Presentation av en samling nördar?

Tala, klottra, viska, konspirera...
Johanfk
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-03-18 18:09
Ort: Hyllinge (Helsingborg)

Inlägg av Johanfk »

Namn: Johan Fält
Född: 1973
Bor: Strax utanför Helsingborg i en liten by som heter Hyllinge
Spelat spelat sedan: Började spela Drakar och Demoner 1983 och fick spelet sedan kort senare. Spelade därefter större delen av 80-talet Drakar och Demoner, Mutant och Chock. När väl Version '91 släpptes så höll vi oss till Expert-reglerna, dock som mycket annat, ju äldre man blev ju mindre tid man fick ju mer sällan kunde vi spela och sedan 2000 har antalet speltillfällen varit... ganska få. Nu för tiden spelar jag mest på Rpol och hållt till där de senaste tre åren.
Rollspel: Tja, en hel del; alla de stora svenska spelen, WoD, Shadowrun, Warhammer, Star Wars, A&DD, etc, etc, etc... Nu är det mest Drakar och Demoner, WoD och Dungeon and Dragons som gäller.
Bästa citat: "Jag drar min kakatana och lägger en andra gradens sövande moln." (På en odöd som stod bland oss)
Favorit serie: Goblin och Order of the Sticks

Yrke: Programmerare
Familj: Fru och en son.
Övriga Intressen: Datorer, hemsideprogrammering, böcker, rollspel
Ghazam
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 102
Blev medlem: 2007-03-02 15:17
Ort: Lund

Inlägg av Ghazam »

Namn: Daniel
Född: 1977
Spelat DoD: Provade på i tredje klass (ca 1985), sedan alltmer regelbundet.
Yrke: Gymnasielärare i svenska och historia
Övriga intressen: Litteratur, sport, musik, natur, samhällsfrågor.
Favoritstat i Ereb: Kardien, Berendien och Trakorien
Familj: Sambo
Musik: Just ni i I-poden - The Shins, Midlake, The Decemberists, Isolation Years, [ingenting], Anthony & the Johnsons, Band Of Horses, Krister Linder, A-ha, Alphaville, bob hund, Nikolas Makelberge, Kristian Antilla, Camera Obscura.
Böcker: Fantasy (Stephen Donaldson, Ursula Le Guin, Robin Hobb) men även annat (Gavriel Garcia Marquez, Martin Amis, Theodor Kalifatides, m fl favoritförfattare).
Övrigt rollspelsrelaterat: DoD (EDD) är för alltid i mitt hjärta, men jag har även spelat en hel del CoC, Kult, Mutant (både gamla och U:A). Har varit aktiv inom lundaföreningen DMF och på Sydcon.
Senast redigerad av Ghazam den 2007-03-30 15:14, redigerad totalt 1 gånger.
anima
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 20
Blev medlem: 2007-03-25 12:20

Inlägg av anima »

Namn: Anton
Född: 83, bor numer i Gbg
Spelat DoD: Sedan 93
Yrke: Student/Musiker
Övriga intressen: Musik, litteratur och film
Favoritstat i Ereb: Erebos
Familj: Flickvän
Musik: Pop, punk, konstmusik och gamla 40-talsschlagers
Senast redigerad av anima den 2009-08-18 20:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Lady Tiera
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 11
Blev medlem: 2007-04-03 02:31

Inlägg av Lady Tiera »

Namn: Tiera
Född: 83
Spelat DoD: Sedan 00
Yrke: Student/Modell
Övriga intressen: Historia, religion, sömnad, photoshop
Favoritstat i Ereb: Felicien
Familj:Man, en son
Musik: allätare, dock håller jag mig ifrån "populärmusken"
Mikthebug
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 3
Blev medlem: 2007-04-26 12:57
Ort: Karlshamn
Kontakt:

Inlägg av Mikthebug »

Namn: Kim
Född: 84
Spelat DoD: Sedan 92-93
Yrke: Student
Övriga intressen: Kultur, Språk, Spel i allmänhet.
Favoritstat: Snarare min egen skapade by Torsvik som låg någonstanns i mitten av karan vad jag minns :?
Familj: Singel
Musik: Allt mer eller mindre " Favorit lutar dock åt Blackfield, Porcupine tree hållet".
Rollspel: Bara DoD första utgåvan/Tittat på Chronopia boken.

