Vad är Ereb?

Övrigt om Ereb Altor
JorjanKlykan1973
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-03-02 16:52

Inlägg av JorjanKlykan1973 »

Jag tror det är uppenbart att exempelvis jag är för fantastiska inslag, men de ska vara genomtänkta. Sedan får man ta i beaktande betydelsen de fantastiksa inslagen har. Som du säger så kan man flyga på en drake kors och tvärs mellan dimensionerna.











--------------------------------
Installera Dator Programvara
Dude
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 41
Blev medlem: 2009-02-15 22:22
Ort: København

Inlägg av Dude »

Denne tråd (de første par sider, anyway, inden det hele fortaber sig i Ziploditter :p ) er jo guld værd for nytilkomne. Som Albrekt, tror jeg, nævner i en anden tråd, ville det være supersmart at smide fx "manifestet" her fra, samt andre relevante informationer, op på "Læs mig først"-boardet. Det er kun fordi JorjanKlykan1973 bump'ede den her, at jeg overhoved er havnet herinde, ellers have jeg sikkert først faldet over den meget senere.
Og så i det hele taget tror/synes jeg bare det kunne være fedt med en tråd, der ligesom sammenfattede alle retningslinjer for selve udviklingen af projektet - altså en, der ikke bare beskriver hvad her foregår, men også forklarer ud fra hvilke præmisser og under hvilke "regler" det foregår.

Håber ikke jeg lyder for whiny her lige fra begyndelsen ;)
Dude
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 41
Blev medlem: 2009-02-15 22:22
Ort: København

Inlägg av Dude »

Og, nu jeg er ved det, ville det også rocke med et "Q&A"-board for nysgerrige nytilkomne (yours truly :) ). Altimens jeg ikke umiddelbart kan finde ét sted bedre end et andet til at stille overordnede spørgsmål, får det for nu lov at blive her :)

1) Hvem eller hvad er krîmzon(erne)? Jeg synes ikke jeg kan finde dem nogen steder.

2) Er der noget sted man kan se, hvordan alle de Ereb Altor-baserede navne skal udtales? Hvis ikke, var det så en ide værd at overveje? På the Wiki står alt jo stavet fonetisk, og det ku da være fedt at gøre det på jeres(tør jeg sige "vores"? :D) også!
Fx: skal Klomellien udtales "Kloméllien" "Klomellïen" eller måske ligefrem like the Frenches, "Klomeijen"? I dont know!! -Og jeg bliver tosset hver gang jeg ser et ord og ikke ved om jeg udtaler det helt forkert inde i mit hoved (jeg siger #1 btw ;) ) :O
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Dude skrev:Og, nu jeg er ved det, ville det også rocke med et "Q&A"-board for nysgerrige nytilkomne (yours truly :) ). Altimens jeg ikke umiddelbart kan finde ét sted bedre end et andet til at stille overordnede spørgsmål, får det for nu lov at blive her :)

1) Hvem eller hvad er krîmzon(erne)? Jeg synes ikke jeg kan finde dem nogen steder.

2) Er der noget sted man kan se, hvordan alle de Ereb Altor-baserede navne skal udtales? Hvis ikke, var det så en ide værd at overveje? På the Wiki står alt jo stavet fonetisk, og det ku da være fedt at gøre det på jeres(tør jeg sige "vores"? :D) også!
Fx: skal Klomellien udtales "Kloméllien" "Klomellïen" eller måske ligefrem like the Frenches, "Klomeijen"? I dont know!! -Og jeg bliver tosset hver gang jeg ser et ord og ikke ved om jeg udtaler det helt forkert inde i mit hoved (jeg siger #1 btw ;) ) :O
1) kimzonerna är ett akrogaliskt folk som när de kom till Ereb blev Felicierna.

2) Vi har ju språkvetare på forumet och dalkiskan har väl fått uttalsregler...liksom Satenu har det ur källorna tror jag...jori och narguri också?
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Dude skrev: 2) Er der noget sted man kan se, hvordan alle de Ereb Altor-baserede navne skal udtales? Hvis ikke, var det så en ide værd at overveje? På the Wiki står alt jo stavet fonetisk, og det ku da være fedt at gøre det på jeres(tør jeg sige "vores"? :D) også!
Fx: skal Klomellien udtales "Kloméllien" "Klomellïen" eller måske ligefrem like the Frenches, "Klomeijen"? I dont know!! -Og jeg bliver tosset hver gang jeg ser et ord og ikke ved om jeg udtaler det helt forkert inde i mit hoved (jeg siger #1 btw ;) ) :O
I Ereb-boxen finns lite uttalsregler för vissa språk. Sen har jag utarbetat regler för vissa andra språk, t.ex. gryndur, mireliska, thelgulska m.fl. Kola in wikin!
Klomellien ska i standardjori betonas Kloméllien. Sedan kan man ju inte utesluta att även andra uttal finns i de olika dialekterna.
Skriv svar