Drakmästare Gadirm

Kända eller nämnvärda karaktärer i Ereb Altor. Allt från elaka svartalfshövdingar till fagra alvdrottningar.
birkebeineren
Admin

Inlägg av birkebeineren » 2012-11-11 07:54

Gadirms furstendöme ligger enligt Sinkadus i Akrogal men det utesluter ju inte att använda honom i en kampanj kring staden O och Melashebergen/Hamur. Gadirm beskrivs med ”fem ansikten” i Gigant och detta kan användas på flera sätt. En möjlighet är att låta din tänkta maktperson vara någon Gadirm verkar igenom, kanske en lärjunge som fått ett förtroendeuppdrag eller kanske en lokal förmåga som han tagit kontroll över. Gadirm är makten bakom makten så att säga.

Angående din tanke om en smitta från en annan dimension borde detta passa utmärkt med Gadirms roll som dimensjonsväktare. På något vis har en utomaltoriskt smitta släppt genom barriärena och spridit sig bland folk. Ännu har inte sjukdomen nått sitt slutskede hos de smittade men Gadirm vet vilka fruktansvärda hemskheter som oundvikligen kommer att bli resultatet. Botemedlet är döden. Självklart svårt att förstå for både sjuka och ännu ej smittade men om inget drastisk görs kommer det bli ännu värre.

Kanske?

Välkommen hit Jesper! :)

birkebeineren
Admin

Inlägg av birkebeineren » 2012-11-11 08:15

Mikael skrev:Vit fläck. Birke kan säkert ge dig de bästa länkarna till olika trådar där området behandlas, men börja i Staden O tråden. Välkommen! :D
Vad Mikael här menar är att om du vill utveckla din ide halvt oberoenda av de begränsningar vi satt för projekt EA så finns de Vita fläckarna som Äventyrspel lämnade på kartan. Forumets trådar för de Vita fläckarna finns som du säkert sett på forumets huvudsida.

Kort om hur vi tänkt kring fläckarnas användning finns i den här tråden: viewtopic.php?t=483

Allmäna diskussioner om hur spesifik Vit fläck kan användas diskuteras i en av de klistrade trådarna. En konkret utveckling ges ett eget namn knuten till den vita fläcken du vill använda, ex Gadirm - vit fläck Mirel.

Det här lät kanske lite komplicerad men fråga bara. :)

Användarvisningsbild
Spelknepe
Admin
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe » 2012-11-11 10:08

Välkommen Jesper! Ska bli kul att se hur detta utvecklar sig!

skaraborgarn
Erebosisk Köpman

Re: Drakmästare Gadirm

Inlägg av skaraborgarn » 2019-06-09 07:57

Den gubben tog jag och mina kumpaner och slog ihjäl en gång i tiden. sedan blev han en mörkergast men den slog vi ihjäl en gång till!

Användarvisningsbild
Grisodlar'n
Barbisk Hövding

Inlägg av Grisodlar'n » 2019-06-09 16:58

skaraborgarn skrev:
2019-06-09 07:57
Den gubben tog jag och mina kumpaner och slog ihjäl en gång i tiden. sedan blev han en mörkergast men den slog vi ihjäl en gång till!
Ja, det var ju starkt jobbat. Han var ju ganska über vill jag minnas, plus att han hade en hel skelettarmé som skyddade riket. :lol:

skaraborgarn
Erebosisk Köpman

Inlägg av skaraborgarn » 2019-06-09 17:01

Vi var några som spelade i flera år och våra RP blev mäktiga. Vi spelade kanske tre- fyra år.
Sedan var det nog så att vår SL misstolkade regler hur man övar färdigheter och annat sådant. Vi blev mäktiga och jag tror vi kunde ha FV 61 i vapen.
På den tiden kunde alla lära sig magi så vi var nog nästan mäktigare än den där drakkramaren! :mrgreen:

Skriv svar