Övrigt:
Blev helt nostalgisk igår när jag packde upp en låda med massa glömda DoD böcker i. Lite smått besviken över att allt eget material är borta dock *sigh*
Snubblade bara in på denna sidan av misstag när jag letade efter en karta över Ereb altor. Måste ju säga att detta är en helt underbar idé.
Synd att jag troligen itne kommer ha så mycket tillföra, eftersom jag inte är så påläst som ni verkar vara och att det mesta vi använda kom av egen fantasi inte böckerna eller ingame historian och dels att jag måste lära mig Japanska innan jag flyttar dit i Oktober :P
Yay... and there was much rejoice.
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Brior »

Jag ska väl inte komma undan heller ...

Namn: Erik Granström
Född: 1956 i Uppsala (nej det stavades inte Östra Aros eller Vpsala ens på den tiden)
Spelat DoD: Dungeons & Dragons sådär 1977 kanske - gick över till DoD när jag skrev konfluxsviten för Target.
Yrke: Marknadsför databasen MySQL i Nordeuropa, utbildad till veterinär, fårodlare, skriver
Övriga intressen: Historia, Film, böcker, tennis (spela - inte titta)
Favoritstat i Ereb: Skulle helst bo på Mereld och pränta pergament
Bor: På en gård nära Knivsta
Familj: Fru och två döttrar
Musik: Allt från klassiskt till Cornelis till Nirvana till Sum41
Favoritserie: Sandman, Order of the Stick http://www.giantitp.com/comics/oots0001.html
Bästa rollspelscitat: "Jag dricker min 'Potion of wizardry power'" (Det komiska var att denna 'potion' egentligen var dödligt gift som min avlidne trollkarl märkt om och som likplundraren svepte i ett kritiskt läge.)
Hemsida: http://www.svavelvinter.nu/
Senast redigerad av Brior den 2007-06-15 00:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Namn: Thomas
Född: 79'
Bor: Västerås ( Västra Aros för er äldre )
Yrke: studerar "Web Application Developer" i stockholm
Spelat DoD: sen mellanstadiet 89' inte allt för ofta på senare tiden, gick ner till kanske 4-6ggr per år.
Favoritstat i Ereb: just nu Berendien och Hynsolge
Övrigt rollspel:
Svenska:
Stjärnornas Krig, Sagan om Ringen, Kult, Wastland, Western, Mutant, Mutant RYMD, Coriolis
Engelska:
Vampire, Aeon, Abberrant, Exalted, Call of Cthulhu (ej D20), Dungeons & Dragons (Dark Sun, Dragon lance)
Favorit Författare: Neil Gaiman, David Gemmell & Tarry Pratchett
Övriga intressen: Datorer (grafik, hemsidor, layout) , brädspel o lite annat
Favorit Radiokanal: P3, speciellt kväll-natt-morronpass
Musik: massor, ogillar dock det mesta som spelas på radio på dagarna http://www.last.fm/user/AllGoneQuantum
Favoritcitat: Finns en del men en klassiker är när vi spelar Marsklandet och paddlar runt o plötsligt säger SL lite lungt "Ni känner hur kanoten välter" när reptilmännen anfaller.
Favoritserie: Star Trek (E,TNG,V), Gilmore Girls, Dead Like Me, House, West Wing, Firefly, Scrubs...
Hemsida: http://www.itsallgonequantum.se[/url]
Senast redigerad av Alendor den 2010-08-26 11:43, redigerad totalt 9 gång.
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

