Kartönskemål

Kartor samt kartrelaterade inlägg
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Orghin och Yndar

Inlägg av birkebeineren »

Spelknepe: Skulle du kunna klippa ut Orghin och Yndar ur stora Altorkartan och lägga upp dessa i respektive tråd? Särskilt många namn eller platser finns inte att sätta ut men kartorna skulle ändå vara fina att ha. :)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Kartönskemål

Inlägg av Spelknepe »

Hej! Japp! Ska se om jag kan göra det idag. Påminn mig GÄRNA om jag blir för seg, jag gör det förr eller senare. :)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Kartönskemål

Inlägg av Spelknepe »

Hmm, jag har inte en bra version av Orghin eller ännu mindre Yndar som jag kan klippa ut. Jag kan dock göra något enkelt och klippa ut, men då blir den inte mycket redigerbar. Hur tycker du?

Edit: Är det såhär du menar?
Orghin.jpg
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Kartönskemål

Inlägg av birkebeineren »

Du får självklart gärna göra större kartor om du vid tillfälle har möjlighet till det. :) Men min tanke med en karta är att först bestämma namn och eventuella mindre ändringar av geografin så då är en mindre karta fullt tillräckligt. Ta gärna med Sanitshid väster om själva huvudlandmassivet Orghin.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Kartönskemål

Inlägg av Spelknepe »

Klickar du på bilden så blir den större. Ok, men använd denna som ett underlag. Låt oss börja med Orghin så kan vi ta Yndar senare? Skissa upp lite namn och ändringar i geografin, så fixar jag till det sen.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Kartönskemål

Inlägg av birkebeineren »

Spelknepe skrev:... När det är klart är det högst troligt att jag dammar av erebkartorna igen om inte jag får något annat kartjobb däremellan!
Jag önskade Orghin eller Yndar tidigare men efter några sonderingar verkar vi inte ha särskilt många namn och ändringar där.

Istället föreslår jag Kardien eller Zorakin där det finns massor med namn och mindre ändringar. Både Regil och Fraxinus har ju synts till på sistonde så då borde vi ha alla förutsättningar för att slutföra respektive karta. :D
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Kartönskemål

Inlägg av Spelknepe »

Kardien och Zorakin är väl uppdaterade redan. Skriv vilka ändringar jag ska göra så fixar jag det!
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Kartönskemål

Inlägg av birkebeineren »

Vi har nu fått eminenta kartor och nyuppdateringar med namn av Kardien, Zorakin och Magilre.
Vackert. :)

Vilken karta står då kvar längst upp på önskelistan? Erebos tror jag, med ögruppen Kasyr äntligen tillagt!
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Kartönskemål

Inlägg av Spelknepe »

Alright! Finns det några up to date ändringar för Erebos?
Grimor333
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2016-01-13 13:39

Re: Kartönskemål

Inlägg av Grimor333 »

Jag skulle vilja ha en karta över Torshem.
Jag har gjort en del äventyr där men har ingen karta på datorn har dock boken och kartan som följde med.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Kartönskemål

Inlägg av birkebeineren »

Här finns Torshem utklippt ur projektets stora Erebkarta: viewtopic.php?p=29347#p29347

Och här en mer detaljerad tolkning av originalkartan: viewtopic.php?p=34395#p34395
Grimor333
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2016-01-13 13:39

Re: Kartönskemål

Inlägg av Grimor333 »

Tackar hadde inte sett dessa skulle vara kul att få se den senare i hel format :)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Kartönskemål

Inlägg av Spelknepe »

Grimor333 skrev:Tackar hadde inte sett dessa skulle vara kul att få se den senare i hel format :)
Om du drar bilden till adressfältet så får du en fullversion. Du kan också spara bilden på datorn och öppna den så är den i fullversion. ;)
Grimor333
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 10
Blev medlem: 2016-01-13 13:39

Re: Kartönskemål

Inlägg av Grimor333 »

Tackar :)
Användarens profilbild
Drahcon
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 58
Blev medlem: 2014-11-01 19:21
Ort: Sverige

Re: Kartönskemål

Inlägg av Drahcon »

KrilloanSideways.jpg
Krilloan3DCity.jpg
Krilloan2.jpg
Skulle vara häftigt med en 3D karta över Krilloan, eller en upphottad detaljerad Krilloankarta...

Vilket program är bäst när man ska göra kartor förutom Photoshop? Någon som kan tipsa?

Jag försökte göra en själv, men det blev extremt dåligt resultat.

Jag använde programmet Sketchup för 3D! Väldigt enkelt och roligt.
Skriv svar