Illustrationer

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Nu när jag har hunnit läsa in mig på de flesta trådarna på nytt(tror jag), så måste jag ju faktiskt passa på att ta tid på mig och komma med en stor eloge till de nya illuminatörerna. Strålande hantverk! En fröjd att skåda.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Mikael skrev:
Alendor skrev:Riktigt stiligt =)

Men om nu konstruktiv kretik ska förekomma så tycker jag han verkar vi lite för kraftig, bredd av sig och bågen bör kanske va lite längre, typ långbåge.
Håller med,
men å andra sidan borde inte alla alver vara lika smala och en del kanske använder kortbåge?

Tanto? Nä jag såg nog att parerstången inte riktigt påminde om det, men det gav krydda till äventyraren. :wink:


Visst kan dom använda kortbåge. Den bör ju va bätre o ha med sig på resande fot då den är smidigare o ha, bör ju även funka bätre när det är lite trängre med utrymme just på pga att den är minder och att räckvidd inte är ett lika stort krav.

Men vad ja har förstårtt så föredrar alver att säta upp bakhåll och då bör ju en långbåge med mer räckvidd va att föredra då man ej behöver vara så nära fienden.
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Passar på att lägga upp en bild till, den här gången en råttman. Om någon tycker sig känna igen bildkompositionen kan det bero på att jag inspirerats av en illustration i ett gammalt Ensamma Vargen-soloäventyr!

Bild
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Snygg Råttid/Råttman. Lagom posh för att vara härold vid någon furstes hov. Men så är det något med ögonen...vi har funderat kring det avsende ankorna också. Hmmm, låt mig fundera lite.

Kolla Anders anka,
här:
anders skrev:Anka a'la Blom


Bild
och efter ögonfunderingar här: viewtopic.php?t=68&postdays=0&postorder=asc&start=90
anders skrev:
Bild
När jag tittar på dem nu kan jag inte se någon betydande skillnad, men det är en känsla. Kan det vara det att ögonen plasras i vad som framstår som ett platt ansikte med ögonen där fram istället för ögon på sidorna av huvudet? Eller så är det de helsvarta ögonen? Fast varför skulle alla humanoida varelser i ereb ha liknande ögon? :roll:
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Jag förstår vad du menar. Bilden är gjord för några år sedan utan något speciellt i åtanke - hade jag däremot gjort den idag (i synnerhet med det här forumet i åtanke) hade den sett lite annorlunda ut, och just ögonen är en av de saker jag hade gjort annorlunda.

Anders anka (hehe, det blev allt en liten dansk-svensk lustifikation där!) är för övrigt väldigt snygg och inspirerande!
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

En liten tanke. Kan vi inte öppna en ny tråd under lämpligt ämne med namn typ "bildbank" eller så. Där hamnar bara illustrationer. Kommentarer och diskutioner förs i annan/andra trådar så att vi har alla bilder samlade lättöverskådligt.

I en sådan tråd placeras lämpligen bara sådant som upphovsmannen gett godkännande för fritt användande så att skribenter kan plock i godan ro till sina respektive arbeten.

Oslagbart som insperation för skrivandet dessutom.

Just nu så ligger det illustarationer i ett antal olika trådar och då kan vi liksom posta om dom där, samt posta nya bilder där.

Hellst skulle det kanske ligga på forumets första sida eller så.

Bra eller Anus?
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Tycker att det låter både bra och praktiskt. Tänkte du dig en bildbankstråd till varje "undergrupp"...? Alltså en bildbank till Folkslag, en till Länder osv.

En idé vore ju att klistra bildbanken så att den är lätt åtkomlig för alla. En tillhörande tråd för kommentarer är också en god idé.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Nej och ja.. :shock:

Öh alltså, Nej inte en bildbank per ämne utan precis som du skrev, en bildbank för alla, så att alla bilder är lättillgängliga och lättöverskådliga.

Precis, kanon, en tillhörande tråd för bilddiskutioner.

Förslag alltså i ForumIndex skapas en ny undergrupp typ "Illustrationer" eller "Bildbank" under "Allmänt" eller "Ereb Altor" (Vilken som nu passar bäst" Denna innehåller då typ bara två trådar.
"Illustrationer" och "Diskutioner kring bilderna" hmmm, och kanske en "Läs mig först" tråd som förklarar hur det är tänkt att funka, vad som gäller om upphovsrätt för postade bilder samt kanske en "lägga-upp-sina-bilder-i-forumet-for-dummies"

I bildtråden: Bara bilder, ingen text, fritt för alla att nyttja i sina ereb-projekt. Ungefär som denna tråd fast utan text,
I diskutionstråden: typ öh, diskutioner om bilder, önskemål etc. Som denna tråd fast utan bilder :wink:
I läs-mig-först tråden: Grundkurs och regler för postande.

Detta kanske kan få oss att posta lite snygga bildhuvuden och små illustrationer etc också som funkar bra som stämningshöjande utfyllnad i pdf:erna.
Vill man ha en dvärg som illustration till kapitlet om dvärgkvarteren i Den Zorakiska staden Ahlingsauce eller nåt behöver man inte lusläsa dvärgtråden samt tio andra trådar, samt fråga om hjälp i lika många utan man kikar i bildtråden eller frågar i bilddiskutionstråden eller ritar en själv och postar den sedan dessutom i bildtråden ifall ngn annan känner för att återanvända den...
Massor av fördelar :D
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Aaah... ok, jag förstår! :wink: Tycker att det låter som ett väldigt bra förslag!

(...säger jag som bara varit medlem i ett par dagar... nåväl... :roll: )
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Bra idé, Fafnir. För den som har tid och lust: starta tråden och länka bilderna dit. :)
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Kruxet är väl att vi vanliga dödliga inte kan skapa den typen av trådar utan nu väntar vi med knäppta händer att någon av våra administratörsguddomar skall läsa detta och bönhöra oss... :wink:

Men så fort den är uppe så börjar jag länka in dom jag har pstat, sedan kan jag börja leta om jag hittar ngt i mina gömmor oxå.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Snygg rottling (?) Delanoir!

Han lär vara rätt duktig med svärdet också for att kunna hantera uppmärksamheten som den något iögonfallande klädseln förmodligen orsakar? :)
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

birkebeineren skrev:Snygg rottling (?) Delanoir!

Han lär vara rätt duktig med svärdet också for att kunna hantera uppmärksamheten som den något iögonfallande klädseln förmodligen orsakar? :)
Tackar! Och givetvis är han skicklig med svärdet... en ypperlig fäktare OCH modekonnässör på en och samma gång! :wink:
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Delanoir skrev:Och givetvis är han skicklig med svärdet... en ypperlig fäktare OCH modekonnässör på en och samma gång! :wink:
Fast han har glömt bort eggvården, men fåfängan kanske gjort att han vill ha kvar den som minne om en särskilt strid? :)
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Det är ju en möjlig förklaring... :) Eller kanske att det handlar om ett urgammalt arvegods, alternativt trofé från någon slagen fiende, som han poserar med...?
Skriv svar