Namn: Magnus
Född: 1981 i Ljungbys småländska skogar
Spelat DoD: Sedan mellanstadiet och tillhör den speciella kategori som fortfarande spelar DoD!
Yrke: Verksamhetsutvecklare
Övriga intressen: Flashback, politik, historia, idéutveckling och religion
Favoritstat i Ereb: Erberos men svårt att nämna specifik favoritstad.
Favoritstat i Akrogal: Definitivt Vulktoria, men även det av mig till Akrogal ditflyttade Pandererna.
Familj: Sambo
Musik: Nostalgisk.. kan nog aldrig släppa taget om band såsom Pearl Jam, Gn´R, SP.. men Lars Winnerbäck har en alldeled speciell plats.
Nuvarande rollspel:
Spelleder, sedan 12-15 år DoD, har testat andra men aldrig riktigt fastnat för dom (kanske med undantaget Vampire). Förutom vanligt rollspelande spelar vi även DoD online via ett eget forum vilket funkar alldeles utmärkt, men då är det mer strategiskt spel vilket senare ger mig tonvis av material att göra nya äventyr och utveckla story. Rekommenderas!
Senast redigerad av Lindén den 2007-08-08 01:08, redigerad totalt 1 gånger.
Johnny
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 13
Blev medlem: 2007-06-11 13:14
Ort: Ödsmål
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Namn: Johnny
Född: 1971
Spelat DoD: Sedan 1983
Övriga rollspel som jag spelleder: MT-2
Antal upplevda rollspel: Ingen aning
Övriga rollspelsmeriter: Sporadiskt regelskapande
Yrke: Handelsman
Övriga intressen: Jakt, luftvapen, skytte, vapen, amerikanska bilar/pickups
Favoritstat i Ereb: Zorakin
Familj: Hustru, två barn - en son och en dotter
Musik: Country Western, Rockabilly etc
Favoritserier: The Simpsons, Scrubs, Couplings, Married with Children
peterb
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 196
Blev medlem: 2007-04-02 18:56
Ort: Lidingö
Kontakt:

Inlägg av peterb »

Namn: Peter Brink
Född: 1967
Bor: Lidingö
Yrke: Student, innan dess Systemadministratör/Nätverkstekniker/DBA
Spelat DoD: Aldrig...
Övriga rollspel:
Call of Cthulhu, Harnmaster, Kult, MegaTraveller, RuneQuest, Stormbringer.
Favoritförfattare: Tolkien, Shakespeare, Strindberg
Övriga intressen: Historia, Arkeologi, Juridik, IT
Favoritserier: Lone Wolf and Cub
Hemsida: www.rollpelshornan.se
Senast redigerad av peterb den 2007-06-14 23:49, redigerad totalt 1 gånger.
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Namn: Johan Thorsell
Född: Karolinska i Stockholm, (19)84
Bor: Kallhäll, den där betongförorten norr om Stockholm på vägen upp mot Uppsala, precis innan staden ger vika för bondgårdar och hagar.
Sysselsättning: Studerar på LärarHögskolan I Stockholm.
Spelat DoD sen: 84...eller näst intill. Hade en del äldre polare som introducerade mig, lite som de där sexualiserade insparkarna som man hör om i fotbollslag osv. Spelade innan jag ens förstod vad jag höll på med. Älskat det sen dess.
Favoritförfattare: George RR Martin (Jag litar på att Brior knäcker detta iochmed nästa bok nu...)
Favoritfilmatisering av en fantasybok: Eragon. Fick mig att faktiskt vilja spy, på regissören, i kyrkan, då han gifter sig.
Favoritstat i Ereb: Ransard/Trakorien Ett kärleksmöte av sällan skådat slag.
Övriga intressen: Brasiliansk Jiujitsu. Det näst roligaste man kan ha med kläderna på.
Kuriosa: Valt rollspel framför sex vid ett och ett halvt tillfälle. (En anledning till att Rollspelandet dör ut kanske, vi förökar oss inte i tillräckligt hög grad)
Wade
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 24
Blev medlem: 2007-06-18 15:38
Ort: Umeå

Inlägg av Wade »

HEJ :D

Har just hittat hit och är imponerad över hur mycket ni lyckats åstakomma på så kort tid.

Jag heter iallfall johan och bor i Umeå. Flyttae hit för några år sedan för att plugga och tar snart ut min Jur.kand så får väl se var man hammnar härnäst.....kanske nidland eller något annat hemskt ställe

Har spelat rollspel sedan lågstadiet och är nu 28 år... så det böjar var ett tag. Jag är den där killen som alltid var SL när vi var små och det har som blivit så ända sedan dess..(Spelar fortfarande med samma gäng som vi hade när vi var små) :roll:

Har SL:at mycket DoD expert och DoD 91 (o en hel del annat smått o gott) Senaste 5-6 åren har vi dock spelat mest Earthdawn (FASA)

Sedan 3 veckor tillbax har vi dock börjat på en Drakar kampanj basserad i Krilloan så det känns spännande att det finns fler som intresserar sig för gammla goa ereb altor.

Jag och min spelgrupp hoppas kunna bidra till erebs utveckling... ska bara ta mig igenom alla trådarna först:)

Väl mött i Ereb
Användarens profilbild
Otvin Käkslite
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 205
Blev medlem: 2007-03-03 22:34
Ort: Stockholm

Inlägg av Otvin Käkslite »

Namn: Otvin Käkslite, kallas även för Micke
Född: 1982 STHLM
Spelat DoD: Sedan 1993, Otvin Käkslite är btw min allra första gubbe och det var min käre far som hittade på namnet Otvin. Coolt tycker jag iaf.
Yrke: Test Engineer
Övriga intressen: Musik, datorspel, film,
Favoritstat i Ereb: Ransard eller Trakorien. Svårt att bestämma mig för vilka skitstövlar som är charmigast.
Familj: En son
Musik: Reggae, ragga, hiphop, metal, ebm, synth, Swing, Jazz
Favoritserie: Rome... THIRTEENTH!!!!
Bästa rollspelscitat: En händelse som jag inte själv upplevt men som jag fått berättat för mig många gånger av en gammal polare:

RP: Jag lyfter bort stenen från gången.
SL: vad har du i STY.
RP: 30
SL: Få se på rollformuläret
RP: *Mölar in rollformuläret i munnen*

tidigare, samma spelargrupp. Efter två dagars kringtrampande och äventyrande i nån läskig sumpmark.

RP: Va?!? Är vi i ett träsk?

Typiskt karaktärsdrag bland rollpersoner: Klyschor. Den modige riddaren, den vise magikern, den "livsnjutande" piraten/sprätthöken et.c.
Senast redigerad av Otvin Käkslite den 2009-03-13 16:20, redigerad totalt 2 gång.
"Do not meddle in the affairs of dragons, for you are crunchy and good with ketchup..."
Aeodyr
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 13
Blev medlem: 2007-05-01 21:09
Ort: Uddevalla

Inlägg av Aeodyr »

Namn: Magnus
Född: 1970
Spelat DoD:sedan 1987 (i ovanstående Johnnys spelgrupp)
Övriga rollspel: Mutant2 och ADD (båda två lite grann)
Bor: Uddevalla
Yrke: präst (som en konfirmand sa: "Dig skulle man ha med på riktigt i WoW, då skulle du ju vara mäktig.") :lol:
familj: fru och tre barn
Favoritförfattare: Tolkien (givetvis), Terry Pratchett (också givetvis)
övriga intressen: historia, teologi
favoritserier: Lost, that 70´s show
favoritstat i Ereb: Kardien
bästa rollspelscitat "Jag översätter till svartiska: Vad han egentligen säger är att han ska döda er." (Sagt av den språkkunnige medan hans krigarvän rusar framåt mot svartalferna under stridsrop)
Senast redigerad av Aeodyr den 2007-06-21 20:28, redigerad totalt 2 gång.
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Namn: Anders
Född: 1975 (I Skåne)
Spelat DoD: Sedan 1988
Bor: Stockholm
Yrke: Skogsmästare
Familj: fru och barn
Favoritförfattare: Det blir svårt...Pratchett, Katharine Kerr, Pablo Neruda, E. Dickinson, RW Emerson, Crane, Eco, Blake, Poe, Goethe, Strindberg...väldigt många.
Favoritmusik: Först och främst klassiskt med Teleman, St. George, Bach och Händel i spetsen men även annan musik som Sting, Annie Lennox, Soundtrack of our lives, Pearl Jam, Pretenders etc
Favoritstat i Erebaltor: Zorakien och Erebos
Övriga intressen: Fäktning (både värja, sabel och sidesword), Latin (försöker lära mig), Historia, Religon
Favorit-TV: Engelska deckare typ Morse och Midsomer murders. I övrigt skit på tv.
Film: Kurosawas filmer, En riddares historia, Much ado about nothing, Tre musketörerna (den gamla från 70-talet), Pirates, Duellisterna, Hertigens dotter, Saving Grace
Senast redigerad av Fraxinus den 2007-08-01 20:21, redigerad totalt 2 gång.
Skriv svar