Nidland / Lhassu

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Men om det är en majoritet som tycker att det inta ska finnas alver i Nidland så är jag beredd att fundera en gång till.

Jag är stönig som en legerdisk bonnpöjk, men inte omöjlig :wink:
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Håller med om att det inte ska finnas alver i varje landsända av Ereb. Kolonin som en gång fanns i Nidland (och kanske ännu finns, lämna det öppet som ett rykte) kan vara mycket liten, färre än 1 000? Tänk kolonin i norra Zorakin (officiell). Och en sak till, varför fanns alver där? Alver bor inte i vilken skog som helst bara för att där finns träd.
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Skogen är en riktig urskog med massiva ekar. Perfekt för skogsalver.
Håller på med området nu så jag kommer posta när jag är klar med kladden.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Vi kan väl säga att det inte finns något alvrike i Nidland nu, och att det heller inte funnits i sedan åtminstone mycket långt tillbaka i historien. Heller inga kända bosättningar finns sedan den troligen enda förintades tidigt under Vicotniks styre. Att det ändå förekommer alver i Nidland som lyckats hålla sig dolda för alla andra tycker jag inte vi skall utesluta.

Angående alver och Vicotnik generellt så finns en koppling genom att de onda margylerna på Yndar enligt källorna kostade otaliga alver livet. Margylerna har sitt namn efter Vicotniks dåvarande namn Margyl. Sen så är en av de få sammanhållande trådarna i hela Nidländska Reningen att just alverna har kunskap om ondskan som hotar Altor: De håller (åtminstonde) ett av de nidländska härlägren under uppsikt - Helvetesfortet; de försöker rädda den berendiska kungen så att han och sen hans dotter kan stoppa Reningen (som nu också hotar själva Landori); de ser som en sista desperat utväg en möjlighet att försöka aktivera urgamla krafter på självaste Yndar för att förinta Vicotnik. Alverna fruktar Vicotnik och det borde gå att använda sig av även i andra beskrivningar än de som rör själva äventyren i den nidländska kampanjen.
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Skriver klart kladden på Sonzus med alver i den så kan vi utgå från "min version" och se om vi får till något vettigt.

Inget någonstans är ju hugget i sten.

Men själva kampanjen lär nog ha alver o Sonzus. Sedan är det ju upp till SL att i det läget ändra kampanen efter eget tycke.

Jag ser ju skogsalverna framför mig nu ju :lol: Svårt att få bort dem :wink:
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Använd då för forumsfridens skull hemskt gärna endast beteckningen alver eller alternativt skogslevande alver. :wink:
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Använd då för forumsfridens skull hemskt gärna endast beteckningen alver

HAHA :lol:

Just den biten utmanar jag gärna :twisted:
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Strular lite med kartan för mig men de 20 provinserna heter:

Kilise Arazi, Ardagnan, Torkat, Serrnage, Askaray, Haktior, Yrra, Angosiva, Karalim, Jellarim, Argyros, Bythar, Thyni, Mossul, Chaldia, Tharon, Zagora, Shumar och Korkud Veli

Återkommer med kartan när jag är mer kompis med photoshop.
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

leinder skrev:
Använd då för forumsfridens skull hemskt gärna endast beteckningen alver

HAHA :lol:

Just den biten utmanar jag gärna :twisted:
Va!! Ingen mer debatt på Lyceii-plan om huruvida Alver består av flera olika underarter eller att det bara finns en sorts Alvfolk. Eller om älvor ska räknas till alvfolket (-folken) eller att alver ska räknas till älvfolken. Eller om allt vad alver, älvor, oknytt heter är falsarium, påhittade av överförfriskade så kallade äventyrare med dilerium. :(

Inga mer emfatiska utbrott bland de lärde, inga bannnlysningar, inga upplopp eller lynch-mobbar? Vad ska den stackars pöbeln på Pendons gator i så fall hitta på på fritiden? Vad ska de då satsa pengarna på hos vadslagningsfirmorna? Vilket skådespel ska då hålla dem förnöjda? De lärdes debatter (och strider) på Lyceii-plan kan bli blodigare än vilket tornerspel som helst, är ofta roligare att titta på än stollarna från Melorgh och är billigare än gladiatorspelen i Krilloan!
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Slavtraden från Kalmurri går via Demontungan och Besportho.
På den nidländska sidan finns en mycket dyster plats som kallas för zayıf mezar av nidlänningarna. De svagas grav.
Det finns stora slavläger utanför staden i väntan på marschen til Manlahar där slavarna skeppas i huvudsak till huvudstaden.

Zayıf mezar en en ravin där nidlänningarna kastar de döda, och det finns svindlande mängder döda. Ravinen sägs vara hemsökt av likätare och osaliga andar.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

En hel del är redan rödmarkerad angåene Nidland så nyansvarige leinder får gärna wikifiera. Då också lättare att se vad vart det behöver kompletteras. Följ landsmallen som nu för Nidland är ganska outfylld men mindre variationer och tillägg kan göras där det behövs.

Hoppas vi kan få Nidland en bra bit framåt nu! :)
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Jag ska gå igenom allt som ligger nu under helgen. Ska fylla i mer historia och geografi med.
Användarens profilbild
Rubicon
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 162
Blev medlem: 2010-06-05 18:28
Ort: Härnösand

Inlägg av Rubicon »

-Vi kåt nik och Lill-Aron? Vilka fåniga namn!
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Gärna det. :)

Kan utrustningen beskrivas i ord?
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Precis så :)
Skriv svar