Min 5. konflux-kampanje

Tala, klottra, viska, konspirera...
Användarens profilbild
Jakobius
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-08-05 13:33
Ort: Visby
Kontakt:

Inlägg av Jakobius »

"Hej!
i vilken gamal utgåva/del tycker ni shagul beskrivs bäst/utförligast?
Tack på förhand"

Det är nog i äventyrsmodul nr 2, Oraklets fyra ögon, där man får mycket info om Shagul och hans planer. I äventyrsmodul 1, Svavelvinter, där han först dyker upp, är beskrivningen rätt så kortfattad har jag för mig.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

"Den femte konfluxen" ger också rätt bra information att ha i bakhuvudet vid spelandet av de tidiga äventyren.
Svavelvinterromanen är ju heller inte att förglömma även om den inte är knuten till Ereb Altor. :)
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Brior »

Personligen gillade jag aldrig porträttet av Shagul i OFY, dvs en gammal förgrämd herre med stav och skägg. Först nu i romanerna tycker jag mig ha bra grepp om honom som person.

Utseendemässigt har jag i romanerna använt den rekonstruerade mumien Harwa. Se http://www.abc.net.au/science/news/img/ ... 020904.jpg

I romanerna tillkommer några viktiga aspekter av hans agenda och personlighet med trollkarlens stulna bok i vilken han har fångat sitt namn. Han är mer av en rebell mot gudarna och deras berättelse. Fördelen är att han själv kan se sig som den enda fria människan och därför kan ta sig friheter (jfr Nietzsches övermänniska den som vill).
Skriv svar