Demonologer/Demonkrigare och gåvor att få

Övrigt om Ereb Altor
Användarens profilbild
Behlfégor
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 3
Blev medlem: 2013-05-14 08:56
Ort: Halmstad

Demonologer/Demonkrigare och gåvor att få

Inlägg av Behlfégor »

Hejsan. Jag är ny här på forumet, trots att jag följt det en stund i de obevakade korridorerna. Tänkte bara säga hej och att ert arbete är väldigt gediget och har underlättat en del gånger! Tack för det.

Jag har en lite mer teknisk fråga angående de demoniska gåvor man kan ges av Caliban, Nehcrom m.m. Några av dessa är ju direkt spelförstörande ex:(Brinnande huvud, eldslungan Trum eller själasvärdet man kan få) så jag har själv komponerat ihop en liten lista med andra saker man får för att behålla det man knappt kan kalla spelbalans med en Demonkrigare. Frågan här är ju, har någon av er gjort liknande revideringar tidigare för att få detta spelbart? Och isåfall om vi kanske kan utbyta lite tankar och funderingar kring detta.

Själv spelar jag en alvisk demonkrigare som offrade sin egen kropp för att fjättra en Demon, vid namn Behlfégor under en av sina resor till Ransard. Då han är skogsalv är han mer eller mindre förvisad från sitt hemrike men kämpar nu med all kraft han kan uppmana för att återställa sin heder som en skogens man.
Kampanjen vi spelar är en blandning av Enhörningshornet(som jag offrade till Nechrom) och Nidländska reningen. Våran spelledare är mycket erfarande och det är väldigt trevligt.
One does not simply... Yes, but Bear Grylls simply walks into Mordor.
Användarens profilbild
Gabriel
Magillersk Fogde
Inlägg: 237
Blev medlem: 2011-06-13 12:31

Inlägg av Gabriel »

Demoner och Demonologi är obalanserat och fullständigt livsfarligt. Det är lite av tjusningen.

Jag har ingen spelare som har överlevt att leka med demonologin, förutom en dvärg som enbart sysslade med lägre demoner och som bara band dem i föremål.

Gåvor borde vara en smula spelförstörande, då detta gäller en spelare som har under lång tid och med mycket energi valt att tjäna en demonväktare. Antagligen ser inte spelgruppen ut på ett sätt att de störs av att någon har lite zombier eller ett brinnande huvud?

Jag skulle som spelledare, för mina Demonkrigare, se till att deras demoner hade förmågor som inte gjorde kampanjen till en enda röra. Exempelvis inte hade demonförmågan 'Osårbarhet' utan kanske snarare 'Bärsärk', 'Blodtörst', 'Extra skydd' etc .. saker som är lite mer balanserade.

Dessutom lägger jag in en del Chuthulu liknande element i demonologin, korruperande inflytande, mörka drömmar, varelser som tar intresse för spelarna och gör en hel del för att förstöra deras liv på de mest hemska sätt möjliga.

De långlivade spelarna hos mig, har en tendens att bränna allt demonologiskt de kommer över eller släppa det från ett skepp på djupt vatten inbundet i bly och järn.

.
Skriv svar