Fjärde konfluxen

Övrigt om Ereb Altor
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Mikael skrev:Förresten håller jag med dig Peter om hur Östra Altor borde se ut... åtminstone annorlunda än det ser ut idag. Jag skulle också beskriva det från Trakoriens synvinkel, de stora upptäcksresandena. Börja med Jih-pun och Tsun-kuo...osv.
Precis så :) Tänk vad roligt man kan ha med Tsun-kuo :D :D
Spelknepe skrev:
Jag kan redan på förhand flagga för att om en utvdgning av projektet innebär att vi inkluderar Chronopia och det som nämns om Alots Baksida så blir jag djupt besviken. Jag har skrivit med förespeglingen att vi skriver för klassiska Ereb Altor, vilket för mig konceptuellt och spelmässigt är ett helt annat spel och en helt annan värld än Chronopia.

Jag tror inte jag är den ende som skulle vända sig mot att element från Chronopia lånas in. Både i texter om konfluxerna, och i en text om östra halvklotet.
Tro det eller ej Peter, men jag håller med dig till 100% :P
Gruppkram!! :D
Senast redigerad av Peter den 2007-06-12 22:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Kaigon skrev:Det känns fortfarande oklart i hur information från Altors baksida hanteras, men men. Här är ett sammandrag som skulle kunna ersätta texten om D4K i Altors baksida.
Den nuvarande linjen är att vi inte nödvändigtvis behöver skriva sådant som visar på att Chronopia och texten från Altors baksida INTE gäller, men att inget heller skall hämtas från dessa texter.

Däremot får jag för mig att information från DoD Samuraj är koscher.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Peter skrev:
Gruppkram!! :D
Jag är med på den kramen :lol:
The Artist Formerly Known as Boris
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Samuraj är koscher.
För att inte alienera oss för mycket med chronopierna så bör vi som ni säger inte skriva om östra altor på ett sätt som gör att Chronopias värld försvinner.

Men eftersom jag aldrig (skall aldrig säga aldrig...) kommer skriva något för Ö-Altor, förlitar jag mig på andra när den tiden kommer.
Skriv svar