Halsningar fran Mexico!

Tala, klottra, viska, konspirera...
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Halsningar fran Mexico!

Inlägg av Spelknepe »

Tjena! Sitter pa ett mexikanske tangentbord med massa konstigheter! Har varit har i nagra dagar nu och sett tropiska trander, maya-ruiner, kultur och grym mat. Allt smakar fan battre har. 30 grader varmtoch bara najs!

Har ereb nagot aztec/maya/inca influerat omrade? Kanske samkarna? Snacka om inspiration! ;)

Varma halsningar iaf! Ses snart igen!
Dude
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 41
Blev medlem: 2009-02-15 22:22
Ort: København

Inlägg av Dude »

Lucky bastard :)

Jeg har altid tænkt at reptilfolket bor i svedige jungler med trappepyramider og gudeofringer som aztekerne :p
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Först, håll käft. Sådär skriver man inte när en annan sitter ledbruten, trött och snorig i slaskiga norden med jobb uppbackat tills huvudet sprängs. Kan hända att jag hämnas från Låktatjokka om en tio dagar.

Sedan, Aztec/Maya har jag alltid sett till djungelstammarna i Morginnerskogen, Samkarna. Indiana Jones, Chockäventyret med Onaquin m.m. Trappstegspyramider som typiskt också bland ödlefolk av någon anledning.

Sugen på att fylla ut Samkarna med något kul Spelis?
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Brior »

Jag var själv i Mexico på Yucatanhalvön för några år sedan. Därmed har jag modellerat ön Mereld efter platsen. Särskilt gillade jag Cenotes, underjordiska sjöar i kalkstensgrottor som jag förknippar med det heliga Abzû och guden Enki.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

:lol: till Mikael
8) till er andra!

Brior: vi ska dyka ner i en Cenote på söndag (ja jag och tjejen har dykcert). Ska bli himla spännande! Vi är i Tulumn för tillfället. Ska resa till Chichen Itza snart!
Skriv svar