Presentation och förändring av innehåll

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Brior »

Den nya utformningen fungerar dessvärre inte alls för mig med Firefox på en Macbook Pro. Jag fick använda Safari för att överhuvud taget kunna nå detta forum. Går det att fixa? Med Firefox blev det helt felplacerade element och inga länkar alls.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Brior skrev:Den nya utformningen fungerar dessvärre inte alls för mig med Firefox på en Macbook Pro. Jag fick använda Safari för att överhuvud taget kunna nå detta forum. Går det att fixa? Med Firefox blev det helt felplacerade element och inga länkar alls.
Mycket märkligt, jag använder själv Firefox, men på en PC då. Ska kolla över problemet! :/ Tack för att du rapportera
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Brior »

Spelknepe skrev:
Brior skrev:Den nya utformningen fungerar dessvärre inte alls för mig med Firefox på en Macbook Pro. Jag fick använda Safari för att överhuvud taget kunna nå detta forum. Går det att fixa? Med Firefox blev det helt felplacerade element och inga länkar alls.
Mycket märkligt, jag använder själv Firefox, men på en PC då. Ska kolla över problemet! :/ Tack för att du rapportera
Hör av dig om du vill att jag ska testa något eller om du vill ha någon specifik information i ämnet. Det kan knappast vara så att jag har en gammal browser eftersom Firefox uppdaterar sig självt (version 16.0.2 fn) och jag inte har problem med några andra sidor.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Brior skrev:
Spelknepe skrev:
Brior skrev:Den nya utformningen fungerar dessvärre inte alls för mig med Firefox på en Macbook Pro. Jag fick använda Safari för att överhuvud taget kunna nå detta forum. Går det att fixa? Med Firefox blev det helt felplacerade element och inga länkar alls.
Mycket märkligt, jag använder själv Firefox, men på en PC då. Ska kolla över problemet! :/ Tack för att du rapportera
Hör av dig om du vill att jag ska testa något eller om du vill ha någon specifik information i ämnet. Det kan knappast vara så att jag har en gammal browser eftersom Firefox uppdaterar sig självt (version 16.0.2 fn) och jag inte har problem med några andra sidor.
Jag är ganska kass på att göra hemsidor. Ska se om jag kan lösa det. Använder själv 16.0.2 :?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Spelknepe skrev:Ja jag skulle vilja att några av Fafnirs teckningar var på framsidan, men de har försvunnit?! :/
Några av Fafnirs alster går att hitta i fil-arkivet på wikin.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Ja, iom ompekningen av min gamla hemsida till nya så försvann tydligen möjligheten att länka till bilderna. Just nu vet jag inte var jag ska hosta bilder. Dom tycks iaf finnas kvar på servern, vilket är tur då några original är försvunna etc.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Brior skrev:
Hör av dig om du vill att jag ska testa något eller om du vill ha någon specifik information i ämnet. Det kan knappast vara så att jag har en gammal browser eftersom Firefox uppdaterar sig självt (version 16.0.2 fn) och jag inte har problem med några andra sidor.
Nu har jag fixat 17 fel som inte gick att validera och två fel i CSS. Hur fungerar det nu?
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Brior »

Spelknepe skrev: Nu har jag fixat 17 fel som inte gick att validera och två fel i CSS. Hur fungerar det nu?
Nu fungerar det och ser bra ut!
Senast redigerad av Brior den 2012-11-08 08:17, redigerad totalt 1 gånger.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Nu har jag kommit åt en dator och fått en bättre bild av nya framsidan. Mycket fint! Någon tanke om textens innehåll men det kan diskuteras efter vart. Angående det visuella kanske en karta över Ereb eller kanske hela Altor borde synas till?
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Det ser riktigt proffsigt ut ju :D
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

När det gäller forumet så skulle ja gärna se andra färger i menyn uppe. Som det är nu så ser man inte texten om den befinner sig över kartbiten av bakgrunden.
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Tänkte bara säga att jag gillar den nya "looken". Ser snyggt och proffsigt ut!
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Clercon? Kan jag sätta din city-karta över Khartotum i bildspelet?
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Inlägg av leinder »

Vilken härlig hemsida. Snyggt jobbat
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Spelknepe skrev:Clercon? Kan jag sätta din city-karta över Khartotum i bildspelet?
Det är klart att du kan göra det, men den är inte klar så du får byta ut bilden när den är färdig. Jag har precis haft deadline för min kartstil (eller vad man ska kalla det) som jag har sålt till Profantasy så nu kan jag ta mig an kartan igen och avsluta den.
Skriv svar