Utrustningslistan

Skriv om ditt projekt, dela med dig av husregler.
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Didra skrev:Kopparhavets Kapare innehåller en utrustningslista med saker som sjöfarare och pirater har användning för. Jag skulle gärna se att flera av de sakerna kom med. Dock är den modulen skriven för DoD 4.0 vilket innebär en lite annan prisbild men det bör självklart gå att justera. Det finns även en utrustningslista i Tjuvar och Lönnmördare som dock även den är skriven för DoD 4.0.
Kommer skriva ner så många som möjligt o sen får man väl diskutera lite runt va kostnaden ska vara.
Didra skrev:Vad jag dessutom skulle vilja se är listor för priser på växter, örter och droger.
Det är på gång =)
Didra skrev:Sedan funderar jag på hästarna. Du har listat stor-medelstor-liten och jag gissar att det kommer från DoD Expert. För att ge listan mer prägel av Ereb så skulle jag gärna se kreatur som Pallinorsk stridshäst och Caddoponny. Några hästar finns listade i DoD Gigant men det skulle inte skada att utöka den listan.
Hästarna i Gigant finns nerskrivna på den version ja har på datorn, inte lagt upp den på servern än bara.
Didra skrev:I DoD Gigants kapitel om borgar finns några verktyg listade som bör läggas till på den redan befintliga listan över verktyg. Samma kapitel innehåller massor med listor på priser för material och dyl när man ska bygga större och mindre befästningar. Om dessa listor ska användas ska jag nog dock låta vara osagt.
Verktygen lägger ja till men borgarna låter ja få va kvar i Gigant.

EDIT:
länken uppdaterad
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Bland instrumenten saknar jag vevlira, skalmeja, krumhorn, mungiga, tagelharpa, kohorn och annat småmysigt :)

Bland plaggen saknar jag struthätta, kjortel, patinor och sådant. Coif och liknande anatar jag kan klumpas samman under mössor. För övrigt tycker jag att barett låter fräsigare än basker.

Jag kan maila ett utkast på klädeslista som jag gkort till Berendien för uppslag om du vill. Kanske går något att använda.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

För att inte tala om jalabie, kaftan, hopelande, coronett, huvudduk, långväst och pösbyxor.
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Fafnir skrev:Jag kan maila ett utkast på klädeslista som jag gkort till Berendien för uppslag om du vill. Kanske går något att använda.
Gör det, eller PMa

Ni får gärna ha priser på saker ni vill lägga till =)
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Ser bra ut Alendor! Tror inte du ska bry dig vapnena för mycket. Kan tänka mig att detta är något som säkerligen flera har husregler på.
Användarens profilbild
Didra
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-03-10 00:15
Ort: Umeå

Inlägg av Didra »

Om rustningar ska vara med så villl jag gärna att vi tar med sånt som publicerats i Sinkadus och några av de moduler som har anknytning till Ereb.
Jag ser gärna Korazzin, Förstärkt ringbrynja, Romerskt bandkyrass, Lamell, Muskelpansar, Thôrm-hjälm, Konhjälm, Vendelhjälm, osv...
Min egen rustningslista är innehåller enbart "officielt material" och är trots detta ganska omfattande.
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Didra skrev:Om rustningar ska vara med så villl jag gärna att vi tar med sånt som publicerats i Sinkadus och några av de moduler som har anknytning till Ereb.
Jag ser gärna Korazzin, Förstärkt ringbrynja, Romerskt bandkyrass, Lamell, Muskelpansar, Thôrm-hjälm, Konhjälm, Vendelhjälm, osv...
Min egen rustningslista är innehåller enbart "officielt material" och är trots detta ganska omfattande.
Vet du vilken Sinkadus dom finns i?
Användarens profilbild
Didra
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-03-10 00:15
Ort: Umeå

Inlägg av Didra »

Det mesta har jag hämtat från Sinkadus #12. Där finns en ganska stor artikel om rustningar. Jag har även hämtat Vendelhjällm och Konhjälm från Thorshem. Thôrm-hjälm har jag tagit från Ereb Altor, kapitlet om Jorduashur i SL-boken (finns även 2 nya vapen där).
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

I Kandra finns pälsar, både obearbetade och färdigställda. Är det någon som fått fram vettiga priser på dem? RPna tar ju ibland skinnen från sina byten för att sälja, men också förekommer det att man köper varmare pälsar för vinter och/eller nordliga färder...förslag välkomna!
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Kommer ihåg den där listan som ganska utförlig och bra...
Hittade denna bland mina gamla dokument

PÄLSVERK .................Pris/sm
Bisamråtta..................... 6
Brunbjörn...................... 8
Bäver............................12
Ekorre...........................10
Får.................................6
Hermelin........................18
Isbjörn...........................30
Jaguar............................22
Standard läder (Koskinn)..4
Lejon..............................30
Leopard..........................22
Mink...............................24
Mungo.............................8
Ozelot............................14
Panter............................16
Räv.................................8
Silkeslemur.....................20
Svart sidenekorre............20
Svartbjörn......................12
Tiger..............................22
Varg/ulv.......................... 8
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Faktum är, att jag hittade denna också...
Första sidan saknas (skulle nog vara en omslagsbild där)

http://www.erebaltor.se/other/Utrustning.pdf
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Kanin,
Ja tar lite från dom. Fanns ju lite där som ja inte hitta pris på.
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Ny URL till att börja med http://rpg.designicum.se/drakar/utrustning/

Didra skrev:Kopparhavets Kapare innehåller en utrustningslista med saker som sjöfarare och pirater har användning för. Jag skulle gärna se att flera av de sakerna kom med. Dock är den modulen skriven för DoD 4.0 vilket innebär en lite annan prisbild men det bör självklart gå att justera. Det finns även en utrustningslista i Tjuvar och Lönnmördare som dock även den är skriven för DoD 4.0.

Vad jag dessutom skulle vilja se är listor för priser på växter, örter och droger.

Sedan funderar jag på hästarna. Du har listat stor-medelstor-liten och jag gissar att det kommer från DoD Expert. För att ge listan mer prägel av Ereb så skulle jag gärna se kreatur som Pallinorsk stridshäst och Caddoponny. Några hästar finns listade i DoD Gigant men det skulle inte skada att utöka den listan.

I DoD Gigants kapitel om borgar finns några verktyg listade som bör läggas till på den redan befintliga listan över verktyg. Samma kapitel innehåller massor med listor på priser för material och dyl när man ska bygga större och mindre befästningar. Om dessa listor ska användas ska jag nog dock låta vara osagt.
Verktygen skev ja upp under "Verktyg" i vapenlistan och hästarna i gigant finns ju med.
Men visst kan ja skriva ner andra hästar om så önskas. Men efter som ja inte vet något själv om Erebs olika hästar så kan ja inte sätta nå pris på dom själv. Och om det är en "ny" häst så bör kanske värden för den finnas med, inte direkt på utrustningslistan men man kan ju länka till en annan sida där man skriver upp sådant.
Även alternativa regler för någon som har nå med Utrustningslistan kan ju finnas där.

EDIT: hehe.. det va ju en liten gammalt inlägg men iaf nå man kan gå vidare på =)
Lindén
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2007-05-30 05:09
Ort: Nässjö/Vetlanda - Bor i Nässjö, sugen på att spela! Skicka omedelbums

Inlägg av Lindén »

Fan vad jag älskar utrustningslistan! Tusen tack!

Då det är en webbaserad utrustningslista (Tyvärr inte så skrivarvänlig i A4 :( ) Så kan den väl snälla byggas på med hust det som nämnts innan (om priserna går att översätta) om Gigants prislistor med bl.a material och dyl när man ska bygga större och mindre befästningar. Det är så många gånger någon/några spelare velat bygga sig ett hus, rusta upp en borg eller liknande efter att ha sparat och gnotat och att ha med det i listan vore guld.

Ps1: Under grottutrustning står det "Hanskar" ska stå "Handskar"
Ps2: Magiska elexir hade jag verkligen också velat ha en prisuppfattning om
Ps3: Fan vad jag älskar denna listan!
Ps4: Är alla priser (förutom de markerade) i SM? 2H-svärd kostar exempelvis 560 Sm isåfall vilket är bara en 10-del av vad de kostar i grundreglerna. (vilket också är farligt nära vad det kostar att ha en lyxprostituerad i en timma)
Ps5. Rekommenderar att "Scackbräde" byts ut mot "spelbräde" då det antagligen finns 10.000 olika sorters brädspel.
Ps.6 Hatten av för dig och din lista!
Skriv svar