Städer

Övrigt om Ereb Altor
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Om det gäller en "vanlig" utrustningslista så har ja ett excl-dokument på min arbetsdator som kanske kan hjälpa nå?
Det är iofs en ren prislista på saker som ja sammlat ihop från diverse tidningar och böcker ja läst, allt enligt Experts pengasystem och priser.

Efter som ja gillar att göra listor och formulär så kommer ja säkerligen göra om Utrustningslistan till html så fort ja blir klar med Rollformuläret.

(datorn dog härom natten så ja kan inte göa nå just nu)
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

Låter prima! Har du översatt tidigare prislistor efter samma system?
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Har väl igentligen inte ändrat nå utan helt enkelt föt samman alla dom listor ja läst i moduler så som Kandra och sen Sinkadus. Alla dessa är ju efter Experts pengavärde.

Kanske gjort någon justering men inget större.
Har även lagt till mått, hur fort man kan färdas o annat som kan va intressant att veta.

Listan är enbart Utrustning, inge Vapen eller rustningar även fast ja är säker på att sådan kommer så fort ja får tid och ork =)
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Strålande :) En sådan sammanställning är ju guld värd. Kan du kanske lägga upp den under regelforumet eller här under övrigt? Eller iaf mejla den till mig (vore grymt schysst) :)
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Datorn som alt fins på är som sagt nere just nu men ja hoppas på att ja får igång den nu i veckan, max 2 =( (beroende på om ja måste beställa nätagg)

Men ja kan ju göra listan i html, vilket inte bör ta long tid då det endast är text som ks kopieras in, o sen lägga up den på min webserver o länka från Regelforumet.
Då kan ju folk kommentera om eventuella felaktigheter och ge förslag.
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

Alendor skrev:Datorn som alt fins på är som sagt nere just nu men ja hoppas på att ja får igång den nu i veckan, max 2 =( (beroende på om ja måste beställa nätagg)

Men ja kan ju göra listan i html, vilket inte bör ta long tid då det endast är text som ks kopieras in, o sen lägga up den på min webserver o länka från Regelforumet.
Då kan ju folk kommentera om eventuella felaktigheter och ge förslag.
Absolut, låt oss se den som en bra stomme och sedan bygga på den med vad vi tycker sakna. Toppen

Edit: håll med om att just utrustningslistorna alltid varit extra intressanta i alla boker som haft dom. Det är något som folk kommer uppskatta med detta projekt.
Edit2: Blev tipsad om denna sida vilken har en del bra idéer
http://www.io.com/~sjohn/demog.htm
Andreas
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 67
Blev medlem: 2007-01-31 07:15
Ort: Skåne

Inlägg av Andreas »

Alendor skrev:...Men ja kan ju göra listan i html, vilket inte bör ta long tid då det endast är text som ks kopieras in, o sen lägga up den på min webserver o länka från Regelforumet.
Då kan ju folk kommentera om eventuella felaktigheter och ge förslag.
Vad hände med denna listan? Jag väntar med spänning.
Andreas
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Andreas skrev:
Alendor skrev:...Men ja kan ju göra listan i html, vilket inte bör ta long tid då det endast är text som ks kopieras in, o sen lägga up den på min webserver o länka från Regelforumet.
Då kan ju folk kommentera om eventuella felaktigheter och ge förslag.
Vad hände med denna listan? Jag väntar med spänning.
Det finns en länk i Regelforumet =)
Den är nere just nu då ja är igång och storstädar och fick lov att stänga ner servern. Den kommer upp så fort städningen runt dess placering är klar (bör vara idag, torsdag)
Skriv svar