Magiska Metaller

Övrigt om Ereb Altor
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Vilka egenskaper kan detta orikalk tänkas ha utöver de som gör det till ett förträffligt vägbyggningsmaterial? Går det att spela på? Löses det upp i kejsarvatten? Kan det endast bearbetas efter att ha passerat en slempuks alla tre magar?
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Brior »

birkebeineren skrev:Vilka egenskaper kan detta orikalk tänkas ha utöver de som gör det till ett förträffligt vägbyggningsmaterial? Går det att spela på? Löses det upp i kejsarvatten? Kan det endast bearbetas efter att ha passerat en slempuks alla tre magar?
Havsvägen i böckerna är alltså äldre än människan som art (en art som i min värld skapats snarare än utvecklats ska tilläggas). Min tanke är att kunskapen om orikalk är helt glömd, kanske förbjuden så att metallen inte alls kan bearbetas, än mindre skapas. Det kan finnas märkliga strukturer och föremål av den som inte tycks påverkas av tidens tand. Jag hade en tanke på att den ingår i själva världens struktur - som ett dolt skelett och är närmast ofattbart stark. Man kunde tänka sig att den går i dagen någonstans som en lodrätt hög mur mellan två länder eller som en pelare med en platå på vilken en hel stads ruiner uppförts. Fast inget hindrar förstås att andra ger orikalken en annan roll.
Skriv svar