Goda nekromantiker onda animister

Har du något äventyr som ligger och dammar? Dela gärna med dig!
skaraborgarn
Erebosisk Köpman

Re: Goda nekromantiker onda animister

Inlägg av skaraborgarn » 2019-06-13 23:34

Den där nekromantikern som beskrevs i Sinkadus som gav sin mumifierade rätta nötter var väl inte heller alldeles extremt vidrigt ond?

Användarvisningsbild
Grisodlar'n
Barbisk Hövding

Inlägg av Grisodlar'n » 2019-07-20 01:42

skaraborgarn skrev:
2019-06-13 23:34
Den där nekromantikern som beskrevs i Sinkadus som gav sin mumifierade rätta nötter var väl inte heller alldeles extremt vidrigt ond?
Det stämmer det också. Det är bra när även "onda" SLP har mänskliga kvalitéer så att de inte blir simpla schabloner. I min ofärdiga bearbetning av Mörkrets hjärta (Redux) så spann jag vidare på en liten sak som nämndes om Dakoth och hur hans ungdomskärlek dog i en olycka, och att det var så han kom att hata världen. I min version blev hon avrättad av Sathmogs prästerskap genom att störtas utför en klippa, men Dakoth hann fånga hennes själ i en ädelsten. Han tjänar nu Herz för att dödsguden har lovat att hans älskade ska återfå livet när han manifesterat sig fysiskt i världen. Dakoth är sålunda villig att sätta världen i brand för att återfå sin älskade:

https://youtu.be/3gkeUFurDto

skaraborgarn
Erebosisk Köpman

Inlägg av skaraborgarn » 2019-07-22 14:18

Låter som min herre borde skriva en roman...

Användarvisningsbild
Grisodlar'n
Barbisk Hövding

Inlägg av Grisodlar'n » 2019-07-22 21:47

skaraborgarn skrev:
2019-07-22 14:18
Låter som min herre borde skriva en roman...
Det skulle bara bli ytterligare ett ofärdigt projekt. :lol:

skaraborgarn
Erebosisk Köpman

Inlägg av skaraborgarn » 2019-09-06 13:43

Man kan ju tvista om det lite.
Man kan låta den "gode" animisten vara en äldre desillusionerad naturvän som blivit någon form av "ekofascist" och drivits för långt i sin kärlek till naturen.

Sedan kan ju nekromantikerna ledas av en kvinnlig dito som förfasar rollpersonerna. Urtjusig men amoralisk och bara vill åt deras kroppar. En kan bli zombie, en kan bli mumie och den tredje kan bli en bra gast! :twisted:

Användarvisningsbild
Wolfhart
Jordakisk Bärsärk

Inlägg av Wolfhart » 2019-09-11 09:07

skaraborgarn skrev:
2019-09-06 13:43

Sedan kan ju nekromantikerna ledas av en kvinnlig dito som förfasar rollpersonerna. Urtjusig men amoralisk och bara vill åt deras kroppar. En kan bli zombie, en kan bli mumie och den tredje kan bli en bra gast! :twisted:
Om dofsingen är riktigt vass så kan hon till och med optimera odödandet och dubblera personalstyrkan genom att ha ihjäl rollpersonerna ("Dåliga odds? Äsch, jag är ju med er! Kom igen, ni tänker väl inte fega ur nu..?"), sedan lägga Frammana Gast, Kontrollera Högre Odöd, och avsluta med en hederlig Animera Död som gör zombies av liken (eller mumier om tid, hantverkskunnande och material finnes).
Hon tycker säkert hon är mer ekologisk än trädkramarna: hon tar recycling till en ny nivå! (höjd eller djup blir en värderingsfråga...)

skaraborgarn
Erebosisk Köpman

Inlägg av skaraborgarn » 2019-09-11 14:02

Ja det stämmer nog.
Moral är en inställning, inte ett faktum.

Alla nekromantiker tycker de är bra. Varför gräva ner eller bränna en kropp när den kan göra nytta?

Skriv svar