Placering av officiella äldre äventyr

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Dretski
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 188
Blev medlem: 2007-10-03 19:40

Placering av officiella äldre äventyr

Inlägg av Dretski »

Jag är nästan helt säker på att detta redan diskuterats, men finns det någon "officiell" placering av de äventyr som publicerades av Äventyrsspel innan Ereb Altor? Jag tänker på t ex Sarkath Hans Gravvalv, Spindelkonungens Pyramid, Djupets Faror och övriga äventyr som inte specifikt är tillverkade för Ereb.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Placering av officiella äldre äventyr

Inlägg av birkebeineren »

Alla äventyr är listade i wikin här: Gamla äventyr i Ereb Altor

Förslag finns för var de icke-EA placerade äventyren kan passas in, några mer bearbetade än andra.
Dretski
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 188
Blev medlem: 2007-10-03 19:40

Re: Placering av officiella äldre äventyr

Inlägg av Dretski »

Tack, jag visste att jag hade sett en sadan lista nagonstans! Det ar helt relevant for OCR/AI-projektet. :)

De som ligger som forslag, kan man utga ifran att de placeras i sina foreslagna omraden eller pagar det fortfarande diskussioner?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Placering av officiella äldre äventyr

Inlägg av birkebeineren »

Det finns en diskussionstråd för de gamla äventyren här: https://www.erebaltor.se/forum/viewtopic.php?t=517

De flesta förslagen är gamla och som sagt bara förslag. De enda icke-EA äventyren som spikats till vår tolkning av EA ser ut till att vara Ärans väg-trilogin, Skönheten och odjuren, Djupets fasor, Den stulna elefanten och Rösten från forntiden. Dödens väg och Spindelkonungens pyramid har fått konkreta bearbetningar men är ändå bara förslag.

Har du egna idéer så finns det utrymme för dessa. Gärna med en förklaring till varför platsen kan passa. :)
Dretski
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 188
Blev medlem: 2007-10-03 19:40

Re: Placering av officiella äldre äventyr

Inlägg av Dretski »

Jag tror att det finns folk som är betydligt mer kunniga, uppdaterade och pålästa än mig vad gäller dessa beslut, men det lilla jag har läst i ämnet här på forumet så instämmer jag helt med att Spindelkonungens Pyramid lämpar sig utmärkt i Samkarna (snarare än Soluna), speciellt då Morginnerskogen har ett betydande bestånd av jättespindlar. :D

Hur som helst vore denna lista av högsta intresse för eventuell AI-träning framöver (det blir givetvis lättare att katalogisera information ju mer konkret fakta jag kan mata in), så kanske kan vi försöka göra ett kvantsprång i ämnet? :)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9056
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Placering av officiella äldre äventyr

Inlägg av birkebeineren »

Jag gillar också Spindelkonungens pyramid i Samkarna. :)

Angående AI-skrivet material baserad på källorna så avvakta lite med att lägga upp något på forumet. Vi behöver reda ut lite mer kring det. Har du läst Mikaels PM han skickade?
Dretski
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 188
Blev medlem: 2007-10-03 19:40

Re: Placering av officiella äldre äventyr

Inlägg av Dretski »

AI-traning och skrivet material ligger atminstone en manad framat i tiden, formodligen annu langre. Japp, jag fick PM:et.
Skriv svar