Fan-fiction till Ereb Altor

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Mikael
Admin

Re: Fan-fiction till Ereb Altor

Inlägg av Mikael » 2020-01-24 20:34

Gillar! :D

Användarvisningsbild
skaraborgarn
Cerevalisk Drakryttare

Inlägg av skaraborgarn » 2020-01-24 20:35

Åh! Tack så mycket! :oops:

Användarvisningsbild
skaraborgarn
Cerevalisk Drakryttare

Inlägg av skaraborgarn » 2020-02-13 11:35

Dafidh och Gölijath.

Halvlängdsmännen levde i goda ro men så kom det några eländiga typer. De var svartfolk och de bråkade och stod i. Halvlängdsmännen hade inte så mycket som var värt att stjäla men de onda tyckte om deras mat så de kom lite då och då ock krävde mat och dryck.
Värst var svartfolkens största kämpe resen Gölijath. Denne åt och drack kopiöst.
Svält hotade men då steg den tappre Dafidh fram och utmanade Gölijath. Alla skrattade, ja ven halvlängdsmännen för Dafidh var inte någon betydelsefull person.

Gölijath skrattade mest. Men han sa mellan skrattanfallen att de kunde ju strida dagen därpå. Detta accepterades och dagen efter kom resen iklädd rustning. Han motståndare kom utan vapen. Alla tittade förvånat men Dafidh tog fram en slunga i fickan och sin motståndare mitt mellan ögonen. Denne som hade visiret på hjälmen uppfällt stupade och föll med ett ordentligt brak. Svartnissar, svartalfer och orcher flydde, medan Dafidh lugnt gick fram till den fallne och avslutade det hela med sin dolk.

Svartfolken syntes aldrig mera till. Dafidh blev förstås hyllad och förklarad för hjälte. Han belönades med en fest som väl aldrig tog slut. Ty han åt och drack nästan lika mycket som svartfolken. Så höll det på en tid tills vår hjälte sprack. ack ja så kan det gå när det är grädde på tårtan!

Användarvisningsbild
skaraborgarn
Cerevalisk Drakryttare

Inlägg av skaraborgarn » 2020-04-03 12:20

Förbannade mördare

I gryningen kom de. Vi blev helt överrumplade. Våra vakter hade de satt ur spel med magi.
De var skoningslösa. De dödade allt som kom i deras väg. Våra kvinnor och barn slaktade de. Jag tror till och med att de gick inför att just döda dem för att på så vis utrota oss från Altors yta. Våra vargar och deras nyfödda valpar strök med i blodbadet.
Jag kom undan. Men jag har svurit att hämnas. Förbannade mördare! Förbannade alver!

Gorgack Storsvärd, bergsorch

Användarvisningsbild
skaraborgarn
Cerevalisk Drakryttare

Inlägg av skaraborgarn » 2020-05-14 20:25

Hur var middagen?

- Hur var middagen förra veckan? Du var ju inbjuden hos de där halvlinganra.
- Usch! Tala inte om det.
- Vadå då?
- Det var hemskt.
- Hemskt? Jag trodde de gilla mat.
- Ja maten var det inte fel på.
- Nu fattar jag ingenting.
- Jo det var så här. Först kom det in en massa mat. Vi år och vi åt och vi åt. Jag blev proppmätt. men jag såg de andra åt så jag höll på och fortsatte tugga. Men till slut fick jag nog. Jag orkade inte. Mådde illa och tänkte, nä nu spyr jag. Då tog de en paus och jag pustade ut. Tack Odo att jag lever. Men.
- Men?
- Då säger värden att det var förrätten. sedan kom det mer mat. Nej aldrig äta hos halvlängdsmän mer! Aldrig!

Skriv svar