Det börjar brännas...

Tala, klottra, viska, konspirera...
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Det börjar brännas...

Inlägg av Spelknepe »

Får erkänna... jag börjar bli sugen på att sätta ihop vårt material till... något, en bok kanske?

Är riktigt sugen på en erebkarta, version 2 också...

Har öppnat photoshop några gånger och har varit "på väg". Blir det en karta blir det såklart HELA klotet! ;)
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Glada överraskningar!

Skall sätta mig och plita på med Triska...även om världskartan knappast berör mer än Triska stad och lite geografiska spörsmål!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

det behöver fixas lite i flera länder... :D
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Kardien och Lysande Vägen är så gott som färdiga, Felicien likaså. Furgia har mycket färdig text och Zorakin massor av material. Ransard, Palinor och Nargur även de en hel del text.

Uppdaterad karta över Ereb vore strålande. Vad med några över mindre områden, annan projektion (med polområderna rätt), kanske städer, politiska gränser, handelsrutter, historiska kartor... Sen östra Altor absolut! :D
Lillen
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2010-05-27 21:12

Inlägg av Lillen »

Mikael skrev:det behöver fixas lite i flera länder... :D
Hej,

Det här har jag tänkt att fråga. Vad är det för länder som är i behov av material. Jag känner att jag just nu har överskott av kreativitet men det är lite svårt att få översikt över hela forumets alla trådar. Så vad finns det för länder som inte är berörda än och man skulle kunna gå lös på relativt fritt som första projektförsök? Vill inte trampa någon på tårna.

Magnus
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Erebos är ett viktigt land som behöver material, likaså Magilre med sin "koloni" Bzegusta. Även ögruppen Pandarealia. Hynsolge och Berendien är i behov av redigering och mer material. Sen är det också många länder där vi spikat vissa saker men som är rätt utvecklingsbara.
Kalmurri i Akrogal saknar material, likaså Efaro i Soluna, men Ereb är prioriterad först.

Övriga länder har alla någon sorts anvsvarig (tror jag?) men goda ideer är alltid välkomna. Om något du undrar om något ämne, land eller folkslag så är det bara att fråga.

Välkommen hit! :)
Lillen
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 57
Blev medlem: 2010-05-27 21:12

Inlägg av Lillen »

birkebeineren skrev:Erebos är ett viktigt land som behöver material, likaså Magilre med sin "koloni" Bzegusta. Även ögruppen Pandarealia. Hynsolge och Berendien är i behov av redigering och mer material. Sen är det också många länder där vi spikat vissa saker men som är rätt utvecklingsbara.
Kalmurri i Akrogal saknar material, likaså Efaro i Soluna, men Ereb är prioriterad först.

Övriga länder har alla någon sorts anvsvarig (tror jag?) men goda ideer är alltid välkomna. Om något du undrar om något ämne, land eller folkslag så är det bara att fråga.

Välkommen hit! :)
Hej,

Tack för informationen. Skulle vara kul att ge sig på något som ingen annan tagit tag i. Jag har en vecka utan fru och barn framför mig nu och är sugen på att skriva ihop något då när man har lite mer tid. Kalmurri har alltid varit intressant tycker jag.

Har ni något förslag på vad som vore bäst att experimentera med, fullt medveten om att allt bara kan refuseras, så kom gärna med förslag.

Och tack för välkomandet! :D
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Välkommen Lillen!

Du kan hitta tidigare tankar kring kalmurri i trådarna Mastikka Agga, Barbia, Nidland/Lasytup och Cereval om jag minns rätt.

Kan även tänka mig att Snibben beskrivit arvsfienden i Furgia
Skriv svar