Var spelas "Ärans väg" trilologin?

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
Användarens profilbild
Behlfégor
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 3
Blev medlem: 2013-05-14 08:56
Ort: Halmstad

Var spelas "Ärans väg" trilologin?

Inlägg av Behlfégor »

Hej vänner!

Jag sitter och skall spelleda Ärans väg i en snar framtid men jag är lite osäker på var detta utspelar sig. Skall försöka väva ihop spelet med lite historia som kan skapa lite spelmöjligheter, men vet ju inte vilken historia jag skall ta.

Så gärna hjälp tack!
One does not simply... Yes, but Bear Grylls simply walks into Mordor.
Användarens profilbild
Gabriel
Magillersk Fogde
Inlägg: 237
Blev medlem: 2011-06-13 12:31

Re: Var spelas "Ärans väg" trilologin?

Inlägg av Gabriel »

Behlfégor skrev:Hej vänner!

Jag sitter och skall spelleda Ärans väg i en snar framtid men jag är lite osäker på var detta utspelar sig. Skall försöka väva ihop spelet med lite historia som kan skapa lite spelmöjligheter, men vet ju inte vilken historia jag skall ta.

Så gärna hjälp tack!
Jag gjorde en blandning med Hynsolge och Fahli (ett rike till öster om Kalmurri i Akrogal som vi plockat bort).

Men jag föreslår att om RP är från centrala ereb/kopparhavet att äventyret utspelas i Döda Skogen i Torshem (awesome) med österlandet någonstans i Akrogal. Det är ju en magisk portal, varför ska den vara kopplad bara några mil bort?

Förövrigt är denna fråga nog på fel plats?

Har skickat ett PM till dig med en länk till en blogg där jag beskriver precis det du pratar om. Börja läsa från början.

Lycka till.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Grisodlarn på detta forum har gjort en Ärans Väg konvertering som utspelar sig i Akrogal. Den håller riktigt hög klass. Leta upp honom här på forumet, eller kika bland trådarna efter Ärans väg så hittar du nog det!
Skriv svar