Att gottgöra från ett smutsigt förflutet.

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
Kindtand
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 1
Blev medlem: 2013-04-06 23:02
Ort: Kvidinge
Kontakt:

Att gottgöra från ett smutsigt förflutet.

Inlägg av Kindtand »

Hej. Jag planerar ett äventyr där mina två spelare upptäcker att de står som de sista två överlevande i ett brinnande slott. De har ingen aning om hur de kom dit, vad de gjort, vilka de är eller var de är någonstans. När de återkommer till civilisation upptäcker de att de har ett fruktansvärt rykte. Men de känner sig inte onda. De känner sig hjälpsamma och fulla av god vilja i kroppen. Vad de inte vet är att de har hjälpt en magiker att erövra en artefakt och sedan försökt ta den från magikern och blivit förbannade av honom. Kanske blandar jag in gudar och öde också... Jag vet inte än. Hur som helst behöver jag hjälp med att bygga ett vanrykte. Har ni lust att knepa ihop brott och nidingsdåd i olika delar av Ereb Altor som kan komma och bita dem i häcken?

Frågan är... Om du inte vet vem du är och känner dig god, kommer du ändå falla tillbaka till nidingsdåd om alla ändå förutsätter att det är det du gör?

En kort beskrivning av mina "hjältar":

De två korparna.

De kunde varit bröder. Men de är närmre än så. Som det sägs... Bröder från olika möder är de som för varandra blöder. Blod är tjockare än vatten och som dessa två har blött för varandra. Torulf Blodknoge och Hägar Vettvilling.

Sedan unga år, då deras by, vilken den nu är, bannlyste dem för att de fått nog av att deras pojkstreck vuxit ikapp med dem och blivit stölder, brutna ben och tappade tänder har de vandrat över Ereb. De hämnades sin by genom att bränna den som ett sista farväl. Ingen vet varför de blev så nedriga. Vissa är bara födda sådana antog man.

Båda två är slanka men muskulösa, ärrade och vildögda. Deras hår är långt och korpsvart och de har efter lite träning men mycket erfarenhet blivit duktiga på att slå, fäktas och stjäla sig fram genom livet. De har flera gånger tagit anställning som hyrsvärd och ofta fått hålla sig i rörelse då deras vanrykte gjort det svårt för dem att få anställning igen. Man kan bara få betalt och sedan sticka ner sin uppdragsgivare för att ta hans del också ett visst antal gånger. De är ju inte de vassaste knivarna i lådan. Men de förstår att det finns nya rikedomar att ta för sig och sedan slösa bort i nästa dal eller bortom nästa berg. De har ett hemskt rykte och de har förtjänat det.
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

De har under strider i Jorpagna gått bärsärk i en liten by kallad Muros. De var lejda av prinsen av Sogoterra, någon som inte uppskattade sådana saker, även om han självklart tillät dem med måtta. Då bröderna började ta livet av kreatur och barn utan större poäng annat än att de var fantastiskt berusade uppstod strid mellan bröderna med vänner, och knektar från prinsen.

De har än idag ett pris på sitt huvud om de sätter sin fot i Sogoterra.
A fat man brings a cushion wherever he goes
Skriv svar