Ankor

Allt om raser och folkslag som inte nämns i landsbeskrivningarna
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Ankor

Inlägg av Fafnir »


Ansvarig: Mikael

/Spelknepe
Har inte mycket att skriva än, men bifogar en skiss. (Den får användas i Hakkai PDF:en om det är önskvärt.)

Bild
osbjer
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-01-28 14:03
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av osbjer »

Jag gillar ankorna i EA, speciellt om de påminner om skissen jämfört med kalle anka.

/j
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

Snygg! Med ankor som denna och Bergtings http://www.rollspel.com/pdf/dod/ankor1_2.pdf kan jag nog hålla mig från att nacka, plocka och mata orcherna med dem. Vilket jag hade stor lust efter alla Kalle Anka ankor som dök upp, som i t.ex. DoD 91. Men som sagt med Fafnirs och Bergtings ankor tycker jag att de är riktigt läckra och har en självklar plats i Ereb.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Precis denna typ av anka jag vill se... good work!
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Bra bra. Signera den bara och rensa bort någon enstaka linje utanför. =)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Snygga ankor

Inlägg av Mikael »

Snygga ankor!!! Bidrar gärna med mina idéer. http://bank.sverok.se/?content=scen&sid=559
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Nu när vi ändå är inne på detta område, så kan vi väl lika gärna diskutera sextetterna? Vad jag vet så finns det inte speciellt mycket text om denna organisation. I KK har vi ju lite info, men det måste vi fylla ut en hel del tycker jag. Låta dom vara med bakom kulisserna lite här och var i Ereb! =)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

sextetten

Inlägg av Mikael »

Infon om sextetten är begränsad, så här har jag broderat lite...
Sextetten och dess klaner: Sextetten är en kriminell samanslutning av ankor runt Kopparhavet. Den startades dock en gång av vita ankor med svart sinne. Den styrs av sex ankklaner, som understöds av flera mindre, och bedriver förutom den dominerande aktiviteten sjöröveri, också slavhandel, utpressning, kidnappning, häleri, droghandel och spioneri. Organisationen arbetar i det fördolda och få icke-ankor känner till dess existens. De svarta klanerna är kända bland välinformerade sjömän och spioner, men de vita är ännu hemliga. I städer utanför Morelvidyn använder organisationen alltid täckmantlar såsom tvätterier, handelshus eller restauranger. Dess sex styrande klaner är sedan ett par hundra år: Trefot, Svartnäbb, Svarta långskeppens bröder, De Fyras Gäng (härjar i västligaste Kopparhavet och i Västerhavet), Dluring(vit), och Dunfjat(vit).

Ankh-Castellum är världens största och mäktigaste ankstad med 5 000 invånare. År 98 e.O. på en plats vid Krystalernas norra gräns där området möter havet, sedan många hundra år en ankdominerad handelsplats, byggdes stenfortet Ankh-Castellum av en stor klan vita ankor. Staden har kraftigt försvar mot Morelvidynska pirater, djungelfolk och minnet av insektoiderna från söder. Staden styrs idag av Sextettens vita ankklaner, och blir rikt på slavhandel och Sextettens verksamhet runt Ereb.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Jag undrar vilken gud som skulle vilja skapa ankor
det kanske finns en liknande förklaring som för minotaurerna skapade av nån trevlig besvärjelse
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

Boris skrev:Jag undrar vilken gud som skulle vilja skapa ankor
Eller råttmän, kattmän, vargmän och reptilmän?

En tanke är att det kan vara hamnbytare som i födseln fastnade i en blandkopp. Det är en himla massa hamnbytare i form av hjortider, svanmöer, hajmän, örnmän och sälingar redan, så varför inte köra på det spåret? Alla är nämligen älvfolk.

Det kanske gör att alverna har större förståelser för dem, inte för att de är djur, utan för att de en gång var släktingar till dem.
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

Boris skrev:Jag undrar vilken gud som skulle vilja skapa ankor
det kanske finns en liknande förklaring som för minotaurerna skapade av nån trevlig besvärjelse
De tillber väl Wa(lt) eller något liknande. Inte helt fränt men vafan. Står i någon modul, men minns inte vilken.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Mikael har nämnt guden Mammon i sitt dokument om Samkarna och jag har låtit ankorna i Montagor döpa dom rikas stadsdel till just Mammon. Mammon betyder väl för övrigt ungefär "penningbegär" på svenska.

Jag har inte lagt ut texten som förklarar detta namnval i Hakkaimodulen ännu, men jag tycker det var en ganska bra idé.
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

Gunther skrev:Mikael har nämnt guden Mammon i sitt dokument om Samkarna och jag har låtit ankorna i Montagor döpa dom rikas stadsdel till just Mammon. Mammon betyder väl för övrigt ungefär "penningbegär" på svenska.
Jag är inte så förtjust i namnet. Kan man inte twista det lite? Mankhmon? Anhk-Ammon? Eller bara kasta om; Ammon, Mommon eller liknande. Jag tycker att Mammon har ett för tungt baggage för att det ska funka som en ankgud i Ereb Altor.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Vi kan ju alltid gå tillbaka till Wal. Det är väl förmodligen också det rätta att göra i vårt läge. Kan ta bort (ank)nytningarna till ankorna i namnet.
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1759
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Ankhmon kanske? Ammon har ju också lite tungt bagage...
Skriv svar