Vad händer?

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Är det dags att Häxmästaren kastar ANIMERA DÖD på forumet? :lol:
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2428
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Ja, jag tror det kanske börjar närma sig

;)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Vi är nog många som har mycket att stå i just nu, men förhoppningsvis rasar det snart igång igen :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

"När en man dör färdas han till den mörka floden Gjoll. Dess bortre strand är en dyster och mörk plats där förlorade själar klagar i intigheten, och där ondskans hantlangare pinar de döda med eld och järn. Men den som leds vid handen av en kunnig shaman, eller som har utmärkt sig i livet hejdas vid den breda bron Modug, över vilken tjuvar, lögnare och främlingar färdas i stora skaror, av den vise guden Ghaerîl. Han har samlat de döda i ett läger vid flodens hitre sida. Där bjuds man in till dryckesgille med guden. De främsta krigarna tas upp i hans sällskap, och får sitta vid hans sida i hans gyllene tält. Andra förtjänstfulla skickas med gåvoskänker tillbaka till den gravhög de lagts it, på orlov av den store guden Ghaerîl att vaka över sina ättlingar och bistå dem med råd och dåd. Men när onda gudar nalkas drar Ghaerîl ut i fält, och kallar sina döda till sig i ledung. Det är därför som Ghaerîl kallas "De Levande Dödas Konung": för de som dör och hamnar hos honom är levande trots att de är döda."
Tror många sitter hitom Gjoll och bara väntar på rätta besvärjelsen.
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Fortfarande i livet! Men jag har mycket att stå i. Familj, heltidsjobb, heltidsstudier, deltidsfäktning etc.

Texter kryper dock allt närmare!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Snart dags for foraldralwdighet, det bor val ge lite mer mojligheter till att skriva :?
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Har inte haft tid eller ork själv till Ereb eller rollspel på ett bra tag... Man borde kanske ta och hita sig en spelgrupp snart så att man kan känna sig lite engagerad igen! Ereb är trots allt en av mina gamla goda kärlekar i livet!
snake
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-11-26 21:55
Ort: Göteborg

Ny på forumet

Inlägg av snake »

Ny på forumet men veteran inom Ereb, har äventyret eller lett äventyr runt om i hela ereb sen expert kom ut. Spelar inte Expert nu men planerar att ta upp det framöver. Eller så funderar jag på det nya rollspelet som kommer utspela sig på Marjura i trakorien.

Jag kan utbyta många erfarenheter här med er och dessutom skrivit krönika över de olika epoker vi spelat i.
Welcome to the human race
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Ny på forumet

Inlägg av Grisodlar'n »

snake skrev:Ny på forumet men veteran inom Ereb, har äventyret eller lett äventyr runt om i hela ereb sen expert kom ut. Spelar inte Expert nu men planerar att ta upp det framöver. Eller så funderar jag på det nya rollspelet som kommer utspela sig på Marjura i trakorien.

Jag kan utbyta många erfarenheter här med er och dessutom skrivit krönika över de olika epoker vi spelat i.
Välkommen, Snake. :D Posta gärna några inlägg i de forumtrådar du tycker är intressanta, så kanske folk vaknar upp ur Törnrosasömnen.
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2428
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Helt opartiskt rekommenderar jag klomellientråden!

Välkommen!
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Jo, jag lever också fortfarande - men har mycket att stå i.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Roligt med livstecken från så många :)

Lysande Vägen modulen och Kardien modulen kändes ju såååå nära när dvalan smög på oss...
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Vi kan alla hjälpa med Kardien och LV genom att läsa relevanta trådar, wikifiera ännu ej flyttad material och länka/hänvisa till forumstrådar med intressanta diskussioner ...samt hitta luckor som bör fyllas :!:
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

birkebeineren skrev: Tror många sitter hitom Gjoll och bara väntar på rätta besvärjelsen.
"Sator arepo tenet opera rotas"
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Jag har börjat spela Operation: Fallen Reich, men när jag kommer tillbaka vill jag se tusentals nya saker till mitt Ereb Altor :D

(Keep up the good work osv)
A fat man brings a cushion wherever he goes
Skriv svar