Riotminds släpper Ereb Altor box

Tala, klottra, viska, konspirera...
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av Hans »

The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av Grisodlar'n »

Ser ut att bli ett Ereb Altor utan Ereb Altor. Sedan fattade jag inte om det var kataklysmiska vågor som dränkte västra Ereb eller om det var ett gigantiskt slukhål? Synd att de ska vara så taffliga med allt. Varför samarbetar de inte närmare med gamla rävar som t ex Blixt?

Efter jag köpte deras Drakar och Demoner-version och läst igenom skiten flera gånger så kände jag mig lite illa till mods. Precis som om någon söndercurlad hipsterunge hade varit framme för att respektlöst tumma, förvrida, tolka och befläcka mitt 80-tal. Nu är det Ereb Altors tur tydligen.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av Spelknepe »

Drakar och Demoner till namn, Ereb Altor till namn men inget mer, och alla vet om det! :)
Användarens profilbild
Wolfhart
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 157
Blev medlem: 2009-01-02 17:45
Ort: Hässelby

Re: Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av Wolfhart »

Grisodlar'n skrev:Ser ut att bli ett Ereb Altor utan Ereb Altor. Sedan fattade jag inte om det var kataklysmiska vågor som dränkte västra Ereb eller om det var ett gigantiskt slukhål? Synd att de ska vara så taffliga med allt. Varför samarbetar de inte närmare med gamla rävar som t ex Blixt?

Efter jag köpte deras Drakar och Demoner-version och läst igenom skiten flera gånger så kände jag mig lite illa till mods. Precis som om någon söndercurlad hipsterunge hade varit framme för att respektlöst tumma, förvrida, tolka och befläcka mitt 80-tal. Nu är det Ereb Altors tur tydligen.
Spelknepe skrev:Drakar och Demoner till namn, Ereb Altor till namn men inget mer, och alla vet om det! :)
Amen.
Samma fenomen som inom musik och film: remakes istället för egna originalidéer, i syfte att krasst exploatera en befintlig kundkrets. Och inte klarar de av ens den enklaste korrekturläsning heller...

Ja, jag ÄR gammal och gnällig! :lol:
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av Brior »

Grisodlar'n skrev:Ser ut att bli ett Ereb Altor utan Ereb Altor. Sedan fattade jag inte om det var kataklysmiska vågor som dränkte västra Ereb eller om det var ett gigantiskt slukhål? Synd att de ska vara så taffliga med allt. Varför samarbetar de inte närmare med gamla rävar som t ex Blixt?
De samarbetar väl i och för sig med Blixt? Han skrev ju kampanjen till DoDR.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av Grisodlar'n »

Brior skrev:
Grisodlar'n skrev:Ser ut att bli ett Ereb Altor utan Ereb Altor. Sedan fattade jag inte om det var kataklysmiska vågor som dränkte västra Ereb eller om det var ett gigantiskt slukhål? Synd att de ska vara så taffliga med allt. Varför samarbetar de inte närmare med gamla rävar som t ex Blixt?
De samarbetar väl i och för sig med Blixt? Han skrev ju kampanjen till DoDR.
Ja, det var Blixt som skrev Skymningshavets gåtor men han verkar inte ha varit inblandad i regelskrivandet. Det är inte äventyren som är problemet utan projektets låga ambitionsnivå. Reglerna, illustrationerna, korrekturläsningen - allt känns så sunkigt jämfört med andra moderna rollspelsprodukter ( t ex Symbaroum). Och om man surfar in på Riotminds festliga hemsida så är deras nya Drakar och Demoner undanskuffat och gömt. Istället är det engelska tryck av Trudvang och Götterdämmerung som saluförs och amerikanska slantar som gäller.

Sveriges starkaste varumärke i rollspelssammanhang är i mina ögon värt mer respekt och ett bättre öde.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av Grisodlar'n »

Wolfhart skrev: Amen.
Samma fenomen som inom musik och film: remakes istället för egna originalidéer, i syfte att krasst exploatera en befintlig kundkrets. Och inte klarar de av ens den enklaste korrekturläsning heller...

Ja, jag ÄR gammal och gnällig! :lol:

Jag är också gammal, gnällig och hatar de flesta remakes som görs. Men Riotminds kunde faktiskt ha lyckats bättre om de haft mer hjärta. Järnringen gjorde exempelvis ett gediget arbete med Mutant UA.
Don Kennetho
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 16
Blev medlem: 2007-06-19 19:18
Kontakt:

Re: Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av Don Kennetho »

Hoppas bara att det här inte påverkar arbetet med erebaltor.se-projektet på något negativt sätt. Arbetet här håller generellt en mycket hög kvalitet tycker jag, och det vore otroligt synd om det skulle "dö av" på något vis för ett nytt "kvasi-Ereb". :?
johnnii
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 2
Blev medlem: 2013-07-03 08:29

Re: Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av johnnii »

Don Kennetho skrev:Hoppas bara att det här inte påverkar arbetet med erebaltor.se-projektet på något negativt sätt. Arbetet här håller generellt en mycket hög kvalitet tycker jag, och det vore otroligt synd om det skulle "dö av" på något vis för ett nytt "kvasi-Ereb". :?
Kan det omöjligt göra då nya Ereb utspelar sig efter femte konfluxen.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Re: Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av Peter »

Kaldarox heter spelvärlden, tydligen. Ereb Altor - Kaldarox.
Spelknepe - jag misstänker att du är inblandad så vill inte vara för negativ, men jag misstänker att dina fina kartor kommer att vara modulens främsta selling point.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av Spelknepe »

Jag är absolut INTE inblandad i Riotminds! :)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av Fafnir »

Är givetvis nyfiken. Men Ereb utan Ereb känns ju lite...torftigt.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Re: Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av Peter »

Spelknepe skrev:Jag är absolut INTE inblandad i Riotminds! :)
Det är jag som bara utgår att du har ett finger med i de flesta kartprojekt. Ursäkta!
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Riotminds släpper Ereb Altor box

Inlägg av Spelknepe »

Jobbar just nu åt Järnringen, Fria Ligan och Modiphius. Ska försöka klämma in nya kartor till Ereb Altor ifall det blir tid över! :)
Skriv svar