Leve arbetsprocessen!

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Ghazam
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 102
Blev medlem: 2007-03-02 15:17
Ort: Lund

Leve arbetsprocessen!

Inlägg av Ghazam »

Bara en snabb reflektion; härligt med snabb och konstruktiv respons som ofta sätter fingret på logiska grodor eller saker som inte riktigt håller. Kanon, bra jobbat mina herrar (och damer?)! Keep up the good work! :D
Peter Stridsberg
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-12-01 17:00

Inlägg av Peter Stridsberg »

Hej!

Jag tycker ni är helt fantastiska! En sak saknar jag dock, att man inte kan se gamla uppladdade filer. Hur svårt vore det att tillåta att vi laddar upp filer (storlkesbegränsning?) med våra inlägg så att de blir lite mer eviga?

Sedan har jag inte riktigt fattat - är det bara att uppdatera wikin om man tycker att man har material som ingen borde kunna ha något emot (i mitt fall just nu t.ex. ord på alviska, gryndur och jorduashuriska vad det nu heter).
Logiken är ett fängelse för den fria tanken... /Remuntrisk visdom
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Njae, nej. Vi diskuterade det en del. Men vi föredrar om förslagen först tas upp här på forumet för kommentarer, tillägg, kritik, röda kort, gula kort och grönt ljus. Vill du markera att din text är redo för wikin enligt din mening så färgar du den mörkröd. Välkommen att lägga upp dina förslag! :D
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Peter Stridsberg skrev:Sedan har jag inte riktigt fattat - är det bara att uppdatera wikin om man tycker att man har material som ingen borde kunna ha något emot (i mitt fall just nu t.ex. ord på alviska, gryndur och jorduashuriska vad det nu heter).
Enkla fakta från Aventyrspels officiella material kan laggas direkt in i wikin, exempelvis huvudstaden i Magilre ar Munzga, Aidnebergen ar den stora bergskjedjan midt på Aidnehalvon osv. Enkelt att uppdatera och underlattar uppbyggnaden av wikin.

Annat officiellt material som kraver en mer omfattande beskrivning, kanske sånt som någon landansvarige eller folkslagsansvarige, kan iofs laggas direkt på wikin men kommer då mycket mojligt att redigeras och forandras. Battre då att posta det på forumet och fråga vad folk/ansvarige tycker.

Nytt material, både allmant och sånt som kommer in under ens eventuella ansvarsområde, postas forst på forumet så att det kan kommenteras. Har blir det gjort lite olika med att rodmarkera. Saker som har diskuterats i en tråd och resulterat i en text hos någon kan postas markerad på forumet, for en sista koll innan det flyttas till wikin. Sen ar det också vanligt att någon med ett ansvarsområde postar nytt material på forumet markerad redan från borjan, material som ar tankt vara fardigt for wikin men som andå skal kunna kommenteras innan det wikifieras.

Grundregel ar dock att posta material forst på forumet och fråga vad folk tycker. Sen kan det gå in i wikin efter eventuella forandringar.

Hoppas det gick att forstå, andra kan sakert ge utfyllande råd men jag tror att detta ar ungefar så som vi arbetar. :)
Skriv svar