid. 24 i monsterboxen, Kampanjboken). "Rustningen" täcker höger arm och axel och en del av bröstet.

Hans ägodelar består av ett spjut med stenspets, någon form av provisorisk sköld bestående av nån/några kraftig(a) trädgren(ar) med lite tunnare mer lättböjliga grenar (vidje?) för att ge lite yta. Han har alltid ett eller två ljuster med sig när han är ute som han kan ljustra fisk med samt en rensel gjord av lite skinn i vilken han bär lite krimskrams.

Å just det. Han har också en björn som kompis. (jag vet, jag vet. Men jag drömde ihop den här gubben natten till idag så skyll på mitt sjuka undermedvetna) En vanlig brunbjörn eller nåt liknande som kan tänkas finnas i Efaro.

Så!

Är det nåt som inte är tydligt så överlåter jag det till den berömda artistiska friheten.

Jag postar en kopia av det här i Monster och Män-sektionen för jag tycker att det är en rätt intressant karaktär. Nån kanske kan använda honom som SLP.

Tack för mig.



//M
"Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and good with ketchup..."
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Bild
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Otvin Käkslite
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 205
Blev medlem: 2007-03-03 22:34
Ort: Stockholm

Inlägg av Otvin Käkslite »

Fan vilken fin!

...

Vad glad jag blir. Jag sitter och ler som fan och vet inte riktigt vad jag ska skriva.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D


//Micke
"Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and good with ketchup..."
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

Så jäkla jäkla snygg den blev!!!!!! Hur fan lyckas du, jag är mållös!
Skriv